Gå til innhold

Tøye underside lår.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å tøye underside lår med denne øvelsen:

stand-ham-stretch-male.jpg

Men kjenner det på baksiden av leggen. Hva er det jeg gjør feil? Det er en øvelse som er ment for bakside lår.



Anonymous poster hash: 59be1...1c5



Anonymous poster hash: 59be1...1c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hamstrings eller bakside lår er festet i leggmusklene, og dersom du er stram på baksiden vil det nødvendigvis vise seg som stramhet flere steder enn akkurat bak på låret. Strekker kjennes nesten alltid i festene. Derfor skiller man gjerne på strekker som hovedsaklig strekker det øvre festet til "skinkestrengene" og øvelser som strekker nedre.

På youtube kan du søke etter: "upper hamstrings stretch" og "lower hamstring stretch". Så skal du se at du finner vesentlig flere måter å strekke ut på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikke rumpen skikkelig ut og kom fremover med overkroppen eller ta foten på et høyere underlag

Tusen takk

Hamstrings eller bakside lår er festet i leggmusklene, og dersom du er stram på baksiden vil det nødvendigvis vise seg som stramhet flere steder enn akkurat bak på låret. Strekker kjennes nesten alltid i festene. Derfor skiller man gjerne på strekker som hovedsaklig strekker det øvre festet til "skinkestrengene" og øvelser som strekker nedre.

På youtube kan du søke etter: "upper hamstrings stretch" og "lower hamstring stretch". Så skal du se at du finner vesentlig flere måter å strekke ut på!

Tusen takk

Betyr det at når jeg blir mindre stram på bakside legg så vil jeg etter en stund kjenne det på bakside lår? Målet er å kunne ta meg selv på tærene uten å krumme ryggen. Så da kommer jeg kanskje raskere til målet om jeg tøyer både upper og lower hamstings?

TS

Anonymous poster hash: 59be1...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk

Tusen takk

Betyr det at når jeg blir mindre stram på bakside legg så vil jeg etter en stund kjenne det på bakside lår? Målet er å kunne ta meg selv på tærene uten å krumme ryggen. Så da kommer jeg kanskje raskere til målet om jeg tøyer både upper og lower hamstings?

TS

Anonymous poster hash: 59be1...1c5

Det kommer jo an på hvor begrensningen ligger. Noe du kan teste: Prøv først og se hvor langt ned du kommer. Merk deg hvor langt du kom.

Prøv så å trykke hardt, og massere hardt på de øvre hodene til musklen gastrocnemius på leggen. 15 sekunder på hvert hode på hver fot. Dette skal gjøre passelig vondt. Har du en hardt ball på størrelse med en tennisball kan du bruke den også. Da bare legger du den bakom kneet og bøyer kneet til det presser på øvre del av leggen/nedre del av låret.

Når du har gjort dette på begge bein kan du prøve å se hvor langt du kommer nå. Hvis du kommer lengre ned så har du hatt stramme leggmuskler.

Endret av Supraspinatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...