Gå til innhold

Han som jeg dater har en Kjempepen eks. Jeg føler meg sammenlignet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg dater en mann. Har er gode venner med eksen sin. Og jeg er redd at han har følelser for henne ennå. Jeg vet ikke helt hvem av dem som gjorde det slutt. Han sier det er begge, men jeg er redd at det er henne, og at han håper på å bli sammen med henne igjen.

Har sett bilder av henne på facebook, og på nettet. Og den damen er helt i toppnivå når det gjelder utseende. Jeg er redd at jeg ikke kan måle meg, og at han ikke er fornøyd med hvordan jeg ser ut.

Noen som har opplevd slike følelser, og kan råde meg til hvordan jeg skal takle dem?

Av og til har jeg lyst å slutte å treffe han, på grunn av at han hadde en så vakker eksdame, som jeg ikke føler at jeg kan sammenligne meg med.



Anonymous poster hash: d0881...b97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo du som sammenligner deg med henne, ikke han.

Jeg kan ikke svare for deg, men i mine forhold har jeg aldri sammenlignet noen med eksen. Jeg er så forelsket at det kun er han jeg tenker på, det er han som er den fineste i hele verden.

Men jeg aner ikke hvordan andre gjør det. Hva har du gjort i dine forhold?



Anonymous poster hash: f9525...430
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke datet menn som har "gode venner" med eksen overhodet. Man forholder seg ikke normalt til noen man hadde et seksuelt forhold med tidligere - om en selv kan det, vet man aldri med den andre.

Jeg kutter ut menn jeg har datet, holder det gjerne vennskapelig slik at vi hilser, men ikke at vi er "venner". Dersom jeg var det og en fyr jeg datet hadde reagert, hadde jeg forstått det.

Det er heller problematisk at de har mye kontakt, ikke hennes utseende i seg selv.



Anonymous poster hash: 45731...657
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god kontakt med min eks, og vi omgåes som venner uten at det er noe mer enn det.

Det var jo en grunn til at det ble slutt, og om vi hadde hatt følelser for hverandre fortsatt så hadde vi jo ikke gjort det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god kontakt med min eks, og vi omgåes som venner uten at det er noe mer enn det.

Det var jo en grunn til at det ble slutt, og om vi hadde hatt følelser for hverandre fortsatt så hadde vi jo ikke gjort det slutt.

Det er sant, men kan jo være at det er hun som dumpet han. Jeg vet ikke. Men får vel si at han har god smak på damer, og at han valgte meg sier vel litt om at han har sansen for vakre kvinner haha. Får vel tenke sånn ;) . Men de er fortsatt venner, og det er derfor jeg tenker på det.

Anonymous poster hash: d0881...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, og dere damer har det jo med å snakke ned dere selv og opp dem dere ser på som en trussel.

Nå vet jo ikke jeg hva vennskap de har, men om du føler deg ukomfortabel med det så burde du jo snakke med ham om det.

Det er jo forskjell å omgås blant andre venner og det at de finner på ting alene i lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typen min er ikke venn med eksen sin og i starten tenkte jeg "pytt, han liker meg nå og alle sammen har en fortid", plutselig fikk jeg bare en merkelig følelse og merker samme tendens som deg. Tar meg selv i å sammenligne meg selv, undre meg litt og spionere litt på henne på sosiale medier o.l.. føler meg ikke så bra når jeg gjør det :( Men jeg prøver jo å jobbe med meg selv og minne meg selv på at det er meg han er sammen med nå, av helt fri vilje.



Anonymous poster hash: 3cd7c...abd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg spionerer på henne på sosiale medier. Og hun ser ut som hun mørke i pussycatdolls. Eksotisk og kjempepen.Og jeg tenker ofte på at hun var helt spesiell for han. Jeg har mine grunner til å føle meg litt sjalu og. De to er gode venner etter at det ble slutt. Og de treffes en sjelden gang.

Anonymous poster hash: d0881...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker og gutter i yngre alder spesielt blir ofte sammen med veldig pene damer, men gjør det slutt fordi de finner ut at personligheten ikke var like tiltrekkende i deres øyne som utsende. Det betyr ikke at dama ikke er hyggelig, sexy, pen og at de ikke trives med å være sammen med henne som venn, men hun er ikke noen potensiell dame for å leve resten av livet med.

Husk det jenter, at det faktisk ikke er utseende som teller når det kommer til valg av livspartner. Det er en del av pakken men absolutt ikke det viktigste. De damene som gutter blir værende hos er damer som er morsomme og interessante å være med og som får dem til å føle seg bra!

Endret av Nettinettet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på det som han har god smak da kjære deg. ;) Istedet for å tro du er mindre pen enn eksen, så er du kanskje like pen eller even better?

Jeg vet åssen det føles. Må innrømme at jeg kan sammenligne meg selv med ekser jeg også. Men er det noe bedre om de ikke hadde sett ut i måneskinn?? Mtp hva jeg skrev over.

Her gjelder det å ikke bli besatt, og forsøke tenke at han er sammen med deg for en grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på det som han har god smak da kjære deg. ;) Istedet for å tro du er mindre pen enn eksen, så er du kanskje like pen eller even better?

Jeg vet åssen det føles. Må innrømme at jeg kan sammenligne meg selv med ekser jeg også. Men er det noe bedre om de ikke hadde sett ut i måneskinn?? Mtp hva jeg skrev over.

Her gjelder det å ikke bli besatt, og forsøke tenke at han er sammen med deg for en grunn.

Ja, jeg får tenke at han har god smak som velger å være med meg, når han har hatt en ganske så pen eks. I mine øyne så vil jeg si at jeg ble overrasket over hvor pen eksen hans var med tanke på alderen. Hun er tross alt snart 40, men på bildene så ser det ut til at hun er i tyveårene. Men jeg får jo høre det samme av mange selv. At jeg ser langt yngre ut enn jeg er. Så jeg får ta det som et kompliment.

Men det er jo ikke bare et utseende man skal være sammen med. Det er personligheten. Og det er sant. Om hun var mer attraktiv utseendemessig enn meg, så kan jo det være at jeg eier en triveligere personlighet enn henne. Hvem vet. Håper jo det ;)

Anonymous poster hash: d0881...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...