Gå til innhold

Er det lov til å si nei i blant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har verdens snilleste og godeste svigermor! Hun er veldig glad i familien sin. Hun inviterer gjerne til middag 1-2 ganger i uka. Da inviterer hun alle barna sine, partnere til barna og barnebarna. Jeg er med på de fleste middager, men kjenner at noen ganger så har jeg bare lyst til å slappe av i fred og ro, og gjøre mine egne ting. Jeg er gravid og er litt ekstra sliten, spiser ikke noe annet en brød for tiden heller. Når vi drar dit så må vi gjerne være der mange timer, fordi det er mat, kaffe og kaker. Jeg er veldig takknemlig for at svigerforeldrene mine er som de er. Koser meg sammen med de, men noen ganger så vil jeg være litt for meg selv. Er det slemt å takke nei selv om man ikke har noen planer?? Får så dårlig samvittighet!!!



Anonymous poster hash: a1029...703
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olivia Benson

Selbfølgelig er det lov å si nei. En middagsinnbydelse skal vel være koselig og ikke noe man takker ja til av plikt. Noen ganger orker man ikke å dra noen sted, gravid eller ikke. Og da kan man takke nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det lov, selv når man ikke er gravid.

Anonymous poster hash: f8152...0f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar! Samboer blir irritert på meg når jeg sier at jeg har lyst til å bli hjemme. Svigermor ringer han, så sier han ja på vegne av oss begge uten å høre med meg først, Dette får jeg som regel vite dagen før eller samme dagen. Jeg er hos min mamma ca 4 ganger i uka og har spurt han om han vil bli med, men han takker jo som oftest nei til det. Det er ikke ofte de sees selv om de er naboer, jeg har full forståelse for dette og vil gjerne at han også skal forstå at jeg vil bli hjemme i blant også.



Anonymous poster hash: a1029...703
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell henne akkurat det du forteller her på tomannshånd:) Hun har jo vært gravid selv, så hun forstår sikkert:)



Anonymous poster hash: 6b65e...a40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han kan si nei men ikke du? Dere må prate sammen.

Anonymous poster hash: f8152...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell henne akkurat det du forteller her på tomannshånd:) Hun har jo vært gravid selv, så hun forstår sikkert:)

Anonymous poster hash: 6b65e...a40

Det har jeg gjort, vi har et veldig bra forhold sånn sett, men jeg vet at hun blir litt skuffet om jeg ikke kommer, men hun forstår det. Det beste hun vet er at alle er samlet, og det er en veldig god ting syns jeg. Men er ikke alltid det passer.

Anonymous poster hash: a1029...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier også; dere må prate sammen. Dere kan da umulig ha noen hobbyer? Dette hadde ikke jeg hatt tid til rett og slett. Med barn som skal hit og dit, jeg er med på noe, samboeren er med på noe osv så går jo uka. Om jeg skulle tatt hensyn til svigermors ønske om å samle hele familien i mange timer flere ganger i uka så hadde vi jo ikke hatt noe privatliv! Så prat med samboeren din, sånn kan det ikke være. Og si nei en gang i blandt, hvis det er vanskelig så ha gjerne en unnskyldning på lager. Kanskje alier deg med en venninne du kan besøke, eller som kan besøke deg?



Anonymous poster hash: 28bcb...415
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han kan si nei men ikke du? Dere må prate sammen.

Anonymous poster hash: f8152...0f5

Ja, han er litt ego i blant. Ikke alltid han klarer å sette seg inn i situasjonen til andre :vetikke:

Anonymous poster hash: a1029...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan si nei av og til! Man MÅ ikke gjøre alt sammen selv om man er gift eller bor sammen.

Men forstår jeg det riktig når du er hos din mor fire ganger i uken og så hos svigermor 1-2 ganger i uken? Dere har bare en dag eller to hjemme alene?

Anonymous poster hash: e6f0c...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan si nei av og til! Man MÅ ikke gjøre alt sammen selv om man er gift eller bor sammen.

Men forstår jeg det riktig når du er hos din mor fire ganger i uken og så hos svigermor 1-2 ganger i uken? Dere har bare en dag eller to hjemme alene?

Anonymous poster hash: e6f0c...cb3

Når det er snakk om min mor så er jeg der gjerne bare 30 min eller en time, drikker en kopp kaffe, skravler litt og drar hjem.

Anonymous poster hash: a1029...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da helt naturlig å bare ville holde seg hjemme i blandt.

Siden hun er hyggelig og omgjengelig så forstår sikkert hun også det 😊

Hvis ikke kan du jo bare be samboer si at du holdt deg hjemmme fordi ...

Eller du kan sende en sms? 😉

Anonymous poster hash: 6555b...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min og ungene våre stikker gjerne dobbelt så mye til svigers som meg. Grunnen min til å ikke bli med? Ingen verdens ting! Jeg blir med når jeg føler for det, og har jeg ting jeg skulle ha gjort, så er det supert med huset for meg selv. Nå snakker vi ikke middagsinvitasjoner her, men bare sånn vanlig på besøk. Jeg liker svigers kjempegodt og det vet de. Ingen som blir fornærmet, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er snakk om min mor så er jeg der gjerne bare 30 min eller en time, drikker en kopp kaffe, skravler litt og drar hjem.

Anonymous poster hash: a1029...703

Når har dere tid til kjærestetid og sex? 15 min søndag kveld?

Anonymous poster hash: 6f6f4...e89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del hadde aldri orket å reise til verken hans eller min familie flere dager i uka, så for meg hadde det vært helt utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...