Gå til innhold

Jobbintervju!


Querido

Anbefalte innlegg

Ja. Nå har det seg sånn at jeg skal i intervju til en høyt betraktet stilling. Det er utrolig mange som søker og som dermed skal intervjues, der i blant sikkert noen som i forhold til det fysiske vil passe stillingen bedre enn meg. Nå håper jeg noen har noen knallgode tips til HVA jeg kan gjøre, for å virke mer attraktiv til stillingen.

Jeg har selvsagt lest meg opp, og kan det jeg skal prate om, så det er ikke et problem. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal oppføre meg. Det er et veldig seriøst og "strengt" yrke, så jeg vil ikke være alt for ivrig heller, men ikke fullstendig laidback.

Tips og råd til å gjøre et godt intervju tas i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

først og fremst finn ut hva slags klær du skal bruke! ikke noe som skriker ut "se så flott og sexy jeg er" men noe som sier litt om at du er profesjonell. du har sikkert tenkt på det alt men nevner det ;)

smil!!

velg dine ord med omhu. du har faktisk lov til å tenke selv om du er på intervju :) de fleste spør jo om hvorfor de skal ansette akkurat DEG! så hvorfor?

ikke skryt deg selv over skyene, da kan de bli litt snurte om det viser seg at du faktisk ikke kan så mye eller er så flink som du skulle ha det til på intervjuet. da er det bedre at de blir positivt overasket over at du gjør/klarer mer enn du nevnte på intervju :)



Anonymous poster hash: d0e8e...9df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er viktig å tenke på avhenger litt av hvilken type stilling og bransje det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er viktig å tenke på avhenger litt av hvilken type stilling og bransje det er snakk om?

Jo, det er sant. Men blir nok veldig enkelt å kjenne meg igjen, så det velger jeg å ikke dele :-) Vil bare ha generelle tips til hvordan å utføre et bra intervju! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at et bra inntrykk kommer av å være reflektert rundt jobben (du sier du har lest deg opp!), være avslappet og rolig, men interessert (og det kommer av seg selv, for det virker jo som om du er genuint interessert i jobben), positiv uten å være flåsete. :)

Føler disse er viktige stikkord!
Lykke til! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet for meg blir å se for meg i hvilken høyt aktet stilling det fysiske utseende er relevant. Enten er fag relevant og da snakker du om det, eller så er utseende en viktig faktor og da er det ikke en høyt aktet stilling...



Anonymous poster hash: a362e...b53
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær interessert, still gode spørsmål og les deg opp på bedriftens verdier/visjon/mål og snakk om disse på intervjuet. F.eks. om bedriften har "ærlighet" som verdi, legg vekt på at du er ærlig med kunder og ansatte, underbygg så med konkrete eksempler og si at du identifiserer deg med denne verdien. Husk også å komme med konkrete eksempler gjennom hele intervjuet, f.eks. hvis du får klassikeren "3 positive og 3 negative sider", så kom med eksempler i tillegg til å ramse opp.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa vel ikke at det var utseendet som var viktig? Men det fysiske, som i kondisjon og styrke.

Tusen takk for alle tips og råd så langt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det gikk kjempe fint, hyggelige mennesker som intervjuet, noe som ikke gjorde det så veldig skummelt som en kanskje skulle tro.

Nå krysser jeg bare fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...