Gå til innhold

Falske vesker på finn.no


amadine

Anbefalte innlegg

Kan man inte anmäla? anmälde du till finn att den var falsk, bör väl finnas en knapp man bara trycker på.

Jo,man kan gjøre det. Jeg har gjort det noen ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo,man kan gjøre det. Jeg har gjort det noen ganger.

Det är bra :) man borde kunna göra som på qxl, diskutera objektet, eller lämna omdöme så att alla ser, innan det säljs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er mange veske temaer her inne, så forsvinner min i mengden. Kan noen svare meg? Haster litt.

Jeg er nysgjerrig på hvor mye en Pantom croc koster? Og er de lette å få tak i?

Kan det stemme at det koster 40k for en ny?

Jeg fant en selger på ebay, som påstår at den koster 40 000NOK ny, og siden den er brukt, så skulle jeg få en lavere pris.

Når jeg søker på BragMyBag sine sider, så skulle den koste rundt 21000NOK. Hvem har rett her?

Anonymous poster hash: 0035d...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tillater finn at folk selger chanel og celine kopier? Det står jo at de sier nei til piratvarer. Allikevel dukker det opp falske vesker nesten daglig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvorfor tillater finn at folk selger chanel og celine kopier? Det står jo at de sier nei til piratvarer. Allikevel dukker det opp falske vesker nesten daglig.

Noen synspunkter på denne veska? Finnkode 52813280

Anonymous poster hash: 237e5...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om svindel er skammelig så blir jeg ikke veldig lei meg når folk betaler 15.000 for en falsk veske. Jeg synes det er like mye svindel å betale 15.000 for en "ekte" veske.

De blir lurt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen synspunkter på denne veska? Finnkode 52813280

Anonymous poster hash: 237e5...364

Mest sannsynlig var den falsk, annonsen er slettet

Anonymous poster hash: ed386...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Man finner fort ut om man har med falske varer å gjøre på finn. Om man sender sms eller mail med selger er det bare å søke opp dette på fb eller gule sider, og om kontaktinfo og navn skurrer sier det seg selv. Bustet en selger, og han eller hun ble ikke videre blid da jeg tok det videre...

Et annet clue er om de nekter å bruke betalingsgarantien til finn, enhver selger med rent mel i posen har ingen problemer med å rette seg etter kjøperens ønskede betalingsmåte så lenge de får pengene på en rask og trygg måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Selv om svindel er skammelig så blir jeg ikke veldig lei meg når folk betaler 15.000 for en falsk veske. Jeg synes det er like mye svindel å betale 15.000 for en "ekte" veske.

De blir lurt uansett.

Det er nå mer hva som ligger bak produksjonen av disse veskene... Og hvilke bakmenn disse pengene går til. selvsagt betaler man MYE for visse merker, men godt håndtverk og solide materialer gjør at man får mer for en ekte veske enn en falsk uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Hvorfor tillater finn at folk selger chanel og celine kopier? Det står jo at de sier nei til piratvarer. Allikevel dukker det opp falske vesker nesten daglig.

Tror det er ganske mye å gå gjennom etter at torget ble gratis. Merker at det er mer sketchy annonser ute å går nå enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Et annet clue er om de nekter å bruke betalingsgarantien til finn, enhver selger med rent mel i posen har ingen problemer med å rette seg etter kjøperens ønskede betalingsmåte så lenge de får pengene på en rask og trygg måte.

Det er jeg helt uenig i. Jeg som selger har aldri noe ønske om å bruke betalingsgarantien, rett og slett fordi det ikke er noe garanti i deg heletatt. Og særlig ikke når det er snakk om dyre vesker, da hadde jeg aldri tatt sjansen.

Jeg har solgt flere designervesker på finn, helt forskjellige designere. Alle har ærlig og redelig blitt kjøpt av meg i butikk noen år tidligere. Felles for alle, er at det har vært relativt stor interesse og mange som har tatt kontakt, selv om prisen ikke har vært spesielt lav (etter min mening). Noen har kun villet bruke betalingsgaranti, noe som ikke er aktuelt da det ikke er sikkert for meg som selger. Så da går jeg bare videre til neste interesserte, og det er alltid noen som vil betale forskudd eller postoppkrav. Jeg ville aldri betalt så mye penger i forskudd eller postoppkrav selv, men heldigvis er jeg ikke ute etter å svindle noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt uenig i. Jeg som selger har aldri noe ønske om å bruke betalingsgarantien, rett og slett fordi det ikke er noe garanti i deg heletatt. Og særlig ikke når det er snakk om dyre vesker, da hadde jeg aldri tatt sjansen.

Jeg har solgt flere designervesker på finn, helt forskjellige designere. Alle har ærlig og redelig blitt kjøpt av meg i butikk noen år tidligere. Felles for alle, er at det har vært relativt stor interesse og mange som har tatt kontakt, selv om prisen ikke har vært spesielt lav (etter min mening). Noen har kun villet bruke betalingsgaranti, noe som ikke er aktuelt da det ikke er sikkert for meg som selger. Så da går jeg bare videre til neste interesserte, og det er alltid noen som vil betale forskudd eller postoppkrav. Jeg ville aldri betalt så mye penger i forskudd eller postoppkrav selv, men heldigvis er jeg ikke ute etter å svindle noen.

Enig. Finn betalingsgaranti er elendig for selger.

Anonymous poster hash: 237e5...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet clue er om de nekter å bruke betalingsgarantien til finn, enhver selger med rent mel i posen har ingen problemer med å rette seg etter kjøperens ønskede betalingsmåte så lenge de får pengene på en rask og trygg måte.

Uenig. Jeg som selger liker ikke denne løsningen, og jeg har bare rent mel i posen.. Det som kan skje er at kjøper sier de ikke har mottat varen eller at varen har feil/mangler som ikke er tilfelle. Kjøper får dermed en "angrerett" jeg ikke er enig i som selger. Kjøpt er kjøpt mener jeg. (Jeg er alltid svært nøye med beskrivelse og gode bilder)

Som kjøper derimot, er løsningen gull :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Uenig. Jeg som selger liker ikke denne løsningen, og jeg har bare rent mel i posen.. Det som kan skje er at kjøper sier de ikke har mottat varen eller at varen har feil/mangler som ikke er tilfelle. Kjøper får dermed en "angrerett" jeg ikke er enig i som selger. Kjøpt er kjøpt mener jeg. (Jeg er alltid svært nøye med beskrivelse og gode bilder)

Som kjøper derimot, er løsningen gull :smilorange:

Så det kan ende med at kjøperen svindler selgeren...? Kødder du? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Så det kan ende med at kjøperen svindler selgeren...? Kødder du? :sjokkert:

Nå var det ikke meg du siterte, men ja. Betalingsgarantien er kun en forsikring for kjøper, ikke for selger. Da er det jo ganske obvious at selgere ikke vil bruke den, selv om de har rent mel i posen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det kan ende med at kjøperen svindler selgeren...? Kødder du? :sjokkert:

Selvfølgelig kan det skje. Noen er uærlige og prøver å svindle til seg varer. Med den betalingsgaratien finn har, slik jeg har forstått den, kan iverste fall kan kjøper si at de ikke har mottatt varen (når de egentlig har det) og kreve pengene tilbake. Da sitter kjøper igjen med vare og penger.

Kjøpere er ikke en homogen gruppe som er "snille". Det er en gruppe som består av forskjellig type mennesker akkurat som selgerene på finn. Noen er alltid uærlige, selv om de er i mindretall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...