Gå til innhold

Yrker og lønn som nyutdannet


Gjest Ingaborga

Anbefalte innlegg

Gjest Ingaborga

Skal gå studiespesialiserende på vgs, og aner virkelig ikke hva jeg vil bli etter det. Kommer dermed mest sannsynlig til å utdanne meg basert på lønn, samt andres erfaring og hva en gjennomsnittlig arbeidsdag ser ut som.

Derfor ønsker jeg å vite hva diverse yrker går ut på, hva en vanlig arbeidsdag går ut på, hvilken utdanning man trenger samt hva lønna ligger på for noen som er nyutdannet innenfor den relevante utdanningen og hvor raskt den stiger :)

Takk for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysioteraepeut: Hvordan arbeidsdagen er kommer veldig an på hvor du jobber. Men man jobber mye med rehabilitering og habilitering av pasienter, enten på institusjon eller i hjemmet deres. Har i alle mine jobber hatt stor innflytelse over eget arbeid, og kan selv velge hvor mange pasienter jeg ønsker i løpet av en dag. Er også vanlig å ha gruppetreninger.

Som nyutdannet er startlønna 356.000 på sykehus. Om en får seg jobb privat har en mulighet til å tjene enda mer.



Anonymous poster hash: a4506...fac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å velge etter lønn kan gjøre at du mistrives med faget, og pådrar deg massiv studiegjeld før du finner studiet du egentlig passer best til. Er det ingenting du liker å gjøre idag, som man kan ha som yrke? :)



Anonymous poster hash: 4f7aa...1d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...