Gå til innhold

Mannen med til jordmor/ultralyd ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min har vært med på privat og ordinær ul, samt en time hos jordmor. Øvrige jordmortimer og legetimer har jeg vært aleine. Tilsynelatende komplikasjonsfrie svangerskap, så har ikke følt noe behov for å ha han med på vanlige kontroller.

Anonymous poster hash: 571fa...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min har kun vært med på tidlig og ordinær UL. Ser ikke poenget med han skulle tatt fri fra jobb for å være med meg til legen for å måle blodtrykk og urinprøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har vært med på alt av kontroller, UL, fødselsforberedende kurs o.l. Bare en jordmortime som utgikk fordi han var innkalt til HV akkurat den dagen :)

Har prøvd å si at han ikke trenger å være med på absolutt alt, men han har lyst til det og synes det er stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var med på tidlig og oul. Han var med på en jordmor time når han hadde ferie. Da snakket vi om fødsel noe han ikke var særlig oppdatert på, så var greit å få med seg.

Anonymous poster hash: fb86f...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første tror jeg han var med på alt utenom et par jordmortimer. Totalt 4-6 ultralyder og et par turer for utvidet blodprøve på sykehuset i tillegg til vanlige kontroller. Og selvsagt omvisning på føde-barsel.

Med andre var han fortsatt med på 4 ultralyder, men ikke noe mer. Jobber i en annen by nå. Og jeg hadde liksom "gjort det før", samt at dette svangerskapet ikke var preget av samme risiko siden første var vellykket.

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen var med på ordinær UL, samt en fødselsforberedende samtale hos JM. Ved førstemann var han også med på omvisning på føden.



Anonymous poster hash: bb91b...6d5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forrige svangerskap var han med på alle de fire ultralydene vi hadde, samt en jordmorkontroll.

Jeg er i starten av et nytt svangerskap. Jeg tenker at han kan være med på ultralyd, men jeg synes det er unødvending at han tar fri fra jobb for å være medpå jordmor og legekontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har vært med på alle legetimer delvis fordi jeg kunne legge kontrollene til etter kl 15, men også de gangene jeg har vært for dårlig til å komme meg dit selv. Han har vært med på alle ultralyder (ekstra oppfølging) og sykehusbesøk og innleggelser. Han har derimot ikke vært med til jordmor, men det er hovedsaklig fordi de kun har timer mellom 11-12 og det passer dårlig med jobb. Han synes det har vært fint å være med for da får han også informasjonen siden jeg i en lang periode var så dårlig at jeg ikke fikk med meg annet enn det legen skrev ned til meg :)

Anonymous poster hash: 296b3...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har samboer vært med på tidlig og ordinær ultralyd, en jordmortime, fødselsforberedende kurs samt to ekstra kontroller jeg har hatt på sykehuset. Er i uke 40 nå. Sier som andre over her - ser ingen grunn til at han skal ta fri fra jobb for å se meg måle blodtrykk og levere urinprøve, men hadde jeg ønsket det hadde han blitt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chiki

Første gang var vi studenter, så han hadde anledning til å være med på alt. Eenne gangen jobbet begge, så han var kun med på 2 tidlige ul + oul og omvisning på føden(pga ikke samme sykehus som sist)

Synes det var helt greit å gå alene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med på alt, men neste gang dropper jeg nok en del av det. Det er ikke sååå interessant å se henne stå litt på en vekt og kanskje levere fra seg en urinprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til lege annehver gang, og til jordmor annehver gang. Mannen var med på kontroll/timer hos jordmor, samt på UL i uke 18. Han syns det var veldig fint å få høre hjertelyden, kunne spørre jordmor om alt han lurte på, se den lille på UL.

Neste gang (hvis det blir en neste gang) blit han kun med på UL mest sannsynlig.

Anonymous poster hash: 010e6...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Forrige runde var mannen min med på en eller to timer hos JM, OUL og fødselsforberedende kurs. Denne gangen har han bare vært med på OUL, mest for å kunne passe ettåringen når jeg har vært på kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...