Gå til innhold

Sannheten om bibelen


Gjest Corto Maltese

Anbefalte innlegg

Jeg ba ikke om veibeskrivelsen! Jeg stilte et spørsmål! Fordi jeg lurer på om slike som meg, kommer til denne himmelen, med mine kvaliteter og handlinger, selv om jeg ikke tror!

Grunnen til at jeg spør er ikke fordi jeg har intensjoner om å bli kristen, men fordi jeg lurer på hvem kristendommen mener har rett til å komme gjennom denne porten og ikke!

Og det regner jeg med at dere kan svare på?!!

Jeg svarte deg jo.

Men jeg når ikke fram til deg med poenget, innser jeg.

Ok, det er jo religionene som innfører begrepet om himmel, ikke sant?

Ulike religioner viser også ulike veier til ulike himler, enig?

Den kristne himmel via troen på Jesus, den islamske via Allah, så har du karmalæren og nirvana osv.

Hvis du som menneske, som individ, hører om alle disse og sier "nei takk, men jeg kommer til himmelen likevel, fordi jeg gjør så mye bra og er snill og grei", hvorfor tenker du at du kommer til en himmel?

En himmel er jo bare paradiset den enkelte religion snakker om.

Det er ikke summen av dine handlinger, skjønner du?

Det å på en måte kreve rett til å skulle komme til en eller annen himmel, men forkaste religionene, blir jo helt meningsløst.

Så du spør, tror jeg du kommer til den såkalte kristne himmel når du ikke tror på at Jesus setter de troende fri fra døden?

Nei, det sier seg vel selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg svarte deg jo.

Men jeg når ikke fram til deg med poenget, innser jeg.

Ok, det er jo religionene som innfører begrepet om himmel, ikke sant?

Eh, nei. Det er ikke religionene som har innført dette begrepet, men det er riktig at enkelte religioner har forestillinger om det som kalles "himmel" - eller som det opprinnelig var i kristendommen (for å nevne en slik religion med himmelforestillinger): himlene. Man trodde på flere lag av himler.

Visste du eller dere forresten at bønnen Fader Vår er feil oversatt når det heter "Fader Vår, du som er i himmelen". Den greske teksten som brukes i Det nye testamentet har flertallsform for ordet "himmel". Korrekt oversettelse er altså: "Fader Vår, du som er i himlene.

Ulike religioner viser også ulike veier til ulike himler, enig?

Ja

Den kristne himmel via troen på Jesus, den islamske via Allah, så har du karmalæren og nirvana osv.

Her er jeg bare delvis enig fordi du ser ut til å trekke en sammenligning mellom nirvana og himmel. Det er en misforståelse som mange buddhister vil kunne underskrive på. Jeg er også uenig fordi du ser ut til å mene at all kristendom har en felles forestilling om Jesus. Det finnes kristne kirker som mener at Jesus var et menneske og ikke en guddom. Altså vil disse kirkene hevde at "den kristne himmel via troen på Jesus" er en misforståelse, fordi himmelen innvilges av G-d. Noen av disse krikene, som f.eks. unitarkirken vil dessuten hevde at alt og alle vil nå himmelen. Det finnes altså ikke et evig helvete. Bare en evig himmel.

Hvis du som menneske, som individ, hører om alle disse og sier "nei takk, men jeg kommer til himmelen likevel, fordi jeg gjør så mye bra og er snill og grei", hvorfor tenker du at du kommer til en himmel?

Skjønner ikke hva en persons tanker om himmelen har med det å komme til himmelen å gjøre.

En himmel er jo bare paradiset den enkelte religion snakker om.

Det er ikke summen av dine handlinger, skjønner du?

Her gjør du krav på å definere uttrykket "himmel". Det er fullt mulig å definere himmel som en tilstand der dette er uttrykk for summen av gode handlinger. Jeg får følelsen av at du mener at himmel-begrepet er begrenset til evangelisk-luthersk tenkning. Det er feil.

Det å på en måte kreve rett til å skulle komme til en eller annen himmel, men forkaste religionene, blir jo helt meningsløst.

Nei, det er egentlig ikke menignsløst. Eller sagt på en annen måte: Det er ikke mer meningsløst enn å hevde at man må godta religionene for å komme til en eller annen himmel.

