Gå til innhold

Hvis du kunne stille Gud ETT spørsmål


Gjest Gjest_Tinka_*

Anbefalte innlegg

Gjest Sorte Orm
Men gud har jo skapt alt? (ikke meningen å være ufølsom ift. sykdommer o.l)

Ja men det er jo merkelig når folk blir alvorlig syke så forbannder de Gud når folk blir friske takker de legene.

Gud gir oss ikke sykdommer han skapte alt ja så sykdommer er en del av det.

Men det er jo ikke slik at Gud tvinger oss til og f.eks røyke drikke og andre ting som kan føre til sykdommer. Om vi blir syke så har vi oss selv å takke.

men det er jo enklere og gi Gud skyllen når noen i nær familie venner eller oss selv blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sorte Orm
Hva er da vitsen med å være religiøs hvis du mener alle mennesker blir reinkarnert? Gir det noen fordeler ?

Kom forresten på et litt flåsete utsagn;

Det er farlig å leve , ingen har overlevd hittil.

Det er ikke noe poeng i seg selv å være relgiøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det er jo merkelig når folk blir alvorlig syke så forbannder de Gud når folk blir friske takker de legene. Dette er vel svært individuelt?

Gud gir oss ikke sykdommer han skapte alt ja så sykdommer er en del av det.

Men det er jo ikke slik at Gud tvinger oss til og f.eks røyke drikke og andre ting som kan føre til sykdommer. Om vi blir syke så har vi oss selv å takke.men det er jo enklere og gi Gud skyllen når noen i nær familie venner eller oss selv blir syke.

Er ikke enig i den formuleringen som er uthevet, det er ingen sin "skyld" når man blir syk, det rammer blindt og ingen har noen garantier for å være friske.

Tragisk , men samtidig en smertefull realitet mennesket må forholde seg til uten at " man får takke seg selv...." for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm
Men gud skal jo være allmektig, da innebærer det vel onskap og godskap.

Du må huske at Djevelen bare er Guds agent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Sorte Orm_*
Det vet jeg ingeting om , hva skal det bety? ansvarsfraskrivelse?

ansvarsfraskrivelse dette er noe mennesker gjør. Ved og gi Gud eller djvelen skyllen for alt galt som skjer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tinka_*
Du må huske at Djevelen bare er Guds agent

Sorry Sorte Orm, men djevelen finnes dessverre ikke. Han er nok bare skremselspropaganda. Så da finnes det ikke noe helvete heller.

Men da sier sikkert noen at hva er vitsen da med å være snill, hvis man uansett ikke får konsekvenser for ugang? Kanskje ikke universet er bygd opp på straff, skam, skyld osv...Kanskje vi bare er her for å utvikle oss i de retninger vi vil. Kanskje vi er her for å ha en menneskelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smotti
Nå er det ikke Gud som gir mennesker sykdommer.

men jeg håper din mor blir bedre

Ga han ikke folk sykdommer under de 7 landeplagene da? En pest?????Som ga folka byller som de døde av??(Og ble ikke hver førstefødte drept?)

Håp i vei, men det er ingen håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sorte Orm_*
Sorry Sorte Orm, men djevelen finnes dessverre ikke. Han er nok bare skremselspropaganda.

Djevelens største illusjon er og få oss til og tro at han ikke eksisterer. Noe hun har lykkes med når det gjelder deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Tinka
Djevelens største illusjon er og få oss til og tro at han ikke eksisterer. Noe hun har lykkes med når det gjelder deg.

Hvordan kan du da tro på flere liv, hvis man tilsynelatende må brenne i helvete til evig tid, for sine synder i DETTE livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djevelens største illusjon er og få oss til og tro at han ikke eksisterer. Noe hun har lykkes med når det gjelder deg.

Ser at du driver skremselspropaganda på lavt nivå , men jeg må bare spørre : er djevlen enten et hunkjønn eller hankjønn?

Og er det fordi at mennesker bedre skal kunne relatere seg til " det" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sorte Orm
Hvordan kan du da tro på flere liv, hvis man tilsynelatende må brenne i helvete til evig tid, for sine synder i DETTE livet?

Vel nå tror ikke jeg at vi brenner i helvete i evig tid.

Jeg tror at helvete er jorden kroppen siden jeg tror at den vi er. Er sjelen og for sjelen er det et helvete og være innestenkt i en kropp.

Det er hva jeg tror helvete er. Helvete er jorden bare tenkt på det

Krig...Sult...Katastrofer..Mord...Voldekt.... Tortur osv

Helvete er at sjelen er innestenkt i kroppen. Men jeg vet at mange er uenig med meg i dette synet.

Selfølgelig er det mye bra med jorden. Men som sakt det jeg tror er at helvete er det at sjelen er innestnkt i kroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde spurt han om hvorfor i helvete han gav meg det livet jeg har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm
Ser at du driver skremselspropaganda på lavt nivå , men jeg må bare spørre : er djevlen enten et hunkjønn eller hankjønn?

Og er det fordi at mennesker bedre skal kunne relatere seg til " det" ?

Skremselpropaganda....Djevelen er en ånd det sier seg selv at om djevelen eksisterer så har det ikke noe kjønn

men la meg spør deg ville du spurt om kjønn om jeg hadde skrevet han istedne for hun ?

men nå tror jeg at djevelen er en illusjon jeg har ikke det synen på djevelen som de kristne har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skremselpropaganda....Djevelen er en ånd det sier seg selv at om djevelen eksisterer så har det ikke noe kjønn

men la meg spør deg ville du spurt om kjønn om jeg hadde skrevet han istedne for hun ?

men nå tror jeg at djevelen er en illusjon jeg har ikke det synen på djevelen som de kristne har.

Jeg mener jo at både gud og djevelen er noe som kun eksistrerer i menneskesinnet, og ikke er noen ånd, for hva er nå det?

Men jeg må innrømme det var litt artig at du omtalte djevelen som et hunkjønn...Gud beskrives som et hankjønn , derfor min nysgjerrighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Tinka
men nå tror jeg at djevelen er en illusjon jeg har ikke det synen på djevelen som de kristne har.

Du tror djevelen eksisterer men ikke helvete?

Djevelen er altså en negativ kraft i motsetning til at Gud er en positiv?

Er dette det du tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorte Orm
Du tror djevelen eksisterer men ikke helvete?

nå har jeg skrevet hva jeg tror helvete er.

Jeg tror at helvete er jorden kroppen siden jeg tror at den vi er. Er sjelen og for sjelen er det et helvete og være innestenkt i en kropp.

Djevelen er altså en negativ kraft i motsetning til at Gud er en positiv?

Er dette det du tror?

Det er vel den beste måten og si det på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...