Gå til innhold

Hvor langt unna besteforeldre bor dere og hvor ofte sees dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor sentralt på østlandet. Ene sett besteforeldre er tre-fire timers kjøretur unna mens andre settet er en flytur nordover til nord Norge. Flere som har avstander? Vi er bofast her, men vurderer fortsatt om vi burde flyttet nærmer. Dog ikke spesielt aktuelt pga arbeidsmuligheter. Der som valgte å bo langt unna, er dere fornøyd med valget eller angrer dere? Ettersom barna ble større...

Anonymous poster hash: 57474...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi flyttet fra de. Etter et år så flyttet vi ganske nærme besteforeldrene igjen, synes det var best med tanke på barna, barnevakt o.l. Mye koseligere også :-)



Anonymous poster hash: 62ec5...cad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldrene mine er døde nå. Mormor var den siste som døde. Jeg bodde hos henne i seks år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre på farssiden bor 10 min unna. De ser vi kanskje annen hver måned. Mine foreldre bor på andre siden av landet, de ser vi mye oftere da de benytter enhver fritid de har til å besøke barnebarnet. Veldig koselig. Hadde dog likt om svigerforeldrene også hadde vist litt mer interesse, men man kan ikke få alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine og svigerfar bor like i nærheten. Ser de ca en gang i uka. Jeg er veldig familiekjær, så synes det er koselig å ha så mye kontakt :-) Svigermor bor heldigvis langt unna



Anonymous poster hash: 69da8...7f7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre bor fem minutter unna, ses et par ganger i uka og spiser middag sammen to -tre ganger i mnd.

Hans foreldre bor 10 timer kjøring unna, forsøker å se dem annenhver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Mine foreldre bor 10 min unna med bil, mannes 9 timer. Vi er også bostatt på østlandet så det å flytte til sunnmøre er uaktuelt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før bodde vi i nærheten av svigerforeldrenr mine, og 3 timer unna min mor. Barna så mine svigerforeldre Max i 4 ganger i året, og min mor dobbelt så mye. Vi har nå flyttet i nærheten av min mor, og barna ser henne ca 2 ganger i uka, og det rare er at nå som vi har flytta unna Svigers, ser vi også mer til de.

Anonymous poster hash: 91c60...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. seks timer effektiv kjøring både til mine og hans foreldre, men dog noe nærmere til mine da vi har mulighet til å ta fly.

Vi ser de ca. like ofte, men ikke månedlig.

Det ble slik da mannen fikk seg jobb her vi bor nå. Vi ser at situasjonen ikke er helt ideell særlig med tanke på at vi snart får barn nr. 2 og at det unektelig hadde vært greit med barnepasser til eldste når den tid kommer.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 min kjøring unna mannens foreldre, de ser barnebarnet en gang eller to i uka. En times flytur evt åtte timer kjøring fra mine foreldre, ser de minst annenhver måned, ofte hver måned.

Anonymous poster hash: 34d57...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i kjelleren hos mormor, en time unna mine foreldre. Da jeg vokste opp bodde farmor og farfar i nabohuset til mitt barndomshjem. Morfar, farmor og farfar lever ikke lenger.



Anonymous poster hash: dc266...b80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor 10 min kjøring unna svigers og 1 times kjøring unna min familie. Vil si vi ser ca like mye til alle fire. Kanskje litt mer til svigers, men 2-3 ganger i mnd. Nå har ikke den lille kommet enda, så får se om vi får se mer til de snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor 5minutter unna mine foreldre, ser de 2-3 ganger i uken. Bor 30minutter unna svigers, ser de en gang i uken 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini her har tre sett med besteforeldre:

1: 10 min unna

2: 40 min unna

3: 1 time unna

De som bor 40 min unna treffer vi oftere enn de andre, faktisk.. 1 gang i uka gjerne :) de andre er ikke så ofte..

Anonymous poster hash: a2de9...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre, ti minutt i bil.

Hans foreldre to-tre timer i bil.

Min mor jobber deltid så hun henter ofte i barnehage, "låner" av og til når hun har fri og begge foreldrene mine ser de ofte i helger og slikt.

Vi besøker hans foreldre ca en gang i måneden og er der da hele helgen. Av og til oftere og av og til skjeldnere.

Anonymous poster hash: 96878...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhv. 10 og 12 mil unna og ser hverandre kanskje to-tre ganger i året.

Anonymous poster hash: 319a7...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi bodde 2-3t unna begges foreldre, men flytter så til samme by:) veldig fornøyd! Jeg liker at barna får et nært forhold til de. Vi møter de ca annenhver uke, altså et av besteforeldreparene i uka. Det er sjelden vi har barnevakt egentlig, men fint å ha mulighet. Også kjenner jeg på det at foreldrene våre blir jo eldre, og jeg vil hvertfall være masse sammen med de før de blir borte.

Anonymous poster hash: bb1fa...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge sett med besteforeldre max 10 min kjøretur unna. Likevel ser vi de ikke mer en kanskje en gang eller to i mnd. Og da er det vi som drar på besøk somregel eller må spør om barnevakt. Synes det er dumt at verken mine eller mannens foreldre viser mer engasjement, jeg håpte at så kort avstand skulle føre til at barna fikk et nært forhold til besteforeldrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine foreldre bor 6 timers biltur unna og hans foreldre bor noen timers båttur unna. Skal vi se de så er det stort sett vi som må reise, det er visstnok lenger å dra andre veien... :-( Hans foreldre bruker å være i nærheten her, men har vært innom oss 1 gang på 1,5 år. Synes familie er oppskrytt, så om dere trives der dere er så bruk heller tid på venner, eller let etter et ekstra sett med besteforeldre i nærheten. Mange som har tid til overs! Nå er ikke våre så veldig små lenger, så for oss er det stort sett ikke noe problem med barnevakt etc. og de drar gjerne på egenhånd hvis de vil besøke besteforeldrene.

JA, i en ideell verden så ville jeg helst hatt besteforeldre i nabohuset og alt var perfekt, men jeg er egentlig bare glad for at vi bor langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Foreldrene mine og svigerfar bor like i nærheten. Ser de ca en gang i uka. Jeg er veldig familiekjær, så synes det er koselig å ha så mye kontakt :-) Svigermor bor heldigvis langt unna

Anonymous poster hash: 69da8...7f7

Så heldig du er :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...