Selv om religioner ofte har -men ikke alltid- en forestilling om en himmel, er ikke himmelen i seg selv avhengig av en bestemt religion. Det vil nemlig være absurd å insistere på at himmelbegrepet utelukkende kan defineres ut fra en bestemt religion - eller en knippe med religioner.

Hvorfor er det slik? Fordi himmelbegrepet i seg selv er uendelig. Religioner er endelige. De skal nemlig opphøre når verden går under når solen sluker jorden om noen milliarder år. Skal himmelbegrepet ha noen mening religiøst sett, da må vi forutsette at begrepet er større enn den begrensede livslengde en religion har.

Altså kan ikke en religion i seg selv romme hele himmelbegrepet.

Så du spør, tror jeg du kommer til den såkalte kristne himmel når du ikke tror på at Jesus setter de troende fri fra døden?

Nei, det sier seg vel selv?

Eh, nei, det sier seg ikke selv. Det finnes nemlig kristne kirker som sier noe annet enn det du sier sier seg selv. Altså må vi som utgangspunkt konkludere at problemstillingen(e) er noe mer kompliserte enn det du gir inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei. Det er ikke religionene som har innført dette begrepet, men det er riktig at enkelte religioner har forestillinger om det som kalles "himmel" - eller som det opprinnelig var i kristendommen (for å nevne en slik religion med himmelforestillinger): himlene. Man trodde på flere lag av himler.

Ok, jeg endrer det til at det er en vanlig religionspraksis at vi idag snakker om adgang til en himmel via en religiøs tro.

Visste du eller dere forresten at bønnen Fader Vår er feil oversatt når det heter "Fader Vår, du som er i himmelen". Den greske teksten som brukes i Det nye testamentet har flertallsform for ordet "himmel". Korrekt oversettelse er altså: "Fader Vår, du som er i himlene.

Her er jeg bare delvis enig fordi du ser ut til å trekke en sammenligning mellom nirvana og himmel. Det er en misforståelse som mange buddhister vil kunne underskrive på.

-Jeg er klar over forskjellen, poenget mitt var ikke å gå i detalj på hvilke religioner som tilbyr hvilke "ikke-fysisk-manifisterte-liv", men å vise at ulike religioner tilbyr ulike oppskrifter for hvordan man skal nå det endelige punktet. Om det er en tilstand der all negativ karma er opphevet eller en himmel der alt er godt, mener jeg er irrelevant i denne sammenhengen.

Jeg er også uenig fordi du ser ut til å mene at all kristendom har en felles forestilling om Jesus. Det finnes kristne kirker som mener at Jesus var et menneske og ikke en guddom. Altså vil disse kirkene hevde at "den kristne himmel via troen på Jesus" er en misforståelse, fordi himmelen innvilges av G-d. Noen av disse krikene, som f.eks. unitarkirken vil dessuten hevde at alt og alle vil nå himmelen. Det finnes altså ikke et evig helvete. Bare en evig himmel.

-Hvis man tar utgangspunkt i hovedretningene i kristendommen, og at Jesus selv sier han er veien, så skal du over på ganske sekteriske (og jeg, jeg er klar over at det kommer av sektor, og viser til alle kirkesamfunn utenfor den katolske), samfunn som omskriver bibelen slik. Jeg vil i denne sammenhengen ikke kalle disse menighetene kristne. Se bare på amerikanske menigheter, som har teologisk sett "flyttet" hele grunnlaget til usa, som adventistene som har en hallusinatorisk kvinne som grunnlegger, eller "power evangelism" som overhodet ikke har noe med Jesu virke å gjøre.

Her gjør du krav på å definere uttrykket "himmel". Det er fullt mulig å definere himmel som en tilstand der dette er uttrykk for summen av gode handlinger. Jeg får følelsen av at du mener at himmel-begrepet er begrenset til evangelisk-luthersk tenkning. Det er feil.

-Det var da svært så selvsikkert. Dette handler om å svare på tro, det er det hun spør om, og hvis jeg tror dette, så er det sant for meg.

Nei, det er egentlig ikke menignsløst. Eller sagt på en annen måte: Det er ikke mer meningsløst enn å hevde at man må godta religionene for å komme til en eller annen himmel.

