Gå til innhold

Hjelp. omplassere eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tre hunder. En stor og to små. Den store har jeg hatt i 6 mnd og nå er jeg blitt diagnosert med en kronisk sykdom som innebærer store smerter daglig. Den store er sterk og drar en del i båndet så jeg sliter med å gå tur. De små er det lettere med. Nå har jeg funnet ny eier til den store, men jeg klarer ikke slutte å gråte. Er så i tvil. Den store er verdens herligste og jeg klarer ikke se for meg et liv uten den. Samtidig så klarer jeg ikke ta så godt vare på den som jeg skulle ønske. Blir vel litt forsømt :-(

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: ba282...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det som deg på en måte. Jeg er kronisk syk og sliter med den store hunden. For meg er det dog ikke aktuelt å gi den bort.

Har du noen som kan hjelpe deg med turer? Vi har flere som er glade i den store og gjerne låner den med på tur av og til.



Anonymous poster hash: 7e4fe...7ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noen du kan "alliere" deg med som kan gå fast med hunden er det ikke et problem.

Det er forferdelig å kvitte seg med en hund, de kalles jo ikke for "menneskets beste venn" uten grunn.

Til syvende og sist må du sette hundens behov og velvære først. Den har et behov om mye aktivitet og hvis du ikke finner en løsning på det må du nesten gi den bort

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en ny by uten noen særlige venner eller bekjente.. Ingen familie her. Jeg sliter med å gå ut med han på morgenen, og det gjør at han ofte ligger i buret en time eller to for lenge :-(

Ts

Anonymous poster hash: ba282...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd å melde meg på ett eller flere lydighetskurs for å trene dressur, kanskje det er løsningen så du kan beholde han. Lære å gå pent i bånd uten å trekke. Samt få tips om aktivisering som ikke sliter på kroppen din.



Anonymous poster hash: f82d6...111
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle så gjerne vært på kurs med han, men dessverre har jeg ikke energi til det. Og nå er jeg inne i en ganske dårlig periode. Så og si sengeliggende pga smerter. Er bare oppe for å lufte hundene... :-(

Ts

Anonymous poster hash: ba282...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste, med tanke på både deg og hunden, hadde kanskje vært å omplassere den. Det gjør vondt, men det er dit deres eget beste vil jeg tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en ny by uten noen særlige venner eller bekjente.. Ingen familie her. Jeg sliter med å gå ut med han på morgenen, og det gjør at han ofte ligger i buret en time eller to for lenge :-(

Ts

Anonymous poster hash: ba282...9fd

Og her har du vel egentlig svaret ditt, har du ikke?

Det er tungt, men det viktigste er jo hva som er det beste for hunden. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...