Gå til innhold

Konsekvenser av å gi blod?


majalill

Anbefalte innlegg

hvis du er som min "x" blir du tynn feit lat udugelig sur egoistisk og sær av å gi blod og tror i tillegg at du er hellig fordi du gir blod. lykke til.



Anonymous poster hash: 6b808...f99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du er som min "x" blir du tynn feit lat udugelig sur egoistisk og sær av å gi blod og tror i tillegg at du er hellig fordi du gir blod. lykke til.

Anonymous poster hash: 6b808...f99

Og i tillegg mister man evnen til å bruke komma? Eller gjelder det bare deg?

Har en kollega som som gledesstrålende fortalte meg at hun hadde blitt blodgiver. Hvorfor? Jo, "fordi man gjør noe bra for andre, dessuten er det bra å få renset blodet." Holdt på å tisse på meg av latter. :skratte:

Anonymous poster hash: 46ac1...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kollega som som gledesstrålende fortalte meg at hun hadde blitt blodgiver. Hvorfor? Jo, "fordi man gjør noe bra for andre, dessuten er det bra å få renset blodet." Holdt på å tisse på meg av latter. :skratte:

Anonymous poster hash: 46ac1...243

Det eneste jeg har hørt er at kvinners månedlige blødning er noe av grunnen til at de lever lenger. Og ved å gi blod lever menn også lenger. Jeg for min del håper i hvert fall at det er noe i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vert i fin form etter å ha gitt blod, men man skal jo unngå å overanstrenge seg/trene samme dag:)

De sjekker jernlagrene dine og blodprosenten. Tror jernlagrene sjekkes annenhver gang, har de vert i grenseland får du med deg jerntabletter etter tapping. Hiv/hepatitt sjekkes også regelmessig:)

Og er jo koslig med mummikopp, samlingen begynner å bli stor nå når både jeg og mannen har gitt blod 3-4 ganger i året de 3 siste årene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man blir godt tatt vare på av sykehuset, og du får info om alt rundt å være blodgiver.

De er også veldig tilgjengelige, så bare å spørre de dersom du lurer på noe ;)

De vet nok bedre enn de fleste her på KG :)

Anonymous poster hash: 74a8f...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Jeg har aldri hatt problemer med å gi blod. De måler jernlagrene, og du får jerntabletter hvis de er lave. Jeg kan være litt slapp ei stund, men det har aldri vært noe problem å dra på jobb rett etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min blodprosent gikk opp etter at jeg ble blodgiver :) Kan være tilfeldig, men de som jobber i blodbanken sa at de har sett det før.

Gir fire ganger i året og merker bare at jeg blir litt fortere sliten samme dag.

Anonymous poster hash: 3cdb8...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...