Gå til innhold

Hvor lenge er dere borte fra hunden deres hver dag?(når dere jobber)


Gjest lolle

Anbefalte innlegg

min er alene 8 timer hver dag, 5 ganger i uken. (I praksis blir det vel heller nærmere 9, når man tenker på å komme seg frem og tilbake fra jobb).Greia er at jeg får så dårlig samvittighet av at jeg må jobbe så mye, men føler liksom at jeg ikke har særlig valg heller, jeg MÅ jo jobbe. Er 8-9 timer for lenge for en hund å være alene?Hva mener dere? Hver dag når jeg kommer hjem går vi kjempelang tur i skogen, og hun er heller ikke noe engstelig av seg for å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det hjelper for dine at de har selskap i en annen hund,jeg har jo bare en hund.Hørte et sted at hunder ikke har godt av å være mer enn max 6 timer alene. Det er da vel ingen som får til det mht jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvordan folk får til det der. På forumet på Canis blir man jo nærmest halshugget hvis man har planer om å la en hund være alene en hel arbeidsdag. Det vil jo si at ekstremt få mennesker i Norge bør ha hund. Pensjonister og folk på trygd.

Jeg vet faktisk ikke hva jeg mener. Må man være borte 9 timer 5 dager i uken bør man ha to hunder som går godt sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hunden med på jobb jeg, så hun er aldri hjemme alene:) Det er veldig vanlig at hunder er hjemme alene en hel arbeidsdag, og de fleste hunder takler det helt fint. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det, så lenge hunden virker glad og fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pia 30.08.08
Kanskje det hjelper for dine at de har selskap i en annen hund,jeg har jo bare en hund.Hørte et sted at hunder ikke har godt av å være mer enn max 6 timer alene. Det er da vel ingen som får til det mht jobb?

Hehe, nå er eldste hunden 4 og et halvt år gammel, og ny-jenta kom i mai :)

Arbeidsdager har aldri vært noe problem, for på den tida av døgnet er det så stille og rolig rundt huset, og begge bikkjene ligger å sover heeeeele dagen. Enten i sofaen eller på soverommet sitt, hvor de kan ligge i vinduskarmen og holde øye med innkjørselen og gata :fnise:

Når vi hadde ferie var de faktisk mye mer gretne og giddalause. Ville ikke være med ut på den tida da vi vanligvis er på jobb, og ville ikke være i stua der vi var. Sånn rundt 3-4 tida kom de tuslende ut og ville luftes og ha kos og oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er alene ca 8 timer, og jeg tror den nyter det! Den sover ihvertfall så tungt når jeg kommer hjem og at jeg må rope og vekke den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 8 - 9 timer (4 dager/kvelder i uka).

Da er den i luftegården sin, hvor det delvis er tak over, og den har et lunt hus, med godt liggeunderlag.

Naboen sier at: "den er sjelden å se, og enda sjeldnere å høre. Den sover visst hele dagen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig mange i din situasjon! Tror faktisk at hundene ligger å sover sin dypeste søvn i den tiden jeg!

Så lenge du gir den masse oppmerksomhet og en god tur om ettermiddagen/kvelden så ser ikke jeg problemet med det.

Det er jo gjerne ikke ideelt, men må man jobbe så må man, og hundene takler det jo fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

Det synes jeg du ikke skal ha dårlig samvittighet for i det heletatt. Jeg har med hunden på jobb, men den eneste gangen vi ser noe til han er når vi rydder av lunchen (levende søpplekasse...) ellers ligger han bare og sover, unten å bry seg om jeg går til eller fra. Så han kunne like gjerne vært alene hjemme, hender også at det blir litt overtid, slik at vi kan ha vært på jobb i 12 timer, uten at han har rørt på seg....

Så lenge hunden synes det er greit å være alene, tror jeg ikke det spiller noen rolle om den er alene 2 eller 10 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er alene 8 timer hver dag, 5 ganger i uken. (I praksis blir det vel heller nærmere 9, når man tenker på å komme seg frem og tilbake fra jobb).Greia er at jeg får så dårlig samvittighet av at jeg må jobbe så mye, men føler liksom at jeg ikke har særlig valg heller, jeg MÅ jo jobbe. Er 8-9 timer for lenge for en hund å være alene?Hva mener dere? Hver dag når jeg kommer hjem går vi kjempelang tur i skogen, og hun er heller ikke noe engstelig av seg for å være alene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge hunden får bra luftetur før og etter jobb. Så går det jo bra. Var noen som forsket på dette med hunder som var lenge alene hjemme, de sov nesten hele tiden og var bare oppe for å drikke litt før de sov igjen. (de ble filmet).

Hunder som raserer huset når de er alene hjemme har som oftest fått for lite trim (fyisks og psykisks).

Kan jo aldri spørre på ett hundeforum, der blir en halshugd uansett. De vet jo best.. (Min teori er at hundefolka på canis har telepatiske evner, så de spør hundene om fasitsvar på slik.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen som forsket på dette med hunder som var lenge alene hjemme, de sov nesten hele tiden og var bare oppe for å drikke litt før de sov igjen. (de ble filmet).

Mener jeg også å ha sett (tror det var en link til den undersøkelsen her inne et sted...)

Den undersøkelsen gav ivertfall ikke meg dårlig samvittighet, og når i tillegg naboen forteller hvordan den er når den er alene.. ;)

Men selfølgelig skulle man ønske at man kunne slippe å ha den alene hjemme så mye, men hvem kan vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva så om hundene ligger å sover?

Hunder sover når de kjeder ræven av seg. Hva skulle de ellers gjort på en hel dag alene? Sittet å puslet puslespill med seg selv?

Selvom de ligger å sover hele dagen, så betyr jo ikke dette at det nødvendigvis er bra for hunden.

Det varierer veldig hvor lenge vår er alene. Jeg er student så jeg begynner til ulike tider, mens min samboer jobber hele dagen.

Men den er ikke alene mer enn ca 5 timer.

Vi har planer om å få en til hund, tror hundene har veldig godt av å å selskap i hverandre. (så lenge de går godt sammen da selvsagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har vært alene opp til 11 timer, men det skjer kanskje én gang annenhver måned. Ellers er den stort sett bare alene et par-tre timer om gangen når jeg er ute og handler.

Jeg jobber hjemmefra, så hun har nok av selskap, men hun sover flere timer om dagen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om hundene ligger å sover?

Hunder sover når de kjeder ræven av seg. Hva skulle de ellers gjort på en hel dag alene? Sittet å puslet puslespill med seg selv?

Selvom de ligger å sover hele dagen, så betyr jo ikke dette at det nødvendigvis er bra for hunden.

selvsagt)

Bedre at de ligger å sover enn at de er nervøse og ikke takler å være alene hjem. Om en er lenge vekke fra hunden sin og den kjeder seg mye som du sier, så må en prøve å kompensere dette med å finne på masse med hunden når en først er hjemme.

De dagene jeg er hjemme fra jobb, så går jeg ekstra lang tur og leker med bikkja, men merker at den egentlig ikke er vant med å stå opp og være aktiv på denne tida av døgnet. Vil heller ligge i mammas seng å late seg.. Men senere så er han sugen etter å gå tur, leke og trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...