Gå til innhold

Eksen(e) hans tar så stor plass i forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min skal på død og liv ha eksene i livet sitt. Eller, som han sier, "det er så ork å slette de fra facebook osv", og "da blir han taperen". Han har fortalt meg mange intime detaljer om hans ekser, og jeg ser de liker bildene hans på instagram, han liker deres, de prater sammen osv, og henger sammen i blant (i grupper).

Noen ganger når vi er sammen (og han f.eks har postet et bilde av meg på instagram) ringer eksen hans (den siste) hylgrinende fordi hun har sett det og er kjempesint/lei seg/blabla, og da blir han sittende i tlf med henne i evigheter. Har spurt om han kan kutte kontakten med henne og da får jeg beskjed om at "han hjelper henne igjennom ting" osv...

Blar du nedover veggen hans på FB ligger det klare "kjæreste-statuser" med eksen som jeg syntes er ganske ubehagelig å lese (mtp deres innhold). Du må ikke scrolle langt ned for å finne dette.

Eksempel dette bildet:

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/427750_10150631240385329_1887493233_n.jpg?oh=bd84aaef3596887958d92bc85eb6a117&oe=54ED48DA&__gda__=1425530581_48343d448448f30ba180e3b413ce5904

Hvor hun (eksen) har kommentert: åh, din romantiske jævel <3

Han: Du liker det.

Hun: Sant.

I tillegg har vi hatt problemer tidligere i forholdet vårt (vi var sammen, slo opp en periode, ble sammen igjen) hvor jeg fant ut han flørtet med eksen, og han var veldig avvisende mot meg, nedlatende osv.

Jeg føler at jeg ikke burde tenke på det, at "det ligger bare på facebook fordi han ikke har slettet det", "han vil vel bare være hyggelig med eksene ved å ikke slette de på FB, da", men jeg syntes rett og slett ikke de har noe i livet hans å gjøre....

Føler jeg vet for mange intime detaljer om han og eksene til å føle meg komfortabel med de, og hun siste tar jo helt kaka...

Noen som har vært i lignende situasjon?



Anonymous poster hash: 9789d...a38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri vært i lignende situasjon, og hadde heller ikke orket! Hyggelig type som setter eksenes behov først. At hun syns det er vondt å se bilder av dere er da hennes problem, og ikke noe han skal ordne opp i.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har han vært på guttetur i thailand (mens vi var slått opp), hvor han f.eks har fortalt om at han inviterte en jente fra tinder på rommet sitt osv... Vet ikke helt detaljene der.

Han kan også brått bli veldig fraværende, f.eks nå har vi så vidt snakket siden torsdag kveld. Han svarte ikke på to meldinger fra meg på facebook, men leste de. tenkte han svarte på de neste dag siden det var ganske seint. fredager hadde han hjemmekontor, sendte ingenting da. Jeg sendte en melding i natt som han svarte på i dag morges, men ikke noe utover det. Visste han skulle ut i dag, la ut et instagram-bilde av noe øl, så en jente på høyre side, men også to mannenever på venstre side.... Men syntes det blir så rart at han ikke sier noe, men legger ut på instagram osv...

ts



Anonymous poster hash: 9789d...a38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i lignende situasjon, og hadde heller ikke orket! Hyggelig type som setter eksenes behov først. At hun syns det er vondt å se bilder av dere er da hennes problem, og ikke noe han skal ordne opp i.

Ja.. Er jo en utrolig ukomfortabel situasjon for min del når vi sitter og har en hyggelig middag en lørdagskveld, og eksen ringer og hylgriner og styrer.. Så går han fra bordet og blir borte en time mens han snakker med henne og "roer henne ned", og det blir til slutt til at jeg går og legger meg alene fordi det tar sånn tid... Så kommer han tilbake og bare "beklager det, håper du ikke blir sur"..

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du sammen med han? Virker ikke som han respekterer deg så særlig mye. Jeg hadde blitt forbannet om min kjæreste skulle trøste eksen sin fordi hun så et bilde av oss. Jeg hadde heller ikke likt en haug med upassende bilder/kommentarer på facebook.

