Gå til innhold

Skal/skal ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naturligvis kan dere ikke være borte 17. mai det året dere har barna hans. Så dersom du ikke involverer han i planene DINE nuh, slik at dere sammen kan finne et passende tidspunkt for ferie bare dere to, så må du regne med en såret og skuffet samboer når han får "overraskelsen" og at du må reise alene. Mens han bruker de to ukene på å tenke over om han vil dele livet med noen som setter ungene hans så lavt. Anonymous poster hash: a1b41...502

Kjenner du alle fedre? Hadde det vært min samboer hadde han blitt glad for overraskelsen. Men hos oss(da datteren var yngre 18 nå) var det jeg som hadde oversikten over alt, og dermed hadde jeg kontakten med mor om vi skulle noe "spesielt".

Anonymous poster hash: d5167...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner du alle fedre? Hadde det vært min samboer hadde han blitt glad for overraskelsen. Men hos oss(da datteren var yngre 18 nå) var det jeg som hadde oversikten over alt, og dermed hadde jeg kontakten med mor om vi skulle noe "spesielt". Anonymous poster hash: d5167...3ca

Fedre som gir fra seg kontrollen eller samvær er ikke det man ønsker å se for mye av.

Ringte mor til TS ang. Høstferien?

Svaret er NEI. Da ringer heller ikke TS til mor ang vårferie.

Det ligger tradisjoner i samarbeid som man ikke bør invadere.

Anonymous poster hash: 3d161...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fedre som gir fra seg kontrollen eller samvær er ikke det man ønsker å se for mye av.

Ringte mor til TS ang. Høstferien?

Svaret er NEI. Da ringer heller ikke TS til mor ang vårferie.

Det ligger tradisjoner i samarbeid som man ikke bør invadere.Anonymous poster hash: 3d161...c60

Skjønner ikke problemet her. Det fungerte for oss, skulle mor noe spesielt, avtalte hun med meg. Far hadde ikke oversikt. Og ingen forskjell da han var alene. Folk er forskjellig. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet her. Det fungerte for oss, skulle mor noe spesielt, avtalte hun med meg. Far hadde ikke oversikt. Og ingen forskjell da han var alene. Folk er forskjellig. Sånn er det bare.Anonymous poster hash: d5167...3ca

Men ting som ellers angikk datteren snakket de sammen om, og jeg blandet meg selvfølgelig ikke.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ting som ellers angikk datteren snakket de sammen om, og jeg blandet meg selvfølgelig ikke.Anonymous poster hash: d5167...3ca

Ja, det er fint at man finner sin form.

Men eksempelet til TS ser ikke ut til å falle innenfor gitte rammer.

Anonymous poster hash: 3d161...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er problematisk om stemor kontakter mor for å høre om barna kan være der mens de er på ferie, når hun planlegger en overraskelse. Jeg hadde på ingen måte reagert negativt på noe sånt.

Det som derimot er problematisk her er at stemor velger å reise bort én av de ukene far skal ha barna sine, istedet for å velge en av de ukene ungene uansett er hos mor og at hun vil reise slik at de er borte på 17. mai det året det er fars tur til å feire med ungene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er problematisk om stemor kontakter mor for å høre om barna kan være der mens de er på ferie, når hun planlegger en overraskelse. Jeg hadde på ingen måte reagert negativt på noe sånt.

Det som derimot er problematisk her er at stemor velger å reise bort én av de ukene far skal ha barna sine, istedet for å velge en av de ukene ungene uansett er hos mor og at hun vil reise slik at de er borte på 17. mai det året det er fars tur til å feire med ungene.

Det blir summen av ting...

Anonymous poster hash: 3d161...c60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer virkelig mor til å være vrang på å få ha barna sine 17.mai? Nei, det tror jeg ikke! Det er bare mødrene på kg som ikke tåler at eksen og den nye kjæresten skal på tur. Ærlig talt, 17.mai er kun en dag. Blitt noe annet med jul/påske.

Men når det gjelder å ha barna en uke ekstra så er det kanskje lurt å spørre henne. Jeg ville involvert far selv om det er en overraskele. Tror det er bedre at han tar opp dette med mor. Med mindre du og mor har veldig god kontakt. God tur :)

Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Det handler om at UNGENE skal få være sammen med FAREN SIN på 17. mai, som planlagt. Ikke at deres mor kanskje har lagt andre planer.

Anonymous poster hash: a1b41...502

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis kan dere ikke være borte 17. mai det året dere har barna hans. Så dersom du ikke involverer han i planene DINE nuh, slik at dere sammen kan finne et passende tidspunkt for ferie bare dere to, så må du regne med en såret og skuffet samboer når han får "overraskelsen" og at du må reise alene. Mens han bruker de to ukene på å tenke over om han vil dele livet med noen som setter ungene hans så lavt.

Anonymous poster hash: a1b41...502

Hahaha oh my god, erre mulig!

Ts, har du et greit forhold til barnemora? Er jo bare å spørre! Får du nei så er det bare å finne en annen uke. Er det ok, så kjør på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ditt inntrykk at folk her har fokus på at mor blir vrang på grunn av17 mai? At det er det dette handler om?

Da har du ikke lest nøye.

Noen som kommenterte det, så jeg tolket det slik, ja. Men les videre hva jeg skriver da.

Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for at jeg og samboer skal til syden, UTEN BARN, i år..

Jeg har fikset barnevakt til datteren vår så dette er ingen problem.

Samboeren min har to barn fra før som er hos oss annenhver uke..

Moren til disse barna har allerede spurt oss om å kunne ha barna i to uker i høst, da hun skal på ferie, så jeg kan vell spørre henne om det samme, siden barna er hos oss den uken jeg har fått ordnet barnevakt så vi kan reise?

