Gå til innhold

Passer dette navnet sammen? Zelda Pernille


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Si meg, TS, har du aldri hørt om Zelda før? Jeg mener, spillet liksom.

Edit: du svarte på dette før jeg kommenterte, hehe.

Vil anbefale deg å se etter andre navn. Pernille-Persille er jo ganske vanlig "kallenavn" for hvertfall det navnet. Sikkert utdatert da :)

Endret av Ms.Sommerfugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, TS, har du aldri hørt om Zelda før? Jeg mener, spillet liksom.

HVOR tror du jeg først å fremst har sett det? Grunnen til at jeg har vurdert det som navn til barnet, med S forøvrig, så er det fordi vi kom over noen som faktisk het det og syntes det var kult.

Anonymous poster hash: 5839b...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud bedre.....

Tusen takk for den konstruktive komentaren, hjalp virkelig!

Anonymous poster hash: 5839b...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dere til å ville bruke begge navnene til daglig?

(det er jo en munnfull; 'Zelda Pernille nå er det middag' 'Zelda Pernille nå må vi dra' 'Hei Zelda Pernille, har du hatt det gøy på skolen i dag?'

Eller vil hun etterhvert bare gå under navnet Zelda?

Er forøvrig også enig med et par over her at det ser bedre ut med S enn med Z

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke passet det sammen og det høres ut som ett navn der to stykker enten har prøvd for mye ang navn eller aldri ble enig..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR tror du jeg først å fremst har sett det? Grunnen til at jeg har vurdert det som navn til barnet, med S forøvrig, så er det fordi vi kom over noen som faktisk het det og syntes det var kult.

Anonymous poster hash: 5839b...f44

Vel, jeg er veldig glad for at ikke jeg er oppkalt etter et videospill. Pernille er fint da :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dere til å ville bruke begge navnene til daglig?

(det er jo en munnfull; 'Zelda Pernille nå er det middag' 'Zelda Pernille nå må vi dra' 'Hei Zelda Pernille, har du hatt det gøy på skolen i dag?'

Eller vil hun etterhvert bare gå under navnet Zelda?

Er forøvrig også enig med et par over her at det ser bedre ut med S enn med Z

Ja med S blir det aktuelle :) jeg syntes ikke det ble en munnfull egt, finner jo langt værre og lengre navn. Jeg tenker at hu kan få velge selv etterhvert hvilken av navnene hun ønsker å benytte seg av, men tror nok jeg kommer til å bruke begge.

Anonymous poster hash: 5839b...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fra Newton heter jo Selda også :)

:) syntes det er fint jeg! :)

Anonymous poster hash: 5839b...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zelda er jo ikke et norskt navn..

:P

Anonymous poster hash: 2dd21...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med denne "kreative" holdningen i Norge? Har sett så mange utenlandske navn i det siste at jeg lurer litt. Selda høres for øvrig veldig merkelig ut.

Hadde jeg hett Selda Pernille, hadde jeg lett byttet navn som voksen. Eventuelt fjernet Selda. Pernille er ikke sååå ille...



Anonymous poster hash: aaa8c...79f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zelda er jo et spill, blir for mye nintendo/playstation/xbox-assosiasjoner for min del. Tenker foreldrene er gamere :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp, forutsatt at det er til en revy på videregående.



Anonymous poster hash: cf84f...38f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er veldig glad for at ikke jeg er oppkalt etter et videospill. Pernille er fint da :)

Og så er det sånne som meg som synes det hadde vært veldig kult å være kalt opp etter en videospill-karakter (spesielt en såpass bra spill-serie også). Har faktisk vurdert Zelda selv til et fremtidig barn tidligere. :plystre:

Jeg synes jo da også at å bytte ut Z'en med en S ser mindre kult ut. Og litt feil, når man er vant til å se Zelda.

Jeg synes derimot Pernille er et mindre pent navn. Og kombinasjonen virker veldig tilfeldig, som flere tidligere har nevnt. Det virker som dere hadde veldig forskjellig smak og ikke klarte å bli enige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du hadde fått samme svar av meg om du hadde kommet trekkende med et navn som Ine Sitronmelisse: Dropp, dropp, for guds skyld dropp det!



Anonymous poster hash: aaa65...670
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det sånne som meg som synes det hadde vært veldig kult å være kalt opp etter en videospill-karakter (spesielt en såpass bra spill-serie også). Har faktisk vurdert Zelda selv til et fremtidig barn tidligere. :plystre:

Jeg synes jo da også at å bytte ut Z'en med en S ser mindre kult ut. Og litt feil, når man er vant til å se Zelda.

Jeg synes derimot Pernille er et mindre pent navn. Og kombinasjonen virker veldig tilfeldig, som flere tidligere har nevnt. Det virker som dere hadde veldig forskjellig smak og ikke klarte å bli enige.

Men du synes jo videospill er gøy da. Selv om foreldrene til dette barnet liker videospill er det jo ingen garanti for at barnet også gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fra Newton heter jo Selda også :)

Ja... Selda Ekiz er et tyrkisk navn. Den sør-afrikanske assistenten til Nelson Mandela het også Zelda husker jeg fra en dokumentar.

Mange i disse landene som får norske navn tror du?

Endret av Sunnfjording
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dere bør droppe Pernille, og skrive Selda med S :)

Anonymous poster hash: a8dfa...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...