-du vil neppe være uenig i at begrepet "himmel" som landeplass for sjelen etter døden, kommer fra en religiøs forestilling. Himmel som et skue på kveldstid, er noe helt annet, og omhandler fysikk, så det er vel ikke på jordet å ta utgangspunkt i at det å komme til en himmel har noe å gjøre med oppskriftsbøkene?

Selv om religioner ofte har -men ikke alltid- en forestilling om en himmel, er ikke himmelen i seg selv avhengig av en bestemt religion. Det vil nemlig være absurd å insistere på at himmelbegrepet utelukkende kan defineres ut fra en bestemt religion - eller en knippe med religioner.

-enig.

Hvorfor er det slik? Fordi himmelbegrepet i seg selv er uendelig. Religioner er endelige. De skal nemlig opphøre når verden går under når solen sluker jorden om noen milliarder år. Skal himmelbegrepet ha noen mening religiøst sett, da må vi forutsette at begrepet er større enn den begrensede livslengde en religion har.

-også enig.

Altså kan ikke en religion i seg selv romme hele himmelbegrepet.

-men de kan romme hele oppskriften for levesett og tro, ettersom mennesket ikke vil ha tilgang på beskrivelse av veien dit etter at jorden er brent opp.

Eh, nei, det sier seg ikke selv. Det finnes nemlig kristne kirker som sier noe annet enn det du sier sier seg selv. Altså må vi som utgangspunkt konkludere at problemstillingen(e) er noe mer kompliserte enn det du gir inntrykk av.

-det hele går på tro. Og jeg tror ikke at hun kommer til de himler som omtales i bibelen uten å tro at Kristus er veien, tror, men vet det ikke, og det meste er mer komplisert enn noen har inntrykk av ;-)

Endret av Aftenvandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de gamle skriftrullene som opprinnelig stammer fra deler av denne boka, som har blitt fjernet? Hvorfor fjernet man disse sidene? Jo, fordi deler av bibelen stemte desverre ikke med mange stormenns maktposisjoner. Man fjernet f.eks at menn skulle straffes på lik linje som kvinner ved utroskap.

Hva begrunner du det med at disse gamle skriftrullene du nevner, stammer fra Bibelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det flere forskjellige bibler? Svaret er JA! Her kan dere selv lese hvordan de har trikset og mixet innholdet i denne boka og hvorfor bibelene er forskjellige!

http://www.illustrertvitenskap.no/Crosslin...7&id=9808_5

Nok et tegn på at bibelen har blitt klusset med, dog i gamle tider, der kirkens menn bestemte innholdet i bibelen!

http://www.illustrertvitenskap.no/Crosslin...217&id=9638

Hvem var forfatterene av bibelen?

http://www.illustrertvitenskap.no/Crosslin...7&id=7036_1

Flere bevis på historieforfalskninger!

http://www.barukmedia.com/mvv/mvv31/historieforfaskning.html

Skal jeg finne mer????

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det flere forskjellige bibler? Svaret er JA! Her kan dere selv lese hvordan de har trikset og mixet innholdet i denne boka og hvorfor bibelene er forskjellige!

http://www.illustrertvitenskap.no/Crosslin...7&id=9808_5

Nok et tegn på at bibelen har blitt klusset med, dog i gamle tider, der kirkens menn bestemte innholdet i bibelen!

http://www.illustrertvitenskap.no/Crosslin...217&id=9638

Hvem var forfatterene av bibelen?

http://www.illustrertvitenskap.no/Crosslin...7&id=7036_1

Flere bevis på historieforfalskninger!

http://www.barukmedia.com/mvv/mvv31/historieforfaskning.html

Skal jeg finne mer????

Jeg forstår at dette er noe du tror på, men det finnes ikke mer bevis for at dette er sant, enn at hele Bibelen er sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dette er noe du tror på, men det finnes ikke mer bevis for at dette er sant, enn at hele Bibelen er sann.

Hvorfor er det så ufattelig vanskelig for dere som tror fullt og fast på bibelen, at den ikke er forandret? De har jo funnet skriftruller, som skulle vært med i bibelen. Det er jo vitenskaplig bevist!

