Gå til innhold

Det som skjer etter man dør (folks tro)


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kom på en ting til; før livet oppsto på jorda, hvor var alle sjelene da ?

De satt der ute i den andre dimensjonen og ventet på at jorden skulle bli klar. Hvor vanskelig var det å forestille seg?

Nå har jeg snakket med enda et menneske som faktisk ser spøkelser, og det har alle kvinnene i hennes familie gjort. Juger disse damene, eller?

Og hvis flere mennesker ser samme spøkelse, men uavhengig av hverandre i tidspunkt. Kan det da være hallusinasjoner?

Man leser stadig bøker og historier i ukeblader og andre steder om folk som ser ditt og datt, men når du snakker med noen du faktisk kjenner som har opplevd dette, så blir det litt mer håndfast.

Og det er ikke bare slike "spiritueller englemennesker" som går på medisiner og driver med alternative ting som ser slike fenomener...

Jeg nekter å tro at alle disse folka juger i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon
De satt der ute i den andre dimensjonen og ventet på at jorden skulle bli klar. Hvor vanskelig var det å forestille seg?

Ikke så veldig vanskelig for meg iallefall, paganist som jeg er kaller jeg det Summerland ;)

Det med antall sjeler er ikke egentlig noe problem for meg, siden jeg ikke tror at man nødvendigvis blir gjenfødt i sin egen tid. kanskje tar det tusenvis av år før jeg blir gjenfødt på ny. Og hvem vet hvor mange sjeler som befinner seg i Summerland? Eller om sjeler kan skapes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
De satt der ute i den andre dimensjonen og ventet på at jorden skulle bli klar. Hvor vanskelig var det å forestille seg?

.

jeg tror rett og slett at mang har problemer med og forestille seg ting som er utenfor det man kan se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
jeg tror rett og slett at mang har problemer med og forestille seg ting som er utenfor det man kan se

Det er mitt bestemte inntrykk også. Vel har hjernene våre ganske begrensede evner når det kommer til forestilling og forståelse, men enkelte er mer begrensede enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
Det er mitt bestemte inntrykk også. Vel har hjernene våre ganske begrensede evner når det kommer til forestilling og forståelse, men enkelte er mer begrensede enn andre.

hva annet kan man vente av disse udugelige og ubrukelige mennesker. Som ikke en gang er i stand til og åpne det ene øye for at det er mer en hva vi ser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel neppe udugelige eller ubrukelige av den grunn. Vi er alle forskjellige, vi kommer fra forskjellige steder og med forskjellige bakgrunner og interesseområder. Hjernene våre fungerer forskjellig, og det er antakelig både en grunn til det og en mening med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skjer for eksempel når fødselsraten blir langt høyere enn dødsraten? Hvor kommer da de ekstra "sjelene" fra? Og hva skjer dersom dødsraten blir langt høyere enn fødselsraten? Hvor samles alle disse ekstra "sjelene" opp?

De fleste reinkarnasjonsteorier opererer ikke med ett konstant antall sjeler, slik motstanderne liker å tro. Det vanligste er at man har ett kosept om eldre og yngre sjeler, hvor gamle sjeler er de som har eksistert lenge, og er nært å fullføre rekka med jordiske liv, og unge sjeler er de som nettopp har oppstått og er i begynnelsen av denne prosessen. Dette forutsetter også at sjeler kommer ett sted fra, men det er mange ulike teorier rundt hvor og hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva annet kan man vente av disse udugelige og ubrukelige mennesker. Som ikke en gang er i stand til og åpne det ene øye for at det er mer en hva vi ser

he he.. ser at du er overbevist i din egen tro ;o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese
he he.. ser at du er overbevist i din egen tro ;o).

jeg er overbevist at i bunn og grunn er alle mennesker patetiske ubrukelige idioter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er overbevist at i bunn og grunn er alle mennesker patetiske ubrukelige idioter

Greit nok, da har vel alle likt utgangspunkt, og ingenting er forandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...