Gå til innhold

Masterchef Australia på TLC


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste i tråden om det tragiske programmet Masterchef Norge at det er flere Masterchef Australia-fans her, så jeg fant ut at vi måtte ha en egen tråd! :spise:

Selv liker jeg Masterchef Australia fordi

  • jeg får masse gode matidéer der,
  • jeg er helt fascinert av alle de fantastiske råvarene Australia har å by på (og som jeg ofte ikke har hørt om før),
  • hele konseptet er så sympatisk rent etisk sett mht måten både dommere og deltakere
  • det sendes hver kveld unntatt lørdag - tanken på nytt program hver kveld får meg gjennom dagene :ler:
  • ... og selvsagt fordi deltakerne er så utrolig flinke. Særlig denne sesongen er jeg helt vanvittig imponert!! :tommelsmil:

Forrige sesong TLC sendte heiet jeg på Kate hele serien, og da hun endte opp med å vinne var jeg fra meg av glede. :fnise:

Denne sesongen er det så mange flinke vinnerkandidater at jeg har vanskelig med å velge en favoritt. Amina, kanskje? Eller Audra? I det siste har jeg også fått sansen for hun blonde som nesten ble stemt ut i første runde - glemmer navnet. Jeg mistenker at hun har mer inne.

Hvorfor liker du Masterchef Australia?



Anonymous poster hash: aaf7a...7df
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv liker jeg Masterchef Australia fordi

  • jeg får masse gode matidéer der,
  • jeg er helt fascinert av alle de fantastiske råvarene Australia har å by på (og som jeg ofte ikke har hørt om før),
  • hele konseptet er så sympatisk rent etisk sett mht måten både dommere og deltakere
  • det sendes hver kveld unntatt lørdag - tanken på nytt program hver kveld får meg gjennom dagene :ler:
  • ... og selvsagt fordi deltakerne er så utrolig flinke. Særlig denne sesongen er jeg helt vanvittig imponert!! :tommelsmil:

Anonymous poster hash: aaf7a...7df

*hele konseptet er så sympatisk rent etisk sett mht måten både dommere og deltakere behandler hverandre på, skulle det stå. :)

Og den blonde deltakeren jeg ikke husket navnet på er selvsagt Jules.

Anonymous poster hash: aaf7a...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Jeg også ser litt på det :)

Syns det alltid er en sånn matglede der,og virker som de som er med er lidenskapelig opptatt av mat.

Får alltid lyst til å smake på maten.Mye ser jo så godt ut.

Jeg syns dommerne virker veldig sympatiske,og er genuint opptatt av at deltakerne skal utvikle seg og lære om mat.

Ellers er jeg veldig fasinert av Australia,alle stedene de får besøke og at man virkelig får se hva stedene der drar til har å by på når det gjelder råvarer.

Masterchef Norge derimot er veldig tragisk,og jeg ble flau av å se på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett alle sesongene så langt og elsker programmet! Favoritten min i år er helt klart Amina, men egentlig ser jeg vel like mye på det for Gary... ;) Tenk å få lov til å lage mat sammen med ham! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittprogrammet mitt! :hjerte: Men jeg og mannen har vært litt utålmodige, så noen episoder har på magisk vis havna på pcen, så nå ligger vi litt foran TLC... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittprogrammet mitt! :hjerte: Men jeg og mannen har vært litt utålmodige, så noen episoder har på magisk vis havna på pcen, så nå ligger vi litt foran TLC... :lur:

:rope: IKKE spoile!!

:regler:

Anonymous poster hash: aaf7a...7df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah, elsker dette programmet! Liker alle deltakerne, men tror jeg heier mest på Ben. Kylie er også alltid så positiv og utstråler så mye glede!

Forresten veldig artig å se Adam igjen i dagens episode. Likte ham utrolig godt i forrige sesong :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig pådratt meg en ganske kraftig avhengighet av matprogrammer, og Masterchef Australia er favoritten (bortsett fra alt av Gordon Ramsay, som er min hemmelige kjendis-crush... :plystre: ).

Hele programmet er så deilig feelgood! Dommerne er fantastisk søte, og deltakerne likeså. Tror jeg heier på Amina og han som er fra Tazmania (Ben?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! :hoppe:

:fnise:

Jeg likte også dagens episode, og å se Kate igjen.