Og at utallige mennesker har sittet og omskrevet denne bibelen, oversatt den og tolket den på sin måte. Finnes det ikke et snev av tvil engang? På at den kan ha blitt tuklet med? Forandret? At noen om ikke mange sider har blitt fjernet?

Hvorfor er det så utenkelig? For meg så er det ganske forståelig at en så gammel bok, har mistet sin opprinnelse, nettopp fordi den har vært tolket og oversatt så utrolig mange ganger!

Jeg sier ikke at bibelen er en dårlig bok. Men tror dere altså så fullt og fast på ei bok, skrvet av mennesker, tolket av mennesker? Jeg skulle forstått dette dersom det var bevist at det var gud personlig som hadde kommet ned og levert oss boka. Men andre menneskers tolkninger og oversettninger er ikke noe for meg. Jeg liker å gå min egen vei, og finne MIN sannhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg rokker på din tro at alle kommer til himmelen, skulle ønske det var sånn, men det passer ikke når ondskapen er en del av det skapte. Jesus tok på seg våre synder og døde for oss. Tror dere dette vil det komme en talsmann til oss som vil lære oss mer(Joh 16.kapittel).

Denne jordkloden og alt i den og alt rundt den er så underfullt, men bibelen og troen på den samlet biter på plass, og velsignelse dess mer jeg vokste i tro, har gjort det for meg en sannhet, nå skal det motbevises, men ikke av meg, må motbeviseren gjøre sitt beste.

Hvis det virkelig fantes en kjærlig kristen Gud hadde han tatt vare på alle. Isteden sorterer han ut de som ikke tror på han, priser han, og sender dem lukt til helvetet til evig tid. Det er jo reispikka sadisme, og ikke kjærlighet !

Ang bevis; at du kommer med en påstand om at Gud fins, gjør at du må bevise/underbygge påstanden. Du kan ikke snu på det og si; De andre kan ikke motbevise det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så ufattelig vanskelig for dere som tror fullt og fast på bibelen, at den ikke er forandret? De har jo funnet skriftruller, som skulle vært med i bibelen. Det er jo vitenskaplig bevist!

Og at utallige mennesker har sittet og omskrevet denne bibelen, oversatt den og tolket den på sin måte. Finnes det ikke et snev av tvil engang? På at den kan ha blitt tuklet med? Forandret? At noen om ikke mange sider har blitt fjernet?

Hvorfor er det så utenkelig? For meg så er det ganske forståelig at en så gammel bok, har mistet sin opprinnelse, nettopp fordi den har vært tolket og oversatt så utrolig mange ganger!

Jeg sier ikke at bibelen er en dårlig bok. Men tror dere altså så fullt og fast på ei bok, skrvet av mennesker, tolket av mennesker? Jeg skulle forstått dette dersom det var bevist at det var gud personlig som hadde kommet ned og levert oss boka. Men andre menneskers tolkninger og oversettninger er ikke noe for meg. Jeg liker å gå min egen vei, og finne MIN sannhet!

Jeg forstår at det er vanskelig for deg å forstå at Bibelen er skrevet inspirert av Gud. Det vil si at det var Guds Ånd som ledet de som skrev Bibelen.

Dette har ikke jeg noen problemer med å forstå, nettopp fordi jeg har selv opplevd at Gud har gitt meg ting å skrive ned, for å sende det til de som trengte nettopp dette.

En gang jeg fikk en sånn beskjed, hadde jeg ikke tid til å skrive det ned. Men jeg skrev det ned tre dager senere, tre tettpakkede a-3 ark med ruter, og uten at ett eneste ord var glemt.

Dette er og en av grunnene til at jeg tror at Bibelen er sann.

Når det gjelder vitenskapen, så har den motbevist seg sjøl mange ganger i mangt og mye. Nå har de også funnet bevis på at to forskjellige mennesketyper som de har hevdet levde i hver sin tidsalder, faktisk levde samtidig.

Kanskje var de ikke så forskjellige som de har hevdet, og kanskje er det heller ikke så lenge siden de levde, som vitenskapen vil ha oss til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si at det var Guds Ånd som ledet de som skrev Bibelen.

Så flott! Jeg også blir ledet av en ånd, som jeg tror er den samme som din ånd. Som dere kaller Gud. Som jeg kaller lysets kilde.

