Gå til innhold

Til dere med Fitbit charge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min flex som jeg kjøpte i oktober holdt bare på dataene i 13 timer, i følge bruksanvisningen men den går på bluetooth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flex'en trenger bluetooth og internett for å synkronisere, regner egentlig med at det må være det samme for de andre også.



Anonymous poster hash: 9b5de...ee6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min flex som jeg kjøpte i oktober holdt bare på dataene i 13 timer, i følge bruksanvisningen men den går på bluetooth

Dette stemmer ikke!

Side 20 i bruksanvisningen

Memory

When you sync your Flex, your activity data is uploaded to your Fitbit.com

Dashboard

.

Your Flex holds detailed minute-by-minute information for the most

recent 7 days, and up to 30 days of daily activity summaries.

Anonymous poster hash: 8177e...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjor ikke det, om jeg ikke synca hver dag fikk jeg null skritt

Du skrev at det sto i bruksanvisningen at minnet kun varte i 13 timer, noe som ikke stemmer.

Det som står i bruksanvisningen stemmer også med min erfaring.

Om minnet i din enhet varte kun i 13 timer er dette noe som burde klages på.

Anonymous poster hash: 8177e...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Er det såpass liten forskjell på flex og charge at jeg like godt kan kjøpe flex? jeg har ikke behov for å se hvem som ringer på det der armbåndet, ei heller sjekke meldinger...jeg har jo mobilen til det...

Ser nemlig det selges en del rimelige flex på finn til stadighet, så ble litt fristet....



Anonymous poster hash: d79fe...a83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Er det såpass liten forskjell på flex og charge at jeg like godt kan kjøpe flex? jeg har ikke behov for å se hvem som ringer på det der armbåndet, ei heller sjekke meldinger...jeg har jo mobilen til det...

Ser nemlig det selges en del rimelige flex på finn til stadighet, så ble litt fristet....

Anonymous poster hash: d79fe...a83

Hvis du ikke bryr deg om fancy display eller er kjempesugen på pulsmåler så ville jeg like gjerne tatt Flex, ja.

Anonymous poster hash: 9b5de...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å prøve flex, jeg synes charge hr er mye bedre enn flex, flex er en skritteller, mens charge er og en pulsklokke med skritteller, flex regner ut forbrenning ut fra antall skritt og charge hr regner ut fra skritt og puls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå brukt charge i to dager og reagerer på "aktive minutter".

Jeg har i dag gått over to timer tur med hunden, løpt en halvtime på tredemøllen og trent 45 min styrke. I tillegg har jeg gått til og fra trening og butikk. Jeg har støvsuget, vasket og hengt opp klær og gått rundt og ryddet i leiligheten. (Har fri i dag, så har fått gjort masse). Jeg har også vært og snoket litt i bokbutikken, men der gikk det vel så sakte at det ikke regnes som aktivitet :P

Fitbit mener jeg bare har hatt 100 aktive minutter... Noen som har noen forslag om hvordan den har regnet seg frem til dette? Jeg mener jo at jeg har hatt mye mer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå brukt charge i to dager og reagerer på "aktive minutter".

Jeg har i dag gått over to timer tur med hunden, løpt en halvtime på tredemøllen og trent 45 min styrke. I tillegg har jeg gått til og fra trening og butikk. Jeg har støvsuget, vasket og hengt opp klær og gått rundt og ryddet i leiligheten. (Har fri i dag, så har fått gjort masse). Jeg har også vært og snoket litt i bokbutikken, men der gikk det vel så sakte at det ikke regnes som aktivitet :P

Fitbit mener jeg bare har hatt 100 aktive minutter... Noen som har noen forslag om hvordan den har regnet seg frem til dette? Jeg mener jo at jeg har hatt mye mer :/

Svaret på det finner du her.

Du må ha jevn aktivitet med intensitet over 3 METS, og mye av det du beskriver har ikke så høy intensitet.

Anonymous poster hash: 8177e...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah og man må holde aktiviteten i over ti minutter for at det skal telle. Det kan stemme, dyret mitt er glad i pauser hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah og man må holde aktiviteten i over ti minutter for at det skal telle. Det kan stemme, dyret mitt er glad i pauser hehe

Det du kan gjøre er å holde knappen inne i 2-3 sekunder, og registrere aktiviteten manuelt.

Du får nok kanskje ikke flere aktive minutter, men du får registrert styrketreningen og gåturen med hunden i det minste:)

Anonymous poster hash: 8177e...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Gammel tråd, men like greit å spørre her kanskje.

