Gå til innhold

Jenter,bilder, aldri mett på oppmerksomhet?


Summers

Anbefalte innlegg

Ingen av jentene/ kvinnene jeg har på min venneliste bytter bilder ofte eller legger ut bilder. Er egentlig sjelden jeg ser noen laster opp bilder og når de gjør det er det som regel fordi de har vært på fjelltur e.l.



Anonymous poster hash: ec05a...395
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flott at folk liker sitt eget utseende. Mindre flott at de roper ut om jantelov og misunnelse så fort noen sier dem i mot.

Men hvorfor sier du de imot?

Anonymous poster hash: 12d5f...b95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det var en tråd om det..

Jeg ser at noen hele tiden må poste nye bilder konstant, for meg blir det litt i det trøyeste laget.

Det er som oftest en grunn til det, gjerne trenger de bekreftelser.. Det må da sies at de må egentlig ha lav selvtillit.

Jeg trenger ikke bekreftelser, jeg er fornøyd med meg selv og trenger derfor ikke poste hver jævla dag/uke/mnd :P

Jeg har ei vennine som poster HVER DAG... Også hun som poster 1 gang pr. Uke.. Utrolig!

Anonymous poster hash: d8fdf...5ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Men hvorfor sier du de imot?

Anonymous poster hash: 12d5f...b95

Hvor har jeg sagt at jeg gjør det? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du oppriktig at det er selvdigging å si at man har et fint utseende? Hvorfor er det et problem for deg at folk ikke sliter med selvtilliten?

Jeg ble mobba i 2 år og klarte ikke se meg selv i speilet engang fordi jeg trodde jeg var så stygg. Men så jobba jeg med meg selv og kan nå helt fint si at jeg liker utseendet mitt og at jeg er pen.

Jeg vet ikke om du fikk det med deg, men jeg skreiv at jeg ikke har nytt profilbilde oftere enn 1 gang i året. Synes du det vitner til at jeg er desperat etter andres bekreftelse?

Jeg synes det er rart at folk klikker helt fordi en bruker skriver at en er pen. Så hvorfor reagerer du sånn på det?

Anonymous poster hash: f9599...d77

Misforstår du med vilje, eller?

Det er jo ikke snakk om de som er fornøyd med utseendet sitt og legger ut en selfie en gang i året, men de som er litt for glade i sitt eget fjes og som skriker etter oppmerksomhet hver gang anledningen byr, og ikke byr, seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har jeg sagt at jeg gjør det? :klo:

Åh, nevermind...

Anonymous poster hash: 12d5f...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott at folk liker sitt eget utseende. Mindre flott at de roper ut om jantelov og misunnelse så fort noen sier dem i mot.

Jeg ropte ikke jantelov. Jeg svarte "oj, noen som ble sint. Lenge leve janteloven" på en person som svarte veldig krast på et helt normalt innlegg. Jeg kan ikke anta noe annet enn at personen ble sint fordi jeg er selv klar over at jeg har et fint utseende :)

Så det handler ikke om å si noe i mot, men at en ikke oppfører seg slik. Innlegget mitt var heller ikke noe å si i mot.

Anonymous poster hash: f9599...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har du denne:

Den oppmerksomhetssyke

«Nå orker jeg ikke mer!» Eventuelt: «Nå renner tårene.»

Hvis du er så oppmerksomhetssyk at du MÅ fortelle Facebook om problemene dine så vær vennlig å fortell alt! Ikke tving de som faktisk bryr seg om deg til å møtte spørre: «Hva har skjedd?»

Vi skulle ønske du tok opp slike ting på privaten.

Jeg ser noen av disse også, dermed like slitsomt som å se alle bildene de poster.

Eller du har også de som poster bilde av seg selv med "dårlig hårsveis dag"

Du hadde ikke postet det om du var så misfornøyd... :P

Gir meg ende over..

Anonymous poster hash: d8fdf...5ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke skrevet at jeg gjør det :) Jeg aner ikke hvordan vedkommende ser ut, men en person kan fint være pen og samtidig være tilhenger av janteloven :)

Anonymous poster hash: f9599...d77

Er ikke du litt jantelov selv, da? Skryter godt av deg selv lenger opp, men folk kan ikke vise seg frem på bilder ellers? ;)

Anonymous poster hash: 81239...d89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ropte ikke jantelov. Jeg svarte "oj, noen som ble sint. Lenge leve janteloven" på en person som svarte veldig krast på et helt normalt innlegg. Jeg kan ikke anta noe annet enn at personen ble sint fordi jeg er selv klar over at jeg har et fint utseende :)

Så det handler ikke om å si noe i mot, men at en ikke oppfører seg slik. Innlegget mitt var heller ikke noe å si i mot.

Anonymous poster hash: f9599...d77

Det er veldig mange som er pene. Men svært få av oss kommer med en kommentarn som ikke er relevant i en tråd som ikke har noe med emnet å gjøre kun for å få frem "jeg er også pen"..det er derfor du virker komisk og folk ler ;)

Anonymous poster hash: 28b53...aa6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så har du denne:

Den oppmerksomhetssyke

«Nå orker jeg ikke mer!» Eventuelt: «Nå renner tårene.»

Hvis du er så oppmerksomhetssyk at du MÅ fortelle Facebook om problemene dine så vær vennlig å fortell alt! Ikke tving de som faktisk bryr seg om deg til å møtte spørre: «Hva har skjedd?»

Vi skulle ønske du tok opp slike ting på privaten.

Jeg ser noen av disse også, dermed like slitsomt som å se alle bildene de poster.

