Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i forsikringer per. Mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg har forsikringer på:

Livsforsikring for hverandre

Uføreforsikring

Skadeforsikring

Arbeidsledighetsforsikring

Bilforsikring

Innbo forsikring

Reiseforsikring

Og betaler 2900 i mnd.. Nå får vi snart barn og må tenke mer på økonomi og jeg føler dette er et stort beløp i mnd!

Hvor mye betaler dere i forsikringer per mnd?

Anonymous poster hash: e26d3...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har innbo-, reise- og bilforsikring og for dette betaler jeg ca 700 kroner i måneden. Burde sikkert ha uføreforsikring, men så langt har jeg ikke kommet. Har ikke felles gjeld med kjæresten så livsforsikring føles unødvendig enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge betalt alt for mye. Gikk igjennom forsikringene mine og innser at jeg er overforsikret.

Har sagt opp både innbo- og reiseforsikringen da vi har dette gjennom jobb og fagforeninger. Livs- og uføreforsikringene er de neste til gjennomgang, da vi også har dette gjennom jobb, må bare sjekke om de er gode nok!

Så det vi har forsikring på nå er

2 biler

Barneforsikring

Uføreforsikring

Livsforsikring for hverandre

Summen er jeg usikker på nå da vi har de plassert litt over alt da dette kommer best ut for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har:

Reiseforsikring

Innbo

Bil, kasko

Liten båt

Uførerenteforsikring på begge to

Livsforsikring på begge

Barneforsikring på ett barn, alt If tilbyr

Hund, livs- og veterinær

Betaler like under 3000kr/mnd.

Anonymous poster hash: ff9dc...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye penger rett ut hvert år, pga frykt!



Anonymous poster hash: 0c41e...8aa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikring på bil, villa, innbo

Har reise og helseforsikring gjennom jobben



Anonymous poster hash: ba0d2...d1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomst83

Har innbo,bil og reiseforsikring. Betaler i underkant av 600 i måneden. Mitt tips er å ringe litt rundt og undersøke hva som lønner seg.Det kan være mye penger å spare på å bytte selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voldsomt høye summer på noen her. Viktig å sjekke om man kan få billige forsikring via fagforeninger, medlemskap i andre organisasjoner, samle forsikringene etc.

Vi har gjensidig livsforsikring, uføre- og ulykkesforsikring, full kasko på en nyere bil, innbo, båt, moped, reise. Betaler ca 11000 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det er voldsomme summer på enkelte ja.

I vår familie har vi forsikret:

2 voksne livs/uføre (god pris gjennom fagforening)

3 barn

1 hund

1 bil full kasko

1 bil kun ansvar

Innbo (god pris gjennom fagforening)

1 veteranmoped

Betaler ca 1200 kr pr mnd.

Er det dyre uføre-/helseforsikringer andre har som trekker opp, eller dyre bilforsikringer kanskje?

Uansett - lurt å sjekke priser hos andre selskaper helst hvert år ved hovedforfall. Og gå gjennom behovene og diskutere om forutsetningene for enkelte forsikringer har forandret seg nylig.

Endret av Tandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

633,- pr mnd, full kasko på bil og reiseforsikring. Jeg henter tilbud hvert år, og eier ikke lojalitet, så dette er det billigste for meg pr. nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Så mye penger rett ut hvert år, pga frykt!

Anonymous poster hash: 0c41e...8aa

For meg som er en vandrende ulykkesfugl, har jeg nok omtrent "tjent inn" det jeg har betalt i forsikring de siste årene. To bulker (og forsikringsselskapene liker skylddeling..), en knust mobil som var to dager gammel, en knust induksjonstopp..

Jeg betaler ca 2000 i mnd, men da har jeg også med uførepensjon til 600 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

633,- pr mnd, full kasko på bil og reiseforsikring. Jeg henter tilbud hvert år, og eier ikke lojalitet, så dette er det billigste for meg pr. nå :)

Veldig lurt! Vi har vært ekstremt sløve på åbytte, så da vi endelig fikk ut finger'n og gjorde dette, fikk vi et tilbud på ufattelige 22.000 mindre per år! Etter det henter vi inn tilbud årlig!

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 570 i mnd. Dekker innbo, reise, ulykke, hund, pc, uføre for både meg og samboer. Har ikke livsforsikring, men vi har så lavt lån at begge kunne betjent det alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Veldig lurt! Vi har vært ekstremt sløve på åbytte, så da vi endelig fikk ut finger'n og gjorde dette, fikk vi et tilbud på ufattelige 22.000 mindre per år! Etter det henter vi inn tilbud årlig!

Hvordan henter dere inn tilbud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hvordan henter dere inn tilbud?

Det tar litt tid, men det er fort inntjent tid. ;) Vi sender ut mail til alle selskapene om hvilke forsikringer vi trenger,hvor stort hus, hvilke biler (med reg.nr), hva slags hunder, hvor mye verdier på innbo etc. Pleier å få svar på mail ganske fort hvor de enten ber om flere opplysninger eller med et tilbud. Om vi f.eks har fått tilbud på si 20.000 per år fra IF og 22.000 fra Gjensidige og Sparebank1, skriver vi tilbake til Gjensidige og Sparebank1og spør om de kan matche det fra If. Om vi får et nytt tilbud fra dem, spør vi så If om de kan matche det inntil vi ikke får noe billigere og bedre (må jo sjekke hva de dekker). For tiden har vi et veldig bra tilbud fra Gjensidige. F.eks sparer jeg 5000 på bilforsikring fra Sparebank 1 som vi hadde før, og da hadde jeg ikke leiebil inkludert.

Så det er ikke småpenger man sparer selv om det er litt styr å gjøre dette en gang per år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ciegus

Det tar litt tid, men det er fort inntjent tid. ;) Vi sender ut mail til alle selskapene om hvilke forsikringer vi trenger,hvor stort hus, hvilke biler (med reg.nr), hva slags hunder, hvor mye verdier på innbo etc. Pleier å få svar på mail ganske fort hvor de enten ber om flere opplysninger eller med et tilbud. Om vi f.eks har fått tilbud på si 20.000 per år fra IF og 22.000 fra Gjensidige og Sparebank1, skriver vi tilbake til Gjensidige og Sparebank1og spør om de kan matche det fra If. Om vi får et nytt tilbud fra dem, spør vi så If om de kan matche det inntil vi ikke får noe billigere og bedre (må jo sjekke hva de dekker). For tiden har vi et veldig bra tilbud fra Gjensidige. F.eks sparer jeg 5000 på bilforsikring fra Sparebank 1 som vi hadde før, og da hadde jeg ikke leiebil inkludert.

Så det er ikke småpenger man sparer selv om det er litt styr å gjøre dette en gang per år. :)

Ok, lurt. Skal huske på det når jeg får flere forsikringer å holde styr på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun innboforsikring, og betaler under tusenlappen i året. Reiseforsikring har jeg gratis på kredittkortet.



Anonymous poster hash: 8d868...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2000 kr i mnd.

2 bilforsikringer

4 dyr

husforsikring

Innbo

Reiseforsikring

Fritidsforsikring

Advokatforsikring

Uføreforsikring

Dødsfallforsikring

Anonymous poster hash: ecf6a...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...