(Jeg velger å si Gud her, ettersom vi faktisk tror på det samme, å det spiller nada hva denne ånden heter, for min del)

Du skjønner, Gud skapte oss mennesker forskjellige. Ingen av oss er like. Noen velger å finne sin vei gjennom bibelen og kirken med guds talsmenn prester/pastorer. Dette er nok for disse menneskene. Guds ord gjennom bibelen og prester/pastorer er altså det dere har behov for og finner glede i.

Men....Gud tenkte også på oss/meg som ikke tar slike ting for gitt. Som er en søker etter sannheten. Som liker å finne sin egen sannhet selv. Som ikke tar det en prest/bibelen sier for god fisk. Gud tenkte på oss også! Han har da gitt oss muligheten til å oppdage sannheten selv. Gjennom å vise oss ting vi ikke kan fornekte. Slik som å se ånder, kjenne dem rundt oss, gaven til å heale (som jeg har fått i de senere år)...Dette KAN jeg ikke fornekte. Og siden jeg ikke er ond, eller utfører onde handlinger, og har kontakt kun med gode ånder, så er dette for meg guds måte å vise meg kjærlighet på!

Å hvordan kan jeg påstå å si at jeg ikke har kontakt med onde ånder? Jo....jeg har opplevs så mye gjennom livet mitt. På både godt og vondt. Livets realiteter på mange harde måter. Men aldri vært hekta på noe rus, bare så det er sagt, slik at ingen tror det og forbinder mine opplevelser med halluisjasoner! Hehe! Man kan jo aldri vite! :)

Jeg kjenner en enorm kjærlighet rundt meg når mine åndevenner er nær meg. Det er som om brystet fylles med varme og en intens glede. Ingen demoner kan klare dette! Denne kjærligheten deler jeg med andre. Denne kjærligheten kommer fra guds utsendte som hjelpere, kraftdyr og andre kjærlige vesner.

Gud tenkte på meg, jeg ba ham bevise for meg at han faktisk eksisterer. Og det gjorde han ved å vise meg denne fantastiske åndelige verden. For den vet jeg er ekte! Bibelen aner jeg ingenting om. Gud vet at selv om jeg er vanskelig å overbevise, så vet han at ved konkrete opplevelser, er jeg ikke vond å vende.

Jeg skulle gjerne kalt ham gud, men det minner meg for mye om bibelens gud, som jeg anser som dømmende. Min gud..(Lysets kilde) som antagelig er den samme som dere tror på, men som i deres øyne er rettferdig (for meg dømmende) Ettersom man ikke kommer til himmelen ved å ikke tro på jesus og det derre greine der!

I mitt hjerte kjenner jeg min sannhet! Og jeg skal vedde på....at vi alle en dag, møter hverandre i himmelen...(hjemme som jeg kaller det)

For det er jo noe som heter: Guds veier er uransaklige? Ikke sant? Vel, de er det, for han fant en vei til meg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Jeg også blir ledet av en ånd, som jeg tror er den samme som din ånd. Som dere kaller Gud. Som jeg kaller lysets kilde.

(Jeg velger å si Gud her, ettersom vi faktisk tror på det samme, å det spiller nada hva denne ånden heter, for min del)

Du skjønner, Gud skapte oss mennesker forskjellige. Ingen av oss er like. Noen velger å finne sin vei gjennom bibelen og kirken med guds talsmenn prester/pastorer. Dette er nok for disse menneskene. Guds ord gjennom bibelen og prester/pastorer er altså det dere har behov for og finner glede i.

Men....Gud tenkte også på oss/meg som ikke tar slike ting for gitt. Som er en søker etter sannheten. Som liker å finne sin egen sannhet selv. Som ikke tar det en prest/bibelen sier for god fisk. Gud tenkte på oss også! Han har da gitt oss muligheten til å oppdage sannheten selv. Gjennom å vise oss ting vi ikke kan fornekte. Slik som å se ånder, kjenne dem rundt oss, gaven til å heale (som jeg har fått i de senere år)...Dette KAN jeg ikke fornekte. Og siden jeg ikke er ond, eller utfører onde handlinger, og har kontakt kun med gode ånder, så er dette for meg guds måte å vise meg kjærlighet på!

