Gå til innhold

Hun gis bort pga. jobb og en hund fra før av.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det pga. tidsmangel. Skjønner ikke at grunnen er tidsmangel. Tar ikke så mye mer tid å ha to hunder.



Anonymous poster hash: 2f7a6...312
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres rart ut. Hundene har jo hverandre når de er alene.



Anonymous poster hash: 5102b...4b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg at enten er det noe ved den hunden som gies bort som gjør at eier ikke vil ha den mer, eller så kan hun ha med den andre på jobb feks men ikke den som omplasseres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det er idiotisk. Om man skaffer seg to hunder, bør man virkelig tenke over om man har lyst og tid til en til. To voksne hunder som har normalt lynne og er greie å ha med å gjøre, er ikke særskilt vanskeligere eller mer tidkrevende enn èn. Er det en voksen hund og en valp krever nødvendigvis valpen mer. Men dette er jo ting å tenke over FØR man anskaffer seg hunden.

Jeg nekter faktisk å tro at mennesker tenker om hundekjøp at det er som å handle i dagligvarebutikken. Det er bare vanskelig for meg å tro at noen "spontankjøper" en hund, som egentlig er en livslang forpliktelse. (Man bør forplikte seg til å eie den hunden hele den hundens liv). Så når jeg ser annonser som det tenker jeg med en gang at vedkommende lyver. Som regel er det andre årsaker til omplassering. Det handler om at vedkommende ikke gidder å ha to hunder, at den siste hunden er litt problemhund og ikke har fått en god nok oppdragelse og eier gidder ikke gjøre noe med det selv om at det er hans eller hennes ansvar, etc. Jeg ville vært skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...