Gå til innhold

noen som klarte det etter pp12 uten utredning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er i pp12 nå og kan jo ta komme til utredning. Skummelt. Noen som har klart det selv etter pp12? Det trenger jo ikke være noe galt og bli prøverør?

Noen som ikke fikk det til med prøverør heller?

- stressa



Anonymous poster hash: 8b190...a99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Kusina mi klarte det 9 år senere, uten utredning.

Har to veninner som fikk det til 2 og 3 år senere, selv også.

Endret av Wei Wei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med pp12 handler om at såpass mange blir gravide innen omlag 1-1,5 år at det ikke er vits å utrede alle innen da.

Det er ingenting som tilsier at noe er galt om det har gått 12 pp i seg selv. Men jeg ville selvsagt tatt utredning så jeg fikk eventuelle tips til vei videre eller bare fortsette som vanlig :)

Anonymous poster hash: 3d12b...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg prøvde I nesten tre år. Var ikke like intens prøving hver måned da, men likevel. Neste gang ble hun gravid så og si med en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 5% (det vil si 5 av 100) som ikke blir gravide i løpet av første året med prøving vil bli gravide i løpet av andre året. Ca 5-10% vil oppleve å bli gravide etter ett år som prøvere, så noen blir også gravide etter to år som prøvere selv om sannsynligheten synker etter som tiden går.

Når man har prøvd et år uten resultat er det noe som ikke er som det skal, garantert. Men dette noe behøver ikke å bety at det plutselig klaffer senere. Sædkvalitet kan for eksempel variere over tid, og være dårlig i lang tid etter sykdom.

Min anbefaling er å søke utredning så snart som mulig. For vår del tok det to år med fra vi fikk henvisning til vi var i gang med prøverør, så ting tar tid og man kan selvfølgelig prøve mens man venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...