Å hvordan kan jeg påstå å si at jeg ikke har kontakt med onde ånder? Jo....jeg har opplevs så mye gjennom livet mitt. På både godt og vondt. Livets realiteter på mange harde måter. Men aldri vært hekta på noe rus, bare så det er sagt, slik at ingen tror det og forbinder mine opplevelser med halluisjasoner! Hehe! Man kan jo aldri vite! :)

Jeg kjenner en enorm kjærlighet rundt meg når mine åndevenner er nær meg. Det er som om brystet fylles med varme og en intens glede. Ingen demoner kan klare dette! Denne kjærligheten deler jeg med andre. Denne kjærligheten kommer fra guds utsendte som hjelpere, kraftdyr og andre kjærlige vesner.

Gud tenkte på meg, jeg ba ham bevise for meg at han faktisk eksisterer. Og det gjorde han ved å vise meg denne fantastiske åndelige verden. For den vet jeg er ekte! Bibelen aner jeg ingenting om. Gud vet at selv om jeg er vanskelig å overbevise, så vet han at ved konkrete opplevelser, er jeg ikke vond å vende.

Jeg skulle gjerne kalt ham gud, men det minner meg for mye om bibelens gud, som jeg anser som dømmende. Min gud..(Lysets kilde) som antagelig er den samme som dere tror på, men som i deres øyne er rettferdig (for meg dømmende) Ettersom man ikke kommer til himmelen ved å ikke tro på jesus og det derre greine der!

I mitt hjerte kjenner jeg min sannhet! Og jeg skal vedde på....at vi alle en dag, møter hverandre i himmelen...(hjemme som jeg kaller det)

For det er jo noe som heter: Guds veier er uransaklige? Ikke sant? Vel, de er det, for han fant en vei til meg også! :)

Vel, det er godt at du har det bra, men du sier at du ikke kjenner Bibelen, og da er det rart at du mener å kjenne Bibelens Gud.

Men der står det at ingen kommer til Faderen foruten gjennon troen på Jesus Kristus. Han sier at han er Veien, Sannheten og Livet. så, ifølge Bibelen finnes det kun denne ene veien til frelse, og altså til himmelen. Det er dette jeg tror på, derfor vil jeg at alle skal finne fram til denne veien.

Nå vet jeg at stadig flere finner denne veien, og siste tall jeg har sett, er over 700 millioner. Og spesielt gledelig er det at stadig flere muslimer finner denne veien.

Men uansett hva du tror på, så vet jeg at Gud tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men uansett hva du tror på, så vet jeg at Gud tenker på deg.

Men det var jo kjekt, for da må det jo også faktisk finnes flere veier til G-d enn bare den ene som du snakker om. Alternativet er at G-d tenker som så at vi må ensrettes trosmessig. Det ville i såfall være å synke dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er godt at du har det bra, men du sier at du ikke kjenner Bibelen, og da er det rart at du mener å kjenne Bibelens Gud.

Men der står det at ingen kommer til Faderen foruten gjennon troen på Jesus Kristus. Han sier at han er Veien, Sannheten og Livet. så, ifølge Bibelen finnes det kun denne ene veien til frelse, og altså til himmelen. Det er dette jeg tror på, derfor vil jeg at alle skal finne fram til denne veien.

Nå vet jeg at stadig flere finner denne veien, og siste tall jeg har sett, er over 700 millioner. Og spesielt gledelig er det at stadig flere muslimer finner denne veien.

Men uansett hva du tror på, så vet jeg at Gud tenker på deg.

Hehe, kan ikke huske å ha nevnt at jeg ikke kjenner bibel! Det gjør jeg faktisk! Ellers hadde jeg nok ikke vært så påståelig som jeg er!

Men der står det at ingen kommer til Faderen foruten gjennon troen på Jesus Kristus. Han sier at han er Veien, Sannheten og Livet. så, ifølge Bibelen finnes det kun denne ene veien til frelse, og altså til himmelen. Det er dette jeg tror på, derfor vil jeg at alle skal finne fram til denne veien.

