Gå til innhold

Helt uenig i venninnes syn på dyr!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt sjokka her. Er faktisk folk fortsatt så uvitende om dyr? Hvordan kan man gå igjennom et helt liv og fortsatt ikke skjønne at et dyr er et levende vesen med følelser og behov?

Bra du tar affære TS. Stå på!



Anonymous poster hash: 1ff99...ea9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får helt vondt av dette. Skal hun med vilje gi 5-åringen et liv på samvittgheten? Hårene i nakken min reiser seg av slikt, dette ser jeg på som omsorgssvikt, i tillegg til dyreplageri.

Jeg har nettopp klart å snakke ei venninne ut av å kjøpe seg en hunderase med mye helseproblemer, og jeg var klar for å gi opp vennskapet om hun kjøpte den. I ditt tilfelle hadde jeg sluttet å ta kontakt, og rappet dyret/dyrene..



Anonymous poster hash: a5241...be3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis marsvinet dør, så legger hun ansvar og skyldfølelse over på sin lille sønn? Flott barneoppdragelse og verdiformidling, må jeg si. Mangler noe vesentlig i toppetasjen hun der, tror jeg.

Jeg hadde ikke solgt ei potteplante til den mora der, langt mindre et pattedyr.

Anonymous poster hash: 61d3d...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mora der virker fullstendig avstumpet i forhold til dyr. Og også ungen, egentlig. Tenk å pålegge en femåring et ansvar for et liv, som man vet en femåring ikke er i stand til å ha. Det er bevisst å enten lære han at dyr ikke er verdt noe, eller at han får skyldfølelse (dersom han har arvet/tilegnet empati som moren ikke innehar).

Jeg hadde sagt akkurat hva jeg mente. Og så hadde jeg ikke orket å ha sånne "venner". Opplevde aelv en eksvenninne som ikke hadde empati for dyr. Hun lot en stor fisk rotne bort i en bolle i flere pr (det var grusomt å se på), og hadde null følelser for den snille familiehunden vår. Sånne mennesker mangler noe, og den type mennesker trenger i alle fall ikke jeg i livet mitt.

Anonymous poster hash: 7980b...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Har aldri skjønt greia med foreldre som skal glede barna sine med å skaffe de dyr.

Venninnen til søsteren min kjøpte en hund til dattra si da hun bare var 6 år. Joda det var kjempe stas i starten men kun 1 år senere var hun dritt lei hunden. Trist.

Helt enig med deg TS. Har ikke lest hele tråden (kun litt) men du burde vise henne denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...