Ellers mener syntes jeg ikke det var overraskende at Wade var blant dem som gjorde det dårligst, han har liksom vært helt anonym ganske lenge. I likhet med Andrew, men han gjorde det jo plutselig veldig bra i dag, så hvem vet.

Det med at det er så feelgood tror jeg også er litt av cluet her. Folk er leie av slemme kokker på TV! :opplyser: Og av dramaturgi som konstruerer konflikter, som feks i Masterchef USA.

Dessuten tar programmet maten på alvor, på alle vis. Og jeg blir helt fascinert av hvor ressurskrevende det må være å lage! Det er jo virkelig en megaproduksjon. Da de hadde en av de siste konkurransene i forrige sesong der de laget Maggie Breer (?) sin pâté og ingen ble ferdige i tide, sa de at de først hadde testkjørt oppskriften 5 ganger (!!) for å være sikre på at de ga nok tid på utfordringen. Så det er virkelig veldig gjennomarbeidet og seriøst.



Anonymous poster hash: aaf7a...7df
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittprogrammet! De er så søte og sympatiske. Mine favoritter er Matt Moran og Gary :hjerte: Og han andre Matt og.. Egentlig synes jeg alle kokkene er kjempesøte bortsett fra Georgie. Han synes jeg er så påtatt foran kameraet.



Anonymous poster hash: 91e74...0db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

George er oppskrytt. Liker ikke.

Men jeg må se den originale MasterChef også for å få min dose med Gregg Wallace. :rodmer: Ja, jo flere kokker, jo lykkeligere blir jeg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Masterchef Australia! Alt ved det programmet!

Nettopp fordi det ikke er intriger og drama, og alt handler om maten!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så braaa :) Har sett flere sesonger på TLC og har bare lyst til å kose opp alle de tre mannlige dommerne :) De er så gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker det! Liker måten deltagerne er så omsorgsfulle og hvordan dommerne vil hjelpe de til å bli bedre i stedet for å kjefte!

Men blir litt flau når de blir så fra seg av glede hver gang det kommer en kjendiskokk.. Men de er søte da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filippo ut i dag - det synes jeg var riktig, igrunnen (selv om jeg tippet på Wade i går).

Dessuten er jeg litt lei av den påtatt kjepphøye tonen hans.



Anonymous poster hash: aaf7a...7df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh som jeg elsker dette programmet!! :hjerte::hjerte:

Men jeg har aldri sett det på TLC, har alltid lastet ned sesongene, så jeg vet ikke helt hvordan sesong dere ser nå da. Sesong 5 var i hvert fall ferdig nå nylig. Jeg følger med på Masterchef US også, siden jeg elsker matprogrammer, men det er ikke i nærheten av like bra. Det er veldig upersonlig og har en ganske "kald" stemning i forhold til den australske. Så det er aldri sånn at jeg virkelig heier på noen av dem eller blir trist når noen blir sendt hjem. Men Masterchef AU får meg virkelig til å leve meg inn i det hele, og jeg føler at vi blir så godt kjent med så mange fantastiske og gode mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh som jeg elsker dette programmet!! :hjerte::hjerte:

Men jeg har aldri sett det på TLC, har alltid lastet ned sesongene, så jeg vet ikke helt hvordan sesong dere ser nå da. Sesong 5 var i hvert fall ferdig nå nylig. Jeg følger med på Masterchef US også, siden jeg elsker matprogrammer, men det er ikke i nærheten av like bra. Det er veldig upersonlig og har en ganske "kald" stemning i forhold til den australske. Så det er aldri sånn at jeg virkelig heier på noen av dem eller blir trist når noen blir sendt hjem. Men Masterchef AU får meg virkelig til å leve meg inn i det hele, og jeg føler at vi blir så godt kjent med så mange fantastiske og gode mennesker.

Det er sesong 4 som sendes på TLC for øyeblikket, så vær snill å ikke spoile tråden. :)

Anonymous poster hash: aaf7a...7df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sesong 4 som sendes på TLC for øyeblikket, så vær snill å ikke spoile tråden. :)

Anonymous poster hash: aaf7a...7df

Det skal jeg selvfølgelig ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker. Der ble favoritten min stemt ut. :frustrert:



Anonymous poster hash: 1a5d1...b1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...