Jeg skal kjøpe en "belønning" til meg selv, og tenkte på enten Fitbit Surge eller Fitbit Charge HR. Har dere noen innspill/anbefalinger? Surge koster jo ca 1000,- mer, og det er egentlig den jeg helst vil ha, pga GPS'en. Er det noen som har den og kan si om den fungerer som den skal? En ting som høres litt dumt ut er at man ikke kan se pulsen sin på klokken? Stemmer dette?

Når jeg først er på shopping tenkte jeg også å kjøpe vekten fra Fitbit, noen som har den og vil fortelle om de er fornøyd/misfornøyd?

Goood påske:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 25.3.2016 at 20.27, Wonderbitch skrev:

Gammel tråd, men like greit å spørre her kanskje.

Jeg skal kjøpe en "belønning" til meg selv, og tenkte på enten Fitbit Surge eller Fitbit Charge HR. Har dere noen innspill/anbefalinger? Surge koster jo ca 1000,- mer, og det er egentlig den jeg helst vil ha, pga GPS'en. Er det noen som har den og kan si om den fungerer som den skal? En ting som høres litt dumt ut er at man ikke kan se pulsen sin på klokken? Stemmer dette?

Når jeg først er på shopping tenkte jeg også å kjøpe vekten fra Fitbit, noen som har den og vil fortelle om de er fornøyd/misfornøyd?

Goood påske:D

Fitbit Charge HR måler pulsen hvert fall. Jeg har brukt den i et par dager nå og foreløpig er jeg veldig fornøyd :)

Jeg passer på å holde inne knappen når jeg starter en aktivitet og avslutte etterpå, så den blir loggført.
Jeg er generelt i lite aktivitet, så mine gåturer vil nok ikke bli registrert om ikke jeg gjør det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Caelyn skrev:

Fitbit Charge HR måler pulsen hvert fall. Jeg har brukt den i et par dager nå og foreløpig er jeg veldig fornøyd :)

Jeg passer på å holde inne knappen når jeg starter en aktivitet og avslutte etterpå, så den blir loggført.
Jeg er generelt i lite aktivitet, så mine gåturer vil nok ikke bli registrert om ikke jeg gjør det selv :P

Haha, litt av det samme skjer med et nike treningsarmband jeg har. Jeg prøver å jogge ganske sakte for å holde ut lenger, og lykkes tydeligvis med det- for armbåndet tror jeg har stoppet, og setter treningsøkten på pause! Eh!

Jeg kjøpte meg faktisk fitbit Surge, synes det er kjekt å ha GPS siden jeg går, jogger og sykler en del. Hva synes du om kaloriestimatet på din? Jeg merker at denne ligger ganske mye over et fra polar jeg hadde. Med det var det med nød og neppe jeg kom meg opp i 2000 kcal daglig, mens dette kan ligge opp mot 2500. Og jeg er ikke sååå aktiv, sitter mye stille med studier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Caelyn skrev:

Fitbit Charge HR måler pulsen hvert fall. Jeg har brukt den i et par dager nå og foreløpig er jeg veldig fornøyd :)

Jeg passer på å holde inne knappen når jeg starter en aktivitet og avslutte etterpå, så den blir loggført.
Jeg er generelt i lite aktivitet, så mine gåturer vil nok ikke bli registrert om ikke jeg gjør det selv :P

Hvor raskt fitbit skal registere en aktivitet kan du registrere selv i appen.  :)

Jeg tror den står på 15 minutter som standard, men du kan sette den ned til 10 minutter hvis du vil.

Den 25.3.2016 at 20.27, Wonderbitch skrev:

Når jeg først er på shopping tenkte jeg også å kjøpe vekten fra Fitbit, noen som har den og vil fortelle om de er fornøyd/misfornøyd?

Goood påske:D

Jeg har både Charge HR og Fitbit Aria (vekten), og er veldig fornøyd med begge to.

Vekten er som alle andre fitnessvekter, lite nøyaktig med tanke på fettprosent, men den gir en indikasjon på endringer opp eller ned hvis du veier deg under samme forhold hver gang.

Et tips med vekten, er også at hvis den blir flyttet på må den resettes.  Det gjøres ved å veie seg 5 ganger etterhverandre.
Den trådløse overføringen av data fungerer veldig bra.

Anonymkode: c6fde...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor raskt fitbit skal registere en aktivitet kan du registrere selv i appen.  :)

Jeg tror den står på 15 minutter som standard, men du kan sette den ned til 10 minutter hvis du vil.

*snip*

Anonymkode: c6fde...513

Tusen takk for tipset, har endret det til 10 min nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt fitbit surge et halvår snart, og er superfornøyd :) og pulsen vises :) veldig kjekt å følge med på pulsen under treningsøkten uten å måtte frem med appen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...