Gå til innhold

Barnehagespørsmål: Er det lov/OK?


RitaD

Anbefalte innlegg

 

Det er fullt tillatt, men kan by på problemer. Der jeg jobber har to ansatte sine barn på "min" avdeling. Problemet er at begge barna er veldig utagerende og som de andre barna sier: "De er ikke noe snille."

De ødelegger samlingsstunder og lager alltid bråk ved måltidene. Siden det IKKE er lov til å fysisk ta barna vekk fra situasjoner så ødelegger de for de andre barna.

Det er IKKE lett når mor jobber på en annen avdeling å "klage" på hennes barn når vi har samtaler med foreldrene.

Anonymous poster hash: 07c30...fa8

 

Nemlig. 

Burde det da være tillatt? Jeg tenker barn i barnehage er i en utviklingsmessig sensitiv periode av livet, og burde skånes for slike situasjoner så langt det lar seg gjøre. Styreren skal være objektiv og med sine egne barn som en faktor i avgjørelser, kan objektivitet være umulig å kreve. Allikevel er det slik at foreldre har barna sine i barnehage med den tanke -og en rett- til en objektiv behandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lov/OK at barnehagestyreren har sine barn i samme barnehage? 

 

Noen som vet?

 

Noen som har innspill?

Jepp, det er helt lovlig. Jeg har jobbet i en barnehage hvor styrer og ansatte hadde egne barn i samme barnehage. 

 

Nå jobber jeg i en barnehage hvor flere ansatte har egne barn, eller barnebarn der. 

 

Forøvrig må jeg bare nevne at som oftest er det personalets barn som er de mest frekke og bortskjemte ungene. Måtte bare nevne det.... :fnise:

 

 

Anonymous poster hash: 9fb72...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke lov å ta barna vekk fra situasjoner? Ikke rart de utagerer. Hvorfor er dere så tafatte?

Selvfølgelig er det lovlig. Jobber selv med barn. Vi meg en barnehage som ikke flytter barn ved hjelp av litt makt. Jeg pleier å si i fra på forhånd til barnet, "nå må jeg flytte deg"..... eller noe.... 

 

Man kan ikke jobbe i barnehage om man ikke er fysisk.

 

Hilsen mann på dagis :)

Anonymous poster hash: 9fb72...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...