Gå til innhold

Hvordan startet/ var dagene før fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist gang gikk jeg langt over tiden og hadde ingen tegn på fødsel før jeg våknet tidlig på morningen med rier.

Jeg er nå i uke 39 med nr 2, har hatt masse kynnere. Masse smerter i ryggen igår, og har generelt masse ubehag i mage/bekken/rygg.. Så håper det nærmer seg fødsel nå, er så utrolig sliten.. vil bare ha babyen ut :/

Hvordan var dagene før fødselen deres startet? Og hvordan merket dere at fødselen var igang?

Anonymous poster hash: 24023...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En helt vanlig dag gikk vannet plutselig og 4 timer senere var babyen født.

Anonymous poster hash: fa684...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rier fire kvelder før fødsel, dvs før fødselen startet. Ellers ingenting unormalt (slimpropp og tegningsblødning 14 dager før.. "Ja, nå føder du snart", ja særlig)

Anonymous poster hash: c7c3e...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ingen ting, selv ikke da de faktisk registrerte rier med ctg på sykehuset kvelden før jeg fødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødningstegninger og mensmurringer fra morgenen av, så lette rier fra ettermiddagen av som tiltok i dagene som kom. Barnet ble født 48 timer etter første "tegn"meldte seg (men ikke visste jeg da at det var tegn på at fødselen startet) 



Anonymous poster hash: c52a6...6b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde maserier i 14 dager før fødselen startet, og hadde også registrerte rier på CTG ei uke før fødsel. Allikevel startet det som lyn fra klar himmel. Pang, så haglet riene på. I et par timer kjente jeg litt sterkere rier enn maseriene, og lurte på om noe var i gang, men visste ikke sikkert før jeg plutselig sto på alle fire på gulvet og rautet med riehelvete... Ungen var ute 12 timer senere.

At "du vet når du har rier" stemte ikke for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet uvanlig tidlig, var kvalm og hadde ikke lyst på kaffe om morgenen (Jeg som elsker kaffe over alt) På kvelden samme dag, fikk jeg kynnere, stram mage og skjønte at noe var på gang. To dager etter var babyen ute..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hatt masse kynnere fra uke 36-38, så ingenting etter det. Dagen før fødsel følte jeg meg bra. Fødte ved 41+0.

Andre gang følte jeg meg også bedre enn på lenge.

Ikke få forhåpninger pga kynnere og slikt, kan ta tid

Anonymous poster hash: b8278...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kynnere eller maserier eller noen tegn. Jeg ble strippet en uke på overtid, et par timer etterpå startet riene utav det blå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang startet riene mer eller mindre ut av det blå. Dvs. jeg våknet midt på natta av murring i magen, noe jeg i ettertid har tenkt kan ha vært milde rier. Tre timer senere gikk vannet, og de kom ordentlige rier samtidig. Fødte senere samme dag. Husker jeg fikk en litt sånn "modningsfølelse" et par uker før dette, dvs. tidvise lette murringer, som om jeg skulle få mensen. Dette skjedde noen sekunder/få minutter med noen dagers mellomrom i tiden før fødsel.

 

Andre gang hadde jeg masse maserier fra uke 36, og var helt sikker på at jeg ville føde før termin. Våknet ofte om natta og trodde fødselen var i gang. Men han kom ikke før 12 dager over, gitt. Merket ingen forskjell i dagene før fødsel enn det jeg allerede hadde opplevd i halvannen måned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingenting annerledes den dagen min andre gutt ble født, hadde ikke på følelsen at noe var i gjære. Men plutselig, halv seks på ettermiddagen, fikk jeg rier.

(Den første fødselen min var igangsatt, så det var naturligvis helt annerledes.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...