Gå til innhold

Min aller beste venninne


MissO

Anbefalte innlegg

Først og fremst, det er ikke noe rett og galt. Dere vil begge gjøre noe som viser at dere bryr dere om venninna deres, ikke la forskjellene i måten å vise det på bli noe dere krangler om.

For det andre, hva det er mulig å gjøre er også opp til familien og eventuelt presten, om det er en kirkelig begravelse. Det er noen rammer der også. Har dere snakket med familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha krans, vi skal ha siste hilsen, hun skal synge, hun skal lese dikt, hun skal holde tale og hun skal også legge blomster fremme med kisten.

Så trist å høre om et ungt liv som er borte. :(

Når det gjelder innslag under begravelsen er det jo opp til familien å avgjøre hvor mye som skal tillates, så dere/du må kommunisere med de pårørende og legge fram deres ønsker. Det høres ut som din venninne kan komme til å ta litt mye plass, og det bør man kommunisere til henne før begravelsen slik at det ikke blir et problem under selve sermonien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, det er ikke noe rett og galt. Dere vil begge gjøre noe som viser at dere bryr dere om venninna deres, ikke la forskjellene i måten å vise det på bli noe dere krangler om.

For det andre, hva det er mulig å gjøre er også opp til familien og eventuelt presten, om det er en kirkelig begravelse. Det er noen rammer der også. Har dere snakket med familien?

Vi har veldig god kontakt familien og de vil vi skal ta så stor del i begravelsen som vi vil. Som jeg nevnte i forrige innlegg har vi alle kommet til enighet angående begravelsen nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om et ungt liv som er borte. :(

Når det gjelder innslag under begravelsen er det jo opp til familien å avgjøre hvor mye som skal tillates, så dere/du må kommunisere med de pårørende og legge fram deres ønsker. Det høres ut som din venninne kan komme til å ta litt mye plass, og det bør man kommunisere til henne før begravelsen slik at det ikke blir et problem under selve sermonien.

:-(

Hun har en tendens til å ta litt stor plass ja. Vi har kommet til enighet med familien nå og jeg tror det blir en veldig fin seremoni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. Vi har heldigvis komt over "kneiken" med begravelsen nå og alle virker tilfreds. Er veldig belastende når det blir dårlig stemning, men alle har det så vondt og da er det lettere å ty til sinne tror jeg..

Ellers takk til alle for gode råd og fine ord. :-)

Så godt å høre at det går bedre nå. Alle tar sorg på forskjellig måte, for vondt er det uansett! Bare hyggelig forøvrig :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...