Gå til innhold

Dagstur til London, god ide?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hørt at det er lettere å dra på dagstur til København enn London, men det er vel sikkert samme greia likevel?



Anonymous poster hash: e096e...eb3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville absolutt langt inn en overnatting. Men utenom det, har jeg vurder noe lignende. En liten tur bort helt alene... Ah!

Anonymous poster hash: 820a1...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på dagstur til London i januar, bare for å shoppe :) tar med en sånn liten trillekoffert man kan ha som håndbagasje og setter den bare igjen i skap på flyplassen/togstasjonen og pakker i den på vei hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på dagstur til London i januar, bare for å shoppe :) tar med en sånn liten trillekoffert man kan ha som håndbagasje og setter den bare igjen i skap på flyplassen/togstasjonen og pakker i den på vei hjem :)

Finnes sånne skap fortsatt?

Trodde de var erstattet av bemannede disker der man må signere på at bagasjen er trygg, den gjennomlyses osv. og betale for X antall timer oppbevaring.

Det er i hvertfall mange år siden jeg har sett sånne skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så sånne skap på togstasjonen der stansted express kommer inn i sist år, er mulig de er borte nå :) Men en liten trillekoffert ser jeg ikke på som et problem om jeg må ha den med meg på handletur, eller om jeg må levere den inn på et betjent sted. Vi er 3 personer som reiser, så vi har også med en bag som skal sjekkes inn da jeg bruker å rane boots for endel produkter vi ikke har her hjemme ;)

Vi betalte 1200 t/r for 3 personer på en lørdag til London, jeg skal innom og ha ny burberry trench og litt annet, så da syns jeg en lørdag i London er helt greit. Og ja, jeg gir veldig F i at jeg ikke kan ha med varer for mer enn 3000....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så sånne skap på togstasjonen der stansted express kommer inn i sist år, er mulig de er borte nå :) Men en liten trillekoffert ser jeg ikke på som et problem om jeg må ha den med meg på handletur, eller om jeg må levere den inn på et betjent sted. Vi er 3 personer som reiser, så vi har også med en bag som skal sjekkes inn da jeg bruker å rane boots for endel produkter vi ikke har her hjemme ;)

Vi betalte 1200 t/r for 3 personer på en lørdag til London, jeg skal innom og ha ny burberry trench og litt annet, så da syns jeg en lørdag i London er helt greit. Og ja, jeg gir veldig F i at jeg ikke kan ha med varer for mer enn 3000....

Kanskje det lønner seg å betale trenchcoaten kontant? Større beløp blir jo registert i valutaregisteret :/

Anonymous poster hash: f3ea1...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har venner som handler for 10-100 000 når de er ute og aldri blitt stoppet, tollvesenet har ikke mulighet til å følge dette opp. Og egentlig trodde jeg at i Norge var man uskyldig til det motsatte var bevist? Tror de fleste som blir tatt i tollen forsnakker seg, men det er jo bare min teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så sånne skap på togstasjonen der stansted express kommer inn i sist år, er mulig de er borte nå :) Men en liten trillekoffert ser jeg ikke på som et problem om jeg må ha den med meg på handletur, eller om jeg må levere den inn på et betjent sted.

Det var bemannet disk der nå i høst, hvis det er Liverpool Street Station du mener.

Et lite tips, Søstrene Grene har firkantende bager/poser i kraftig plast med glidelås. En sånn sammenbrettet går fint i veska, og den er omtrent så stor som en trillekoffert når du fyller den. Sånn som denne med ugler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venner som handler for 10-100 000 når de er ute og aldri blitt stoppet, tollvesenet har ikke mulighet til å følge dette opp. Og egentlig trodde jeg at i Norge var man uskyldig til det motsatte var bevist? Tror de fleste som blir tatt i tollen forsnakker seg, men det er jo bare min teori.

Beløp på 25.000 blir rapportert. Jeg synes det er skummelt å gå på grønt. Gjør man dette ofte så er sjansen stor for å bli tatt en eller annen gang.

Anonymous poster hash: f3ea1...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det flere ganger, selv om jeg foretrekker å ta to netter når jeg først tar turen.

Flyr BA til Heathrow, flytoget til Paddington der jeg lagrer kofferten (stor...), cirkle+central til Westfields der jeg gjør unna det meste av lista, lunsj på Westfields, deretter tube tilbake til Paddington der jeg putter alt jeg har kjøpt i kofferten. Ruta deretter varierer avhengig av hva jeg vil. Ofte Selfridges + Regents street eller Harvey Nichols + Chelsea/Kings Road. Eller møte venner for en tidlig middag før jeg tar 20.30 flyet tilbake.