Så det vil si det samme som at vi som ikke har gått din vei, må se oss nødt til å brenne i helvete! Jaja, heller det....enn å måtte sitte oppi himmelen og se på at folk som bestandig har gjort en god gjerning, aldri gjort en flue fortred, og vært til hjelp og støtte for mange mennesker....bli dømt inn i helvetes porter fordi de ikke tror på jesus.

Nei....takke meg til! Dette er ikke kjærlighet! Dette er basert på ren skjær frykt! Dømmende og helt forkastelig! Og dette tror folk på fortsatt....i år 2007!

Men uansett hva du tror på, så vet jeg at Gud tenker på deg.

Takk for din barmhjertighet!

Vet du? I min åndeverden tenker de også på deg! De håper at du kan stå for det du tror på.....med sannheten i hjerte min venn! :)

Endret av Linealuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo kjekt, for da må det jo også faktisk finnes flere veier til G-d enn bare den ene som du snakker om. Alternativet er at G-d tenker som så at vi må ensrettes trosmessig. Det ville i såfall være å synke dypt.

Jeg forstår ikke hvordan du er kommet til den konklusjonen at det er flere veier til Gud, fordi om Gud tenker på Linealuna.

Jeg tror at Gud har tanker om, og en plan for alle mennesker.

Men han tvinger ingen, så derfor må vi komme til Ham for at Hans planer for oss skal bli realisert.

Og så lurer jeg på hvor du har fått det fra at du ikke skal skrive Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår ikke hvordan du er kommet til den konklusjonen at det er flere veier til Gud, fordi om Gud tenker på Linealuna.

Jeg tror at Gud har tanker om, og en plan for alle mennesker.

Men han tvinger ingen, så derfor må vi komme til Ham for at Hans planer for oss skal bli realisert.

Og så lurer jeg på hvor du har fått det fra at du ikke skal skrive Gud?

Hvis G-d tenker på Linealuna, da sier det seg selv at frelsen også er innenfor rekkevidde for Linealuna uansett hvilken vei Linealuna befinner seg på. Eller er du av den oppfatning at G-ds tanker om Linealuna er likegyldige?

Og videre: Hvis G-d har en plan for alle mennesker da får vi vel forutsette at G-d er såpass oppegående at G-d forstår at mennesker har forskjellige veier å gå. Når du sier at G-d ikke tvinger noen, da motsier du deg selv når du samtidig sier at frelsen bare har en vei gjennom Jesus. For det betyr at alle er tvunget til frelse gjennom den veien. Og bak den som er tvunget til noe står det alltid en som tvinger noen til noe. Du sier indirekte at dette er G-d. En farlig tanke, spør du meg.

Jeg er av den oppfatning at G-d er mer oppegående enn som så.

Hvorfor jeg skriver G-d? Fordi jeg tilhører en tradisjon der vi har så stor respekt for G-d at vi ikke i vanvare vil misbruke G-ds navn. Den respekten er så stor fordi vi mener at G-d ikke ensretter religiøs tro, men lar flere veier være åpne. Også andre veier enn den Jesus lærte oss om.

Endret av Pastor Knut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han tvinger ingen, så derfor må vi komme til Ham for at Hans planer for oss skal bli realisert.

Dette er jo ganske morsomt!

Vi må altså komme til ham? Men si meg en gang! Står ikke det i bibel.....et utsagn fra jesus selv at veien til guds kjærlighet faktisk er å gå inn i oss selv?

Det er gjennom oss vi må gå for å finne guds kjærlighet og ta den inn i hjertet!

En annen ting! I følge skrifter fra bibelen står det at det er desverre fåtall som kommer til himmelen. Fordi det er ikke alle (selv ikke kristne) som har funnet sin sannhet i hjertet (veien til gud). De går veien av frykt!

Så jeg tror jeg ikke ville skryte av at over 700 mill mennekser har gått over på frelserens side! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg tror jeg ikke ville skryte av at over 700 mill mennekser har gått over på frelserens side! :lur:

La oss håpe at G-d ikke er så pirkete med statistikken når den tid kommer at vi skal gjøre opp regnskapet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss håpe at G-d ikke er så pirkete med statistikken når den tid kommer at vi skal gjøre opp regnskapet :ler:

Jeg tror ikke det blir holdt noen regnskap overhodet! :rødme:

Vi er alle lysets barn! Nærmere kjærligheten kommer man ikke tror jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...