Gå til innhold

Passer dette navnet sammen? Zelda Pernille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men du synes jo videospill er gøy da. Selv om foreldrene til dette barnet liker videospill er det jo ingen garanti for at barnet også gjør det.

Nei, men det er jo heller ingen garanti for at de ikke gjør det. Det blir jo samme sjanse-spill uansett. Alt foreldrene kan gjøre er jo egentlig å velge noe de selv liker og som de synes passer barnet. Men jeg skjønner jo absolutt at det ikke er noe for alle, og at det tryggeste er å velge noe mer nøytralt som folk ikke har så sterke assosiasjoner til. Jeg synes bare det er greit at folk velger litt annerledes å. Det er i alle fall et "ekte" navn det er snakk om her, og ikke et sånn selv-konstruert navn jeg har sett flere steder. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt og freskt :) Dere får ruge litt på det, men etter en måneds tid med tenking så tror jeg dere kommer til å skjønne at 9 av ti foreldre kommer til å heve et øyebryn eller to... Hadde hvert fall droppet "Z"en og heller skrevet det med "S"... Pernille er fint da :)



Anonymous poster hash: e4967...d4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zelda.... får meg til å tenke på nintendospillet Zelda ;)



Anonymous poster hash: e4009...12d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt og freskt :) Dere får ruge litt på det, men etter en måneds tid med tenking så tror jeg dere kommer til å skjønne at 9 av ti foreldre kommer til å heve et øyebryn eller to... Hadde hvert fall droppet "Z"en og heller skrevet det med "S"... Pernille er fint da :)

Anonymous poster hash: e4967...d4f

9 av 10 foreldre burde da holde seg for god til å snakke stygt om navnet til et barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja... Selda Ekiz er et tyrkisk navn. Den sør-afrikanske assistenten til Nelson Mandela het også Zelda husker jeg fra en dokumentar.

Mange i disse landene som får norske navn tror du?

Navnet mitt er hebraisk. Men det har blitt vanlig her og, det samme kan skje med Selda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

9 av 10 foreldre burde da holde seg for god til å snakke stygt om navnet til et barn.

Forskjell på å snakke om navn til et kommende barn som enda ikke har blitt født, versus å snakke om navn der man kjenner personer med slike navn. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke helt på folk som gir ungene et engelsk/utenlandsk fornavn og et norsk/nordisk mellomnavn, det høres bare feil ut. Zelda Pernille...nei, det funker ikke. Tenker at her er det foreldre som har forspilt seg på Legend of Zelda-spillene. På lik linje med de som kaller ungene sine Arwen, Aragorn og Galadriel og jeg vet ikke hva. Jeg digger navnene i sin kontekst, men de passer ikke på "vanlige" folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke helt på folk som gir ungene et engelsk/utenlandsk fornavn og et norsk/nordisk mellomnavn, det høres bare feil ut. Zelda Pernille...nei, det funker ikke. Tenker at her er det foreldre som har forspilt seg på Legend of Zelda-spillene. På lik linje med de som kaller ungene sine Arwen, Aragorn og Galadriel og jeg vet ikke hva. Jeg digger navnene i sin kontekst, men de passer ikke på "vanlige" folk.

Bilbo Per Mikkelsen :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var aldeles grusomt.



Anonymous poster hash: a6108...e44
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte ikke det navnet. Husker noen jeg kjenner som kalte datteren sin Tia Maria, de fant på det i taxfreen på Gardermoen :fnise: Men det navnet er hvertfall kult.



Anonymous poster hash: 5da4e...885
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes faktisk det er kult, i motsetning til mange andre navn som dukker opp her på KG.

Men det MÅ skrives med Z.

Og ja, jeg spilte Zelda som ung i tilfelle noen lurte. :)triforce.gif



Anonymous poster hash: 48ba2...3ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legend of Zelda? En karakter fra et videospill? Skal dere ha det som et navn på et barn? Stakkars.

Anonymous poster hash: 19364...eb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umiddelbart høres det litt tungvindt ut, men har sagt det høyt noen ganger nå, og det høres ganske fint ut! ;) Og veldig unikt!! Jeg har også 2 fornavn, det har alle mine søsken også. Det er fint, for da kan barnet velge selv om hun vil kalles Zelda, Pernille, eller Zelda Pernille. Gå for det dere føler for selv! Jeg bruker bare første fornavnet mitt, men om jeg skal presentere meg veldig formelt- så bruker jeg begge. Lykke til med lille tulla!! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...