Eller du har også de som poster bilde av seg selv med "dårlig hårsveis dag"

Du hadde ikke postet det om du var så misfornøyd... :P

Gir meg ende over..

Anonymous poster hash: d8fdf...5ab

Det er jo synd på folk som holder på sånn. De har et unormalt stort oppmerksomhetsbehov, og bruker facebook og liknende til å få bekreftelser på seg selv. Det som er trist oppe i det hele, er at de ikke forstår at alle likes og kommentarer gjerne ikke er reelle. Jeg mener, folk som virkelig ikke ser ut i måneskinn, får jo kommentarer på hvor vakre de er. Folk lyver til dem, rett og slett.

Har en som sjekket seg selv inn på sykehuset tre ganger på en uke, men skriver ikke noe mer. Så begynner folk å spørre hva som skjer, er det alvorlig, håper det går bra med deg osv, men vedkommende er tyst som i graven. Det er direkte dårlig gjort, folk blir selvfølgelig bekymret.

Anonymous poster hash: ea5bc...b48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det argumentet bruker en jeg har på vennelista mi på facebook også, når hun får negative kommentarer på bildene sine, eller noen kritiserer henne for å bombardere veggen med bilder av seg selv. "Jantelov" og "folk er bare misunnelige" er gjengangere fra den kanten.

Her kom vel vennene som kommer med negative kommentarer på bildene dårligere ut enn jenta som sier "jantelov".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et sted at folk som laster opp masse bilder av seg selv (spesielt selfies) generelt har dårligere/svakere psyke enn andre, og dermed et større bekreftelsesbehov. Tanker rundt dette?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste et sted at folk som laster opp masse bilder av seg selv (spesielt selfies) generelt har dårligere/svakere psyke enn andre, og dermed et større bekreftelsesbehov. Tanker rundt dette?

Var det ikke ett eller annet for noen uker siden om at de som poster masse selfies kan være psykopatisk også da? Minns jeg leste en overskrift om noe sånt...

Anonymous poster hash: d9726...70b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke ett eller annet for noen uker siden om at de som poster masse selfies kan være psykopatisk også da? Minns jeg leste en overskrift om noe sånt...

Anonymous poster hash: d9726...70b

Det kan godt være! Husker ikke helt hvor/når jeg leste det.

Jeg tror nå helst at mange selfies indikerer et svakt selvbilde/dårlig selvtillit, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en del svært pene jenter som bombarderer internett med bilder av seg selv. Det jeg lurer på er om dere aldri blir mett av å høre hvor fine dere er?

Det er mange av dem her inne også. Om og om igjen må de høre hvor vakre de er, at ansiktet er vakkert og kroppen deilig. Så svarer de med falsk blyghet "å, tusen takk altså" og rødme-smil (som om at de ikke visste noe av det fra før av) og legger ut enda flere bilder av seg selv til guttungene som sitter og sikler etter nye, kanskje enda litt dristigere utgaver neste gang. De kan visst ikke bli kalt noe bedre enn sexy i denne verden. Det er så trist at de ikke ser hvor tanketomme verdier de tilber, både jenter og gutter. De virker rett og slett mindre begavet og det gjelder alle som driver på sånn. Æsj!

Bildetrådene her inne sant? :P

Leste et sted at folk som laster opp masse bilder av seg selv (spesielt selfies) generelt har dårligere/svakere psyke enn andre, og dermed et større bekreftelsesbehov. Tanker rundt dette?

Det er jo bare å gå inn på bildetrådene her inne. Folk legger inn bilde etter bilde fordi de får "likes". Helt ordinære jenter mange av dem.

Anonymous poster hash: 5c07d...2b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bildetrådene her inne sant? :P

Anonymous poster hash: 5c07d...2b9

Jo. Og de det gjelder vet hvem de selv er.

Anonymous poster hash: 272cb...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Her kom vel vennene som kommer med negative kommentarer på bildene dårligere ut enn jenta som sier "jantelov".

Vel, hadde du sett bildene og kjent forhistorien, hadde du nok ikke sagt det, men det blir for internt å dele her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hva med attraktive jenter i utelivsbransjen. Blir ikke dere slitne av oppmerksomheten? Forstår man må jobbe for å tjene penger, men jentene jeg tenker på er rimelig dollet opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

:ler:

Akkurat det argumentet bruker en jeg har på vennelista mi på facebook også, når hun får negative kommentarer på bildene sine, eller noen kritiserer henne for å bombardere veggen med bilder av seg selv. "Jantelov" og "folk er bare misunnelige" er gjengangere fra den kanten. Vel, hun ser ut som en krysning av Madam Mim og mummipappa, så der bommer hun nok grovt. Kanskje folk bare blir lei av denne selvdiggingen deres? Tenkt på det?

 

Jeg har flere sånne på min liste. Godt voksne damer som trøkker kløfta og trutmunnen opp i kamera (alltid kamera opp i lufta og knipser ovenfra!) Noe som resulterer i at de ser helt ville ut i blikket, og man ser mer enn man noen gang ønsker :P

Det er sikkert synd på dem, egentlig, som er så desperate etter andres bekreftelse. Hvordan overlevde de før sosiale medier tok helt av?

 

At Janteloven eksisterer i beste velgående, det ser man klart fra tid til annen.

Men Janteloven er ikke aktuell her: I tilfellet lengre opp, så handler det om å avspore debatten for å isteden skryte av seg selv på en litt sosialt klønete måte...

Anonymous poster hash: f7acc...ae4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...