Gå til innhold

Det mest ubrukelige evt. beste babyutstyret


Gjest Sjokoladebolle

Anbefalte innlegg

Beste kjøp:

- Byssanlull hengevugge

Jeg har også denne vugga, og jeg må faktisk si meg uenig :sjenert: Pluss for at den tar liten plass, og at du i teorien kan flytte den hvor som helst, men vi slet litt med å få den til å holde seg rett på alle fire kantene. I tillegg (og jeg tror dette er individuelt) så ble datteren min så bortskjemt av vugginga at det måtte mer og mer vugging til for å få henne til å sovne, og hun klarte til slutt ikke å sovne uten denne vugginga (noe som var et problem når vi ikke hadde den i umiddelbar nærhet).

I tillegg så føler jeg ikke at jeg fikk helt taket på dette med madrass/dyne-greiene, ofte så kom borrelåsen opp sånn at hun teoretisk sett kunne ha kloret seg.

Ved neste barn så kommer vi nok til å legge ungen i sprinkelseng så fort vi kommer hjem fra sykehuset.

(Beklager, TS, for at jeg ikke kommer med mitt eget beste kjøp/bomkjøp innlegg, men jeg føler egentlig ikke at jeg har et godt svar. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også denne vugga, og jeg må faktisk si meg uenig :sjenert: Pluss for at den tar liten plass, og at du i teorien kan flytte den hvor som helst, men vi slet litt med å få den til å holde seg rett på alle fire kantene. I tillegg (og jeg tror dette er individuelt) så ble datteren min så bortskjemt av vugginga at det måtte mer og mer vugging til for å få henne til å sovne, og hun klarte til slutt ikke å sovne uten denne vugginga (noe som var et problem når vi ikke hadde den i umiddelbar nærhet).

I tillegg så føler jeg ikke at jeg fikk helt taket på dette med madrass/dyne-greiene, ofte så kom borrelåsen opp sånn at hun teoretisk sett kunne ha kloret seg.

Ved neste barn så kommer vi nok til å legge ungen i sprinkelseng så fort vi kommer hjem fra sykehuset.

(Beklager, TS, for at jeg ikke kommer med mitt eget beste kjøp/bomkjøp innlegg, men jeg føler egentlig ikke at jeg har et godt svar. :P )

Vi styrte kanskje litt vi også først, men fikk den til å bli rett etter litt. :) Vugget han sjeldent i den, bare la han rett ned, så han ble ikke avhengig av det. :) Overgangen fra vuggen til sprinkelseng har gått helt smertefritt :jepp:

Ang dynen, så la jeg den bare i bunnen og brukte den som madrass, også hadde jeg sånn liten babydyne (vognstørrelse) i tillegg til lammeskinn oppi, så han lå lunt og godt. :)

Men det er nok som du sier, individuelt. Her ser jeg i alle fall for meg at baby nr to også får bruke den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg syns ikke de fleste ammeputer gjør seg veldig godt interiørmessig, selv om jeg ser at de kan være praktiske til flere ting. Her ville den fort blitt liggende under stuebordet eller hengende over det ene armlenet på sofaen, noe som er lik rot, etter mine begreper. I tillegg syns jeg det er deilig å slippe å bli visuelt minnet på amming de få delene av dagen jeg ikke driver med det. :ler:

Bare vent, du vil snart få mye vondt i den øynene.;) De fleste barneleker og annet utstyr er nemlig ikke akkurat en fryd for øyet og rot lager de definitivt nok av... :fnise: Derfor har vi her i huset Tripptrapp fra Stokke og ikke de stygge stolene fra Ikea... :sjenert:

Bomkjøp her var forresten vippestoler. Mine likte de ikke noe særlig og de ble bare brukt til mating den første tiden vi innførte fast føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent, du vil snart få mye vondt i den øynene.;) De fleste barneleker og annet utstyr er nemlig ikke akkurat en fryd for øyet og rot lager de definitivt nok av... :fnise: Derfor har vi her i huset Tripptrapp fra Stokke og ikke de stygge stolene fra Ikea... :sjenert:

Haha, der er derfor vi har kjøpt oss hus, så vi har plass til alt det stygge stæsjet. :ler: Vi kommer også til å kjøpe Tripp trapp etter hvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladebolle

Oioioi, jeg så ikke for meg at tråden kom til å bli 3 sider lang :fnise:

Jeg synes at det er bra å få kunne lese om erfaringene deres, selv om dere ikke bestandig er enige om hva som bra og ikke bra av babyutstyr. Jeg har ihvertfall kommet fram til at mye kan kjøpes etter at babyen er blitt født, da er det lettere å se hva vi virkelig trnger :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt denne tråden jeg også! At det ikke noe fasitsvar på hva som er ubrukelig, er ihvertfall sant. Jeg har kjøpt en bedside-crib, ser for meg at den kommer til å bli veldig nyttig for oss, så bra å se at andre også har hatt god nytte av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Okusan

Hva som er unyttig og nyttig varierer jo veldig, men mitt tips er å i alle fall IKKE ha alt klart ti babyen kommer :ler: Da ender man som regel opp med en haug utstyr som aldri blir brukt. Butikkene er åpne også etter fødselen, så hvis man plutselig må ha en elektrisk vippestol, så går det nok i orden. Det eneste "must-have" jeg kan komme på, er en vogn... og bleier og klær da, selvfølgelig. Alt annet kan komme etterhvert, når man ser hva som behøves.

En absolutt latterlig unyttig ting, må være bleiebøtte. Det er akkurat så enkelt som å putte bleia i en fruktpose, bærepose eller hundepose, og knyte igjen.

Jeg har med andre ord aldri lidd av shoppemani under svangerskapet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Vi styrte kanskje litt vi også først, men fikk den til å bli rett etter litt. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Vugget han sjeldent i den, bare la han rett ned, så han ble ikke avhengig av det. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif Overgangen fra vuggen til sprinkelseng har gått helt smertefritt http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/jupp2.gif

Ang dynen, så la jeg den bare i bunnen og brukte den som madrass, også hadde jeg sånn liten babydyne (vognstørrelse) i tillegg til lammeskinn oppi, så han lå lunt og godt. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif

Men det er nok som du sier, individuelt. Her ser jeg i alle fall for meg at baby nr to også får bruke den. http://forum.kvinneguiden.no/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/Happy.gif

Byssanlull hengevugge gikk fint til nr to også. Nå har han flyttet over i sprinkelseng og det gikk like fint som med førstemann. Absolutt et godt kjøp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En absolutt latterlig unyttig ting, må være bleiebøtte. Det er akkurat så enkelt som å putte bleia i en fruktpose, bærepose eller hundepose, og knyte igjen.

 

Vi var uten bleiebøtte frem til vesla var 2,5 mnd. for det skulle vi IKKE ha for det var så tåpelig, men så var vi etterhvert dritlei av at søplebøtta på badet måtte tømmes HELE tiden, også måtte vi ha poser til den osv. osv. Så vi gikk på Barnas Hus og hentet den man får gratis om man er medlem av kundeklubben og jeg må si at det har virkelig vært nyttig og lettvint for oss. Man stapper bare bleia nedi, i en pose som du tar ut når bøtta er full og kan knyte en ny pose av refillen i bøtta, og bleia ligger fint nedi en tett bøtte som ikke lukter noe som helst, ikke hos oss iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...