Gå til innhold

Barnevernet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men må legge til at jeg syns det er merkelig denne venninnen gikk til barnevernet og ikke foreldrene dine. Noe som skurrer der.

Anonymous poster hash: 8e7a5...982

Noen foreldre legger gjerne ikke merke til om ungdommen ikke spiser, greit ved middag..Da er man som oftest samlet ved bordet..

Hva med frokost?-Er ikke sulten når jeg står opp..

Lunsj- kjøper noe i kantina *kjøper ikke*

Middag - Spiste så mye på skolen, er egentlig ikke sulten, men kan spise litt..

Kveld - Kanskje spise en brødskive eller to..

Jeg hadde ei venninne som drev på slikt, og foreldrene trodde at alt var normalt med henne, tvillingbroren hennes var "sped" han også, men han gomlet jo i seg mat hele tiden, men han trente jo veldig mye også.. Hun, besvimte flere ganger i gymtimene og foreldrene ble kontaktet når hun begynte å blø masse neseblod om hun anstrengte seg for mye.. (Men hun ble innlagt, "frisk" idag, sliter litt med mat enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enkelt sagt: Siden du er under 18, plikter barnevernet å undersøke saken hvis de får en bekymringsmelding. Om dette resulterer i noe, så er det i så fall foreldrene dine de kontakter først.



Anonymous poster hash: d57bf...966
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at venninna di sa ifra. Stemmer i hodet og mulig spiseforstyrrelse er ikke å tulle med.

Barnevernet vil nok ta dette videre til fastlege eller helsesøster som igjen kan ta det videre til Bup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må legge til at jeg syns det er merkelig denne venninnen gikk til barnevernet og ikke foreldrene dine. Noe som skurrer der.

Anonymous poster hash: 8e7a5...982

Du vet ikke hele historien. Kan prøve å forklare. Denne jenta er en venninne jeg ble kjent med, igjennom en annen venninne. Jeg har aldri møtt henne på ekte, men vi snakket sammen over nett hver dag - og fikk veldig godt kontakt. Vi fortalte hverandre ting vi slet med, og hemmeligheter og sa: "Alt vi sier til hverandre, blir hos hverandre" - det skjedde aldri. Det at HUN sa ifra til barnevernet om dette gjør meg utrolig sint og frustrert, fordi hun ikke vet hva jeg har gått igjennom før. (siden vi ikke kjenner hverandre irl)

Anonymous poster hash: 24fab...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig det er veldig dårlig gjort av enkelte her inne som sier jeg trenger mer oppmerksomhet hjemme, er oppmerksomhetssyk osv - hva vet dere om det? Ingenting. Ikke kom med sånne kommentarer, er dere snille.



Anonymous poster hash: 24fab...22e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis foreldrene dine følger opp, så trekker barnevernet seg ut når det er etablert kontakt med BUP/lege. Hvis ikke kan barnevernet iverksette tiltak, som feks veiledning til foreldrene dine om hvordan de bør støtte deg/følge deg opp.

Anonymous poster hash: e3a7d...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en venninne av meg (er 16) melder ifra til barnevernet om at jeg har litt problemer med mat (iforhold til å telle kalorier, og kaste opp mat om jeg spiser for mye), bryr de seg om det da? Hva gjør de isåfall med det?

Anonymous poster hash: 24fab...22e

Haha..litt opphøyde tanker om Barnevernet?

Tror nok du heller bør oppsøke helsesøster, psykolog, en god venn, etc.;-)

Anonymous poster hash: cf791...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...