Gå til innhold

Jeg skreik fra gynekologstolen!


frøkna

Anbefalte innlegg

Skulle sette inn hormonspiral i går. Jeg var forberedt på at det kunne være litt vondt, men da gynekologen sa "dette kan være litt ubehagelig" var jeg ikke forberedt på hvor vondt det var! Jeg skreik og spente beina fra.

Han så litt irritert ut og sa at hvis jeg ikke lå stille kom han til å plassere den feil. "Nå prøver jeg igjen, prøv å ligg stille nå".

Han gjorde det igjen og det gjorde like vondt. Ekstra ubehagelig når det er langt inne i underlivet. Når jeg gikk derfra klarte jeg ikke helt rette opp ryggen, og på bussen ble jeg kvalm og uvel.

Jeg tok paracet og det hjalp. Det gjør fortsatt vondt, og jeg bare lurer på om det er normalt at det gjør SÅ vondt? Jeg regner meg for å ha ganske høy smerteterskel.. Jeg er jo redd for at han gjorde det for hardhendt og om han kan ha ødelagt noe der? Eller er det umulig å gjøre i den prosedyren?

Fint om jeg hører litt erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker veldig forskjellig. Har hørt folk si det er et helvete og andre som sier det er helt greit. Har du bakovervendt livmor er det gjerne vanskeligere å komme til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du født?

Jeg var gjennom et helvete da jeg fikk satt inn min (har ikke født).

Jeg klappet igjen beina på hodet til gynekologen, slik at hun ble fanget mellom beina mine :fnise:

Jeg hadde så vondt, fikk blodtrykksfall, besvimte og hadde så store smerter at jeg spydde ut hele gynekologkontoret. Måtte ligge der i mange timer og fikk paralgin forte som hjalp, men det var fremdeles et smertehelvete. Måtte være hjemme fra jobb i noen dager og hadde så vondt at jeg gråt og kastet opp. Helt sykt. Jeg kan bare tenke meg hvordan det er å føde i forhold, og jeg kommer aldri til å klare å føde. Aldri.



Anonymous poster hash: adc76...9f3
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Ja,det er nok for noen. Dessverre,mens for andre ikke.

Jeg har ikke født,og syns bare at det var litt ubehagelig. Hadde ingen problemer da jeg skulle gå,så det er nok individuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok det, så syntes jeg selve innsettingen gikk greit. Men etterpå, for noen smerter, jeg lå dopa ned i fosterstilling resten av den dagen, klarte ingenting.

Og jeg har født 2 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke født, nei. Betryggende at det er normalt at det gjør så vondt!

Gjør det like vondt å fjerne den når den har "gått ut på dato"?

Tror jeg likevel vil syns det er greit å føde, siden det er naturlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes det gjorde vondt. Hadde samme opplevelse som deg ts :/ Ubehagelig og var ikke forberedt på den type smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du født? Jeg var gjennom et helvete da jeg fikk satt inn min (har ikke født). Jeg klappet igjen beina på hodet til gynekologen, slik at hun ble fanget mellom beina mine :fnise: Jeg hadde så vondt, fikk blodtrykksfall, besvimte og hadde så store smerter at jeg spydde ut hele gynekologkontoret. Måtte ligge der i mange timer og fikk paralgin forte som hjalp, men det var fremdeles et smertehelvete. Måtte være hjemme fra jobb i noen dager og hadde så vondt at jeg gråt og kastet opp. Helt sykt. Jeg kan bare tenke meg hvordan det er å føde i forhold, og jeg kommer aldri til å klare å føde. Aldri. Anonymous poster hash: adc76...9f3

jeg føder heller enn å sette inn spekulum. Føde er en helt annen type smerter, kun pga dette var i vagina så sammenligner du fødsel med dette og sier du ikke skal føde. Føder any Day over migrene og spekulum!

Anonymous poster hash: 9b0eb...8f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det grusomt vondt første gang jeg fikk satt inn spiral, lå på sofaen hele kvelden, kaldsvettet og hadde sterke, smertefulle kramper. Det er noe av det verste jeg har vært med på.



Anonymous poster hash: 046f4...136
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santa Barbara

jeg føder heller enn å sette inn spekulum. Føde er en helt annen type smerter, kun pga dette var i vagina så sammenligner du fødsel med dette og sier du ikke skal føde. Føder any Day over migrene og spekulum!

Anonymous poster hash: 9b0eb...8f8

Og du har født uten smertestillende? Klarer virkelig ikke å skjønne hvordan noen kan synes det er verre å sette inn spekulum enn å ligge med rier som holder på å rive deg i to med mindre man var helt neddopa og proppet med smertestillende og epidural.

Jeg synes også gynekologisk undersøkelse er ubehagelig og jeg vet folk opplever smerte forskjellig, men å sammenligne med fødsel?

Spiral har jeg ikke prøvd så det kan jeg ikke uttale meg om.

Endret av Santa Barbara
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt gynekologkontor anbefaler ingen å kjøre selv etter insatt spiral (det står på vegggen).

Antar dette er grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus - jeg skal aldri gå til gynekolog. Er så glad jeg ikke har noe sexliv med noen ... trenger vel ikke gå til gynekolog om man kun har et sexliv med seg selv?



Anonymous poster hash: 122d6...c05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrejesus - jeg skal aldri gå til gynekolog. Er så glad jeg ikke har noe sexliv med noen ... trenger vel ikke gå til gynekolog om man kun har et sexliv med seg selv?

Anonymous poster hash: 122d6...c05

celleprøver av livmorhalsen er anbefalt jevnlig

Anonymous poster hash: 1c49b...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

celleprøver av livmorhalsen er anbefalt jevnlig

Anonymous poster hash: 1c49b...bf3

Vel, jeg er 33 år, men har aldri gått til gynekolog.

Anonymous poster hash: 122d6...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 3.gangsgravid

Har du født?

Jeg var gjennom et helvete da jeg fikk satt inn min (har ikke født).

Jeg klappet igjen beina på hodet til gynekologen, slik at hun ble fanget mellom beina mine :fnise:

Jeg hadde så vondt, fikk blodtrykksfall, besvimte og hadde så store smerter at jeg spydde ut hele gynekologkontoret. Måtte ligge der i mange timer og fikk paralgin forte som hjalp, men det var fremdeles et smertehelvete. Måtte være hjemme fra jobb i noen dager og hadde så vondt at jeg gråt og kastet opp. Helt sykt. Jeg kan bare tenke meg hvordan det er å føde i forhold, og jeg kommer aldri til å klare å føde. Aldri.

Anonymous poster hash: adc76...9f3

Vær så snill til dere som ikke har født ennå om å sammenligne denne type smertehelvete med en fødsel! Det er ikke likt i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Seriøst :sjokkert:

Jeg tenkte jeg skulle sette inn spiral snart, og nå gruer jeg meg bare enda mer. Har ikke født, jeg heller.

Skal sette inn minispiral(jaydess) jeg da..

Hjelper det hvis man tar 2 naproxen først?



Anonymous poster hash: f4a4b...8c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han så litt irritert ut og sa at hvis jeg ikke lå stille kom han til å plassere den feil. "Nå prøver jeg igjen, prøv å ligg stille nå".

For en idiot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er 33 år, men har aldri gått til gynekolog.

Anonymous poster hash: 122d6...c05

Får du ikke brev i posten om celleprøver og hvor viktig det er å gå til kontroll?

Det er jo for å oppdage celleforandringer før det blir kreft...

Endret av Kira-delta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...