Gå til innhold

Barn på 2 år prater ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En toåring skal kunne i gjennomsnitt 50 ord, det varierer selvfølgelig, men 5 ord er lite. Sjekk hørsel.Anonymous poster hash: e3e47...0c3

Du vet at en 2 åring er alt fra 24 til 36 måneder. Kan du utdype?. Jeg tror ikke det er mange 25 måneder gamle barn som kan 50 ord, men når de nærmer seg 3 er nok dette mer normalen ja.

Anonymous poster hash: f0d8e...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her så er 2-årskontrollen først når barna har blitt 2 år og 3 mnd, for akkurat i den perioden skal det visstnok skje veldig mye med språket. Det stemte for vår 2-åring, akkurat i den perioden så eksploderte språket hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også bekymret meg om jeg var ts, men sikkert mest fordi det er det mødre gjør. ;) Det er jo bare fint å få det sjekket, men om alt annet er normalt og barnet forstår en del, skal det vel litt til at det er noe spesielt.

Men når det gjelder å teste med enkelte oppgaver, slik noen foreslår, så er det jo viktig å tenke helhetsbilde. Det at barnet ikke går og henter en bleie på kommando, er jo ikke noe bevis for dårlig språk. Det kan like gjerne være at barnet ikke har lyst, er opptatt med noe annet osv. Mitt barn kunne gjerne være helt fordypet i noe i den alderen, og ikke svare på enkle spørsmål, selv om han da hadde godt språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...