Gå til innhold

Hvorfor har ikke alle studenter høstferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På høgskole og universitet har man nok egentlig ikke høstferie, men noen er greie og gir studentene fri likevel, og alle kaller det jo bare høstferie. Selv om lærerne hele tida maser om at det er STUDIEUKE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sier alle som går på lærerutdanningen har høstferie...

Anonymous poster hash: ed455...976

Jeg går på lærerutdanning i Oslo, og har ikke høstferie. Og siden de har lagt eksamen til 2. og 5. januar har jeg i praksis ikke juleferie heller. :(

Anonymous poster hash: d576f...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier alle som går på lærerutdanningen har høstferie...

Anonymous poster hash: ed455...976

De som går på lærerutdanning må få undervisningsopplegg tilpasset slik det blir når de kommer i jobb. Altså høstferie, vinterferie, påskeferie osv.

Anonymous poster hash: a0fb0...27a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å roe ned. Det er svært få som faktisk kan ta seg en uke fri med god samvittighet den uken som er blitt satt som "studieuke" eller "undervisningsfri" uke på noen institusjoner. Det er mulig forelesere gjør det, for jeg har tatt noen i å feilaktig si høstferie.

Jeg har omtrent alltid hatt en undervisningsfri uke i oktober, men de blir utelukkende nesten alltid brukt til obligatoriske innleveringer. I høst er jeg så heldig at jeg skal skrive to ulike obligatoriske innleveringer i studieuken, sannsynligvis også foreberde en muntlig presentasjon. Disse ukene er som regel mer krevende enn andre uker, så jeg hadde heller byttet det ut med ordinær undervisning da... men er jo fint at vi slipper å både skrive oppgaver og gå/forberede oss på undervisning samtidig.

Men høstferie.... det har jeg ikke hatt siden VGS!

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer innenfor luftfart og vi har ikke ferie bortsett fra i julen og et par dager i påsken. Skole gjennom hele sommeren også. Så ihvertfall ingen høstferie på oss!

Anonymous poster hash: 6d02b...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snart fullført to helsestudier og hadde ikke høstferie på noen av dem. Ikke har vi studieuke heller. Og helt ærlig har jeg ikke tid til det heller:P



Anonymous poster hash: 58cf2...225
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hat studert både på universitetet og høyskolen, og har flere fanger hatt både "høstferie" og "vinterferie". Det har altså ikke vært forelesninger eller annet med obligatorisk oppmøte, men det har vært en klar forventning om at det har vært studieuker og ikke ferie. Ofte fikk vi oppgaver som skulle leveres inn kort tid etter ferien.

Anonymous poster hash: 52684...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sier alle som går på lærerutdanningen har høstferie...

Anonymous poster hash: ed455...976

Det er forskjell fra skole til skole. Jeg går barnehagelærer, og vi har ikke noe fri,men fulle dager fra 8-16 på skolen.

Anonymous poster hash: b758a...cdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg studerte på UMB/ NMBU var det alltid uoffisiell høstferie fordi de fleste foreleserne stakk på fjellet for å gå på elgjakt. Helsløvt og lite profesjonelt opplegg.



Anonymous poster hash: a3d36...e12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også lektor (UiO) og har heller ikke høstferie. Venninna mi som går statsvitenskap har det derimot, så tror det er veldig varierende.



Anonymous poster hash: 9a6a0...955
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har høstferie dette semesteret, men det er fordi jeg er ute i praksis (lektorutdanning) :)

Ellers har det vært "studieuke" enkelte semester på samme tida, og da i forbindelse med at en semesteroppgave skal skrives ferdig.



Anonymous poster hash: 112c2...74d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går på fjerde studieår og har aldri hatt høstferie. Er ute i praksis nå (går ikke lærerutdanning!) og har nokså vanlige arbeidsdager, 8-15:30, også når skolene har høstferie. Høstferien her i området er visst uansett kun to dager (torsdag og fredag) fri.

Kjenner tre studenter som har høstferie - og vinterferie, og påskeferie, og lang sommer- og juleferie... Alle tre går på grunnskolelærerstudiet, ved forskjellige høyskoler :P



Anonymous poster hash: 527a7...3c9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også lærerutdanning, og ja, jeg har studieuke som det så fint kalles. Tror det har med oppgaver, praksis osv. å gjøre.

Endret av letterbomb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke studieuke en gang! Forelesninger man-fre fra studiestart til slutten av november, yeeey!
Har heldigvis studieuke neste semester da :)

Men ja, savner høstferie, vinterferie, osv. Sånn er det dessverre ikke lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går selv lektorutdanningen, og vi har IKKE høstferie. Vi har derimot to eksamener den uka.



Anonymous poster hash: f0f37...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går grunnskolelærer, og vi fikk høstferie i 2 fag ifjor, men ikke i hovedfaget mitt... Alle andre hovedfag fikk. I år har vi ikke høstferie, utenom fag hvor lærerne har tatt seg den friheten (ingen av mine fag). Mens vinterferien, jo der har vi studieuke! Forstå logikken den som kan, jeg hadde syns det var mye bedre å ha studieuke om høsten enn 1-2 mnd etter juleferien.



Anonymous poster hash: a3dfc...fa7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har studieuke, altså en uke der det ikke er noen forelesninger. Men siste dagen i høstferien er det en viktig oppgave som skal leveres, så helt fri er det ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...