"Jo, jeg er sur! Hvis du ikke forstår det kan du sette deg i stua og tenke over det". Så hadde jeg ikke snakket mer til han før han hadde kommet med en god forklaring på hvorfor dette er greit.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her ville jeg sterkt anbefale å droppe. Synes du er imponerende sterk som har taklet dette frem til nå uten å sette ned foten. Noe jeg synes du burde gjøre... Dette er ikke normalt, og du burde komme først. Er det slutt så er det slutt.

Anonymous poster hash: 457b7...e64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hadde ikke jeg orket! Virker som at eksen hans ikke er over han enda? Jeg hadde spurt "hun eller meg?". Skikkelig kjip situasjon du er i. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her ville jeg sterkt anbefale å droppe. Synes du er imponerende sterk som har taklet dette frem til nå uten å sette ned foten. Noe jeg synes du burde gjøre... Dette er ikke normalt, og du burde komme først. Er det slutt så er det slutt.

Anonymous poster hash: 457b7...e64

Takk! "Sterkheten" kommer vel av at jeg har begynt å bli litt likegyldig til hele greia. Tidligere var jeg lei meg støtt og stadig, nå har det gått over til en litt mer "whatever" følelse. Men samtidig så er jeg jo ufattelig glad i mannen, da. Men merker at nok begynner å bli nok ja...

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hadde ikke jeg orket! Virker som at eksen hans ikke er over han enda? Jeg hadde spurt "hun eller meg?". Skikkelig kjip situasjon du er i. :(

Hun har faktisk ny kjæreste, har hatt to kjærester siden de slo opp... Men det virker litt som hun er sammen med han nye kjæresten fordi han minner henne om min kjæreste (sjekket ham ut på instagram, de har en del fellestrekk).. Så hun er vel antageligvis ikke over han tenker jeg...

I allefall vet jeg at JEG er over HENNE og det maset hennes. Hun hadde faktisk spurt kjæresten om han kunne blokkere henne på instagram ettersom hun innrømte at hun ikke klarte å slutte å søke ham opp, og det nektet han fordi han mente det var "barnslig"... Jeg syntes det hadde vært en grei måte å få henne litt på avstand på... :s

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skikkelig KG-ånd... Dump ham. De fleste mannfolk som holder på på den måten virker det som gjør det fordi de vil holde "alle dører åpne". Samtidig som han virker sympatisk fordi han vil holde en god tone med eksene, hjelpe dem osv... Men det er nok bare et skalkesjul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner meg veldig om eksen min. Er gode grunner til at han er en eks ja...

Han her fyren din har ikke tilfeldigvis et navn som begynner på M?



Anonymous poster hash: e12bc...ffa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg veldig om eksen min. Er gode grunner til at han er en eks ja...

Han her fyren din har ikke tilfeldigvis et navn som begynner på M?

Anonymous poster hash: e12bc...ffa

Nei :fnise: S! Men er vel flere som er sånn ja!

TS

Anonymous poster hash: 9789d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der hadde jeg ikke orket... ekser er fortid. Ferdig!

TS her!

Så enig! Jeg har forståelse for om ekser er en del av livet om man f.eks har felles barn, jobber sammen eller er i samme vennekrets eller lignende, men å ha de "bare for å ha de der" blir for rart for meg.. Særlig når jeg har uttrykkt flere ganger at jeg ikke syntes noe om det. F.eks hun ene er i vennekretsen hans, noe jeg syntes er helt ok, men syntes ikke noe om at de skal kommentere hverandres bilder på facebook/insta, dra på venneferier osv (hun var med på den "gutteferien" til thailand bla).

Anonymous poster hash: 9789d...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klager på eksene, men det virker som nye jenter er vel så stort problem.

F.eks. det i Thailand.

Ber du ham dumpe eksene, får han nok straks nye venninner på Tinder etc.

Og da har du plutselig ingen unnskyldning til å snoke lenger, for da er de jo "bare venninner".

Tror nesten du må finne en litt roligere type hvis du ikke liker det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men har han fremdeles Tinder-konto???

Anonymous poster hash: 457b7...e64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...