Jeg vil overraske samboeren min med sydentur og har tenkt at vi reiser på bursdagen hans.

Jeg har fått fikset fri fra jobbene våres også..

MEN.. Dette skjer 16. mai.. Vi har delt 17. mai, altså annethvert år, og i år er det våres tur til å ha barnas hans.. Tror dere det blir ett problem at vi ikke har de på nasjonaldagen i år?? Bør jeg IKKE bestille tur, eller skal jeg bare gjøre det?

Anonymous poster hash: 67241...fb9

Om det er greit for barnas mamma, hadde jeg gjort det! Hun synes sikkert det er koselig å ha barna sine denne 17 mai'n også. Jeg hadde i hvert fall blitt glad for å ha ungene på denne dagen. Og om det var jeg som hadde blitt overrasket med en slik tur, hadde jeg blitt kjempeglad for det, om det var ok for ungene og den som skulle ha dem,at jeg reiste bort:) synes det er en fin ting det du gjør, du pleier forholdet, og det kommer barna også til gode!:)

Anonymous poster hash: 3afa4...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kommenterte det, så jeg tolket det slik, ja. Men les videre hva jeg skriver da.Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Ingen kommenterte det...

Det var bare noe du konkluderte med basert på egne fordommer muligens.

Men ihvertfall er det ingen som har fokusert på at mor blir sur pga 17. mai...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er greit for barnas mamma, hadde jeg gjort det! Hun synes sikkert det er koselig å ha barna sine denne 17 mai'n også. Jeg hadde i hvert fall blitt glad for å ha ungene på denne dagen. Og om det var jeg som hadde blitt overrasket med en slik tur, hadde jeg blitt kjempeglad for det, om det var ok for ungene og den som skulle ha dem,at jeg reiste bort:) synes det er en fin ting det du gjør, du pleier forholdet, og det kommer barna også til gode!:)Anonymous poster hash: 3afa4...ee6

Det er fint å se det positive i dette, også.

Men jeg vet at jeg ikke ville ønsket at noen planla opptil 3 uker uten barna mine på mine vegne, og i tillegg forlangte kred for det.

Jeg, personlig, ville tenkt at den eller de kjenner meg dårlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fint å se det positive i dette, også.

Men jeg vet at jeg ikke ville ønsket at noen planla opptil 3 uker uten barna mine på mine vegne, og i tillegg forlangte kred for det.

Jeg, personlig, ville tenkt at den eller de kjenner meg dårlig.

Men det er DU, alle er forskjellig. Og ingen av oss kjenner kjæresten til TS, det er det TS som gjør. Jeg vet iallfall at min kjære ikke hadde hattane i mot det.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er greit for barnas mamma, hadde jeg gjort det! Hun synes sikkert det er koselig å ha barna sine denne 17 mai'n også. Jeg hadde i hvert fall blitt glad for å ha ungene på denne dagen. Og om det var jeg som hadde blitt overrasket med en slik tur, hadde jeg blitt kjempeglad for det, om det var ok for ungene og den som skulle ha dem,at jeg reiste bort:) synes det er en fin ting det du gjør, du pleier forholdet, og det kommer barna også til gode! :)

Anonymous poster hash: 3afa4...ee6

Hva med ungene midt oppi dette?

Anonymous poster hash: a1b41...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ungene midt oppi dette? Anonymous poster hash: a1b41...502

Nå var det da TS fikk barnevakt til deres felles barn. Det er vel ikke jordens undergang dersom barna ikke får feiret 17 mai sammen med far, så lenge det er ok for mor. Fellesbarna får jo heller ikke det. Foreldrene mine var ikke skilt, men min far feiret aldri 17 mai sammen med oss, det tenkte jeg faktisk aldri på før nå, for sånn var det bare. Det er jo bare å forklare barna at stemor har planlagt en overraskelse til far. Og blir det publisert til barna nå, skjønner jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: d5167...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det er DU, alle er forskjellig. Og ingen av oss kjenner kjæresten til TS, det er det TS som gjør. Jeg vet iallfall at min kjære ikke hadde hattane i mot det. Anonymous poster hash: d5167...3ca

Takk for at du understreker at "meg, personlig" innebærer at det er min mening....

Med barn annenhver uke, så bør man klare å tilrettelegge ferie til disse ukene.

Flertallet har talt.

Ved å spørre på et forum så signaliserer TS tvil og får gode svar.

De fleste bør sin lit til flertallet når det gjelder slike avgjørelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Om stemor til mitt barn hadde spurt om hun og min eks kunne reist på ferie, og spurt meg om jeg kunne hatt barnet 17. mai (og jeg ikke hadde hatt planer) Så hadde det IKKE vært et problem! Er så mye drama med hans/mine/våre barn her 😳

Anonymous poster hash: 02df6...6ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Om stemor til mitt barn hadde spurt om hun og min eks kunne reist på ferie, og spurt meg om jeg kunne hatt barnet 17. mai (og jeg ikke hadde hatt planer) Så hadde det IKKE vært et problem! Er så mye drama med hans/mine/våre barn her Anonymous poster hash: 02df6...6ae

Tråden handler ikke hovedsaklig om stemorsdrama!! Du tar feil. Les!

Anonymous poster hash: 3d161...c60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kommenterte det...

Det var bare noe du konkluderte med basert på egne fordommer muligens.

Men ihvertfall er det ingen som har fokusert på at mor blir sur pga 17. mai...

Les tråden en gang til da. Hvis ingen hadde tatt opp 17.mai så hadde ikke jeg gjort det heller. Men godt mulig jeg misforstod det som ble skrevet, det skal jeg ikke krangle med deg på.

Anonymous poster hash: 9edc2...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...