Edit - går alltid på rødt. Som oftest lar de meg bare passere når jeg forklarer hva jeg har kjøpt, med unntak av veldig dyre enkeltkjøp.

Endret av Athene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har venner som handler for 10-100 000 når de er ute og aldri blitt stoppet, tollvesenet har ikke mulighet til å følge dette opp. Og egentlig trodde jeg at i Norge var man uskyldig til det motsatte var bevist? Tror de fleste som blir tatt i tollen forsnakker seg, men det er jo bare min teori.

Vennligst slutt å oppfordre til kriminalitet.

Anonymous poster hash: 55149...ce8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Regner med at det blir hektisk :) Men hovedgrunnen til at jeg reiser dit er rett og slett fordi jeg vil kjøpe julegavene og en del andre ting billigere der. En kosetur får jeg heller ta en annen gang:)

TS

Anonymous poster hash: a8b70...7a1

Blir julegavene så mye billigere når du må ta fly for å komme dit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir julegavene så mye billigere når du må ta fly for å komme dit da?

Ja, flybilletter tur retur kostet meg 360kr til sammen. Kjøper også en god del ting der som er mye dyrere i Norge, f. eks Pukka te, klær generelt koster mindre i London, samt en rekke andre ting.

Anonymous poster hash: a8b70...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Ja, flybilletter tur retur kostet meg 360kr til sammen. Kjøper også en god del ting der som er mye dyrere i Norge, f. eks Pukka te, klær generelt koster mindre i London, samt en rekke andre ting.

Anonymous poster hash: a8b70...7a1

Å, ja. Ok. Ja, hvis man har råd til det, så hvorfor ikke?

Kos deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beløp på 25.000 blir rapportert. Jeg synes det er skummelt å gå på grønt. Gjør man dette ofte så er sjansen stor for å bli tatt en eller annen gang.

Anonymous poster hash: f3ea1...18a

Sånt rent teoretisk, hva om man ikke vet verdien av varen man tar med seg? jeg har familie i London og når jeg er der får jeg ofte gaver, hvordan fungerer dette når jeg tar gavene med meg hjem igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tviler på at tollerne sjekker så nøye på om du har vært der mer enn 24 timer eller ei, det er nok en veldig liten problemstilling i det store og hele, da de aller, aller fleste har en eller flere overnattinger, de er mest interessert i om du har meg deg (mye) mer enn kvoten eller ikke. Og det er veldig sjelden det er kontroll.

Men rent tidsmessig, hvorfor gidde? Er det ikke bedre å kjøpe over nett? (det du må betale i avgifter blir som regel ikke noe særlig dyrere enn flybillett + andre kostnader som mat, taxi, transport etc.). Skal man først til London er det mye bedre å ha en overnatting eller to.



Anonymous poster hash: fd470...ce3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rent tidsmessig, hvorfor gidde? Er det ikke bedre å kjøpe over nett? (det du må betale i avgifter blir som regel ikke noe særlig dyrere enn flybillett + andre kostnader som mat, taxi, transport etc.). Skal man først til London er det mye bedre å ha en overnatting eller to.

Anonymous poster hash: fd470...ce3

Jo det blir dyrere å få det sendt til Norge, samt at det ofte er greit å prøve ting først. Dagstur til London går fint så lenge du har vært der før og vet hva du skal ha og hvor du skal gå for å få tak i det, selv om jeg også foretrekker å ta en-to overnattinger når jeg først er der. Jeg har nettopp vært og shoppet til meg selv, og skal en tur tilbake for julegaveshopping på dagstur før jul. Jeg kjøpte tre par sko/støvletter til halve prisen av det de koster her, og det sparte inn flybillettene. Så kjøpte jeg to kjoler, det jeg sparte der dekket tog til og undergrunnen i London på dagskort samt parkering på flyplassen hjemme. Så kjøpte jeg jakke, klær, undertøy og varer fra apotek som ble en ren besparelse ifht å få det sendt hit. Dessuten fikk jeg skikkelig indisk lunsj som er umulig å finne her i byn, og en flott dag med gode opplevelser på kjøpet. Dessuten får jeg varene med meg hjem med en gang, og slipper at pakker forsvinner i posten (som jeg dessverre har opplevd flere ganger). Jeg kjøper også taxfree med meg hjem, men kun kosmetikk, dropper alkohol, og det har aldri vært et problem.

Anonymous poster hash: e5ad0...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...