Gå til innhold

Fortelle foreldre at man røyker og snuser, når og hvordan?


Nora-00

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 år, og bruker både røyk og snus daglig. Begynte å snuse når jeg var 13, og har røyka litt av og til en stund. Fra i vinter har jeg røyka fast, men bare på skolen eller når jeg er med kjæresten og venner, og ikke mer enn 10-15 om dagen! Jeg er avhengig, og har ingen plan om å slutte nå. Mamma og pappa vet ikke at jeg gjør det, og jeg lurer på jeg bare skal fortelle det, eller bare vente til de fersker meg...? Er lei av å ikke kunne røyke når jeg vil, og at jeg hele tiden må passe på å gjemme røyken og snusen min så de ikke finner den!

Er det noen som har fortalt det hjemme før man ble ferska? Hvordan gjorde du det, og hvor gammel var du? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av. De er selvsagt klar over det allerede.

Endret av Berentsens
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk å røyke!! Tenk å være så svak å ta etter fordi "alle andre gjør det" ;).

Finnes IKKE noe positivt med røyking.

Anonymous poster hash: 3073c...dea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør la være å røyke/snuse foran dine foreldre. Tror du de synes det er greit, fordi du forteller dem at du er avhengig? Du kan ikke få en konsekvens, der de ikke vil gi deg noe særlig med penger fordi mye penger går til snus/røyk?

Anonymous poster hash: 30845...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vet det nok allerede! :P

Nei, det virker ikke sånn! Jeg har aldri røyka hjemme, og snuser bare på rommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christina146

Nei, det virker ikke sånn! Jeg har aldri røyka hjemme, og snuser bare på rommet!

Selv om du ikke røyker hjemme, henger lukten fortsatt i klærne. Du kan ikke kjenne at du lukter, men andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det virker ikke sånn! Jeg har aldri røyka hjemme, og snuser bare på rommet!

Lukta av røyk har garantert avslørt deg for lenge siden. Den henger godt igjen i klærne. Du som røyker vil i liten grad merke det selv.

Snus lukter også, men heldigvis mindre.

Kan du ikke bare sette deg i stua sammen med dem, slenge snusboksen på bordet, ta deg en pris og glise bredt med snusleppa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine luktet det, selv om de røyker selv. Så røyker ikke foreldrene dine så er det ingen tvil om at de vet det. Jeg fortalte ingenting, ventet til jeg ble fersket. Fikk kjeft, fikk ikke lommepenger mere fordi de ikke ville finansiere det. Men det var den eneste konsekvensen. Røkte ikke foran dem før jeg var 18 da.



Anonymous poster hash: 3a84e...5d1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke røyker hjemme, henger lukten fortsatt i klærne. Du kan ikke kjenne at du lukter, men andre gjør.

Mamma og pappa røyker selv, så de har nok ikke merka det! Da hadde de helt sikkert sagt noe! 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine luktet det, selv om de røyker selv. Så røyker ikke foreldrene dine så er det ingen tvil om at de vet det. Jeg fortalte ingenting, ventet til jeg ble fersket. Fikk kjeft, fikk ikke lommepenger mere fordi de ikke ville finansiere det. Men det var den eneste konsekvensen. Røkte ikke foran dem før jeg var 18 da.

Anonymous poster hash: 3a84e...5d1

Kjipt av dem å ta fra deg lommepenga da! Du slutta vel ikke fordi de tok fra deg lommepenga... fikk bare enda dårligere råd!

Hvor gammel var du når de ferska deg a?

Endret av Nora-00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk å røyke!! Tenk å være så svak å ta etter fordi "alle andre gjør det" ;).

Finnes IKKE noe positivt med røyking.

Anonymous poster hash: 3073c...dea

 

Faktisk er det ganske omvendt. Man er tøff og begynner å røyke fordi "ingen andre gjør det".

 

Det mest positive med røyking er at man lettere kan regulere overvekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Captain Hook

De har nok kjent røyklukt.

 

Tragisk å røyke!! Tenk å være så svak å ta etter fordi "alle andre gjør det" ;).
Finnes IKKE noe positivt med røyking.

Anonymous poster hash: 3073c...dea

Alle begynner ikke for det alle andre gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kjenner nok røyklukta i klærene dine allerede. Men du, enten så røyker du eller så snuser du. Begge to er relativt teit.



Anonymous poster hash: 53525...685
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kjenner nok røyklukta i klærene dine allerede. Men du, enten så røyker du eller så snuser du. Begge to er relativt teit.

Anonymous poster hash: 53525...685

Jeg begynte med snus, så røyka jeg litt av og til, før jeg begynte fast. Liker røyk best, men tar meg alltid en snus når jeg ikke har mulighet til å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt av dem å ta fra deg lommepenga da! Du slutta vel ikke fordi de tok fra deg lommepenga... fikk bare enda dårligere råd!

Hvor gammel var du når de ferska deg a?

 

De fersket meg da jeg var 15. Sluttet ikke fordi de tok fra meg lommepengene, da gikk jeg ut og fikk meg en jobb på trass. Noe de var superfornøyd med, de sparte penger og jeg fikk råd til å betale for alt jeg ville ha selv og spare penger til klær jeg ønsket meg som mamma og pappa ikke ville gi meg fordi de var for dyre :fnise::laugh:

Anonymous poster hash: 3a84e...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjipt av dem å ta fra deg lommepenga da! Du slutta vel ikke fordi de tok fra deg lommepenga... fikk bare enda dårligere råd!

Hvor gammel var du når de ferska deg a?

Man kan ikke tvinge noen til å slutte, men man kan slutte å finansiere det. 

Anonymous poster hash: 0d084...965

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke tvinge noen til å slutte, men man kan slutte å finansiere det.

Anonymous poster hash: 0d084...965

Ja, men det tror jeg ikke skjer for min del... Er enebarn, og er vel en smule bortskjemt! Får stort sett det jeg vil ha, uansett hva det koster! Vil jeg ha en ny jakke til 7-8 tusen, så får jeg det! Lommepenger er for min egen hygge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det tror jeg ikke skjer for min del... Er enebarn, og er vel en smule bortskjemt! Får stort sett det jeg vil ha, uansett hva det koster! Vil jeg ha en ny jakke til 7-8 tusen, så får jeg det! Lommepenger er for min egen hygge!

 

Kvalmt.

Anonymous poster hash: 3386b...9d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har ikke telling på hvor mange ganger foreldrene mine ferska meg med enten røyk eller snus  :fnise: Fikk en voldsom kjefteskur hver gang, men tror aldri det ble noen konsekvenser utover det. Etterhvert, da jeg var 17 kanskje, slutta jeg å bry meg og begynte å ta meg snus foran mor uten å skjule det. Hu visste det jo uansett. Hu likte det nok ikke, men etterhvert begynte hu å spørre om hu kunne få  :laugh: Så det er jo en måte å gjøre det på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...