Gå til innhold

Hadde dere turt dette? Blotting på blogg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det du skriver om her kommer av at du sannsynligvis har en figur som mange skulle ønske de hadde. Derfor er det lettere å slenge dritt. Dels misunnelse, dels at mange er lei av alle disse med "drømmekroppen" absolutt skal vise den fram til hele verden (for hvilken grunn skulle de ha til å gjøre det?).

Hvor kommer dette fra? Hva av det Chloe skriver over her sier deg at hun er selvdigger og hsr drømmekroppen?

Hun slenger jo ikke dritt i det hele tatt, bare sier hva hun så for seg folk hadde sagt om hun hadde gjort det samme, for det er logisk.

Det er jo sånn folk holder på.

Jeg bare ser ikke hvorfor du skulle begynne med denne diskusjonen ut ifra utsagnet hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig trist. Det vitner om at disse pikene ofte mangler stabile voksne i livene sine. Virkelig tragisk.

Anonymous poster hash: bebd6...2ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at så mange forteller henne at hun er perfekt og sånn i stedet for å be henne kanskje mosjonere litt.



Anonymous poster hash: 96307...509
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dette er standardargumentet, og hadde du spurt meg for fem år siden hadde jeg sagt meg enig - men nå er vi jo faktisk i en tid der "alle" overvektige bloggere legger ut bilder av seg selv. Ingenting revolusjonerende der.

De legger ut bilder, og får ros.

Og det er selvfølgelig flott det, at man løfter hverandre opp. Det føles bare sykt urettferdig at de trykker andre ned i prosessen, med hetsende kommentarer mot normalvektige i samme bikinien.

Du snakker om to forskjellige ting. Jeg har ikke sagt noe om å hetse normalvektige. Jeg har sagt noe om hvorfor det er større grunn for en som ikke har "idealkroppen" til å legge ut bilde av den, og hvorfor det er lettere for at noen som er normalvektige hetses.

Og selv om det måtte være mange overvektige bloggere som legger ut bilder (noe det ikke er sammenlignet med normalvektige), så kommer de ikke i nærheten av å veie opp for "idealkropp"-spammingen vi utsettes for konstant, hver eneste dag.

Så nok en gang: Overvektige har noe å tilføre ved å legge ut bilde av kroppen sin. "Idealvektige" har ikke det, fordi samfunnet allerede spammes med dem konstant. Overvektige er ikke i nærheten av å oppnå en lignende spam-tilstand engang. Selv ikke om alle overvektige la ut ett bilde hver på en gang.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer dette fra? Hva av det Chloe skriver over her sier deg at hun er selvdigger og hsr drømmekroppen?

Hun slenger jo ikke dritt i det hele tatt, bare sier hva hun så for seg folk hadde sagt om hun hadde gjort det samme, for det er logisk.

Det er jo sånn folk holder på.

Jeg bare ser ikke hvorfor du skulle begynne med denne diskusjonen ut ifra utsagnet hennes.

Hvor sa jeg noe om at Chloe er selvdigger?

Hvor sa jeg noe om at hun slenger dritt? Jeg viste til de som slenger dritt til folk med "idealkropper".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei, ikke hvis jeg var så tjukk som henne. :(



Anonymous poster hash: b1a31...b13
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du snakker om to forskjellige ting. Jeg har ikke sagt noe om å hetse normalvektige. Jeg har sagt noe om hvorfor det er større grunn for en som ikke har "idealkroppen" til å legge ut bilde av den, og hvorfor det er lettere for at noen som er normalvektige hetses.

Og selv om det måtte være mange overvektige bloggere som legger ut bilder (noe det ikke er sammenlignet med normalvektige), så kommer de ikke i nærheten av å veie opp for "idealkropp"-spammingen vi utsettes for konstant, hver eneste dag.

Så nok en gang: Overvektige har noe å tilføre ved å legge ut bilde av kroppen sin. "Idealvektige" har ikke det, fordi samfunnet allerede spammes med dem konstant. Overvektige er ikke i nærheten av å oppnå en lignende spam-tilstand engang. Selv ikke om alle overvektige la ut ett bilde hver på en gang.

Du skriver "Hva er poenget med å vise fram kroppstypen som man allerede blir spammet med ellers i samfunnet?" og "Hvilken grunn skulle de hatt til dette?"

Fordi jeg har en kroppstype som vises oftere i samfunnet så skal ikke jeg ha rett til å høste komplementer på lik linje som denne dama? Behovet for bekreftelse blir ikke mindre desto mindre man veier. Om Jenny Skavlan får komplementer for sin kropp, så går jo ikke det på meg personlig - selv om jeg kan stå i speilet og tenke tjaa, vi ligner jo litt da. Det handler om at ALLE skal ha "lov" til å bli sett og anerkjent, uansett størrelse.

Personlig. Ikke bare på vegne av felles BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe tøff jente! Ikke pga dette kanskje, men pga mye annet. Har kjent henne i flere år og ei mer oppegående, hyggelig og tøff jente skal man lete lenge etter. Personlig ville jeg ikke ha postet slike bilder av meg selv, men jeg er mor og vil ikke det skal være mulighet for å finne slik for barne min når de blir eldre.

Anonymous poster hash: 06c55...ce4

Absolutt ikke enig. Festet litt med henne da vi var rundt 15/16, og hun bodde i Trondheim. Den jenta der er intet annet enn oppmerksomhetssyk. Skjønte heller ikke en shit da hun plutselig ble lesbisk. Sånn som jeg kjenner henne er hun en guttemagnet, noe hun pleide å utnytte til det fulle. Tror heller ikke noe på de historiene hun har kommet med på bloggen ang en angivelig voldtekt osv.

Anonymous poster hash: 1248f...8cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hun har på seg dekker da mer enn en bikini. Men hun bør kanskje ikke ferdes på stranden hun da, med den kroppen?



Anonymous poster hash: 5a85c...ca3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er tøff.

38 kommentarer på hvor flott hun er.

Hadde jeg lagt ut bikinibilder tipper jeg kommentarene hadde vært av slaget "dårlig rollemodell", "spis en burger", "selvdigger", "oppmerksomhetshore", "komplementfisking", osv... Jeg er normalvektig.

Hun er nydelig, for all del. Påpeker bare et fenomen.

Det lyser sjalu lang vei av deg!!!!



Anonymous poster hash: b1a31...b13

And here we go. Jeg tror det er her det norske samfunnet failer på så mange plan. Dersom Chloe faktisk hadde lagt ut et bilde etter en som har litt mer fett, så kommer hele Norge til å gå bananas om hvor tynn Chloe er osv, mens ser vi en som tørr å legge ut et bilde med litt fett, så er hun tøff, nydelig osv osv.

For det første: Det er ikke Chloe sin feil at hun er normalvektig og selvfølgelig skal hun få lov til å legge ut så mange bilder som hun vil dersom hun er fornøyd med kroppen sin uten å få masse dritt tilbake.

For det andre: De som legger ut bilde med ekstra fett på, hvor mange negative kommentarer får de i forhold til de som er tynne og normalvektige? Uten å bli slaktet her nå, men de med ekstra fett har jo på en måte gjort det til dem selv (å si at de har større benbyggning blir feil, når det er snakk om fett) men selvfølgelig så er hun bloggeren tøff, fordi hun har gjort et valg og vil gjøre noe med det.

Sorry, måtte få ut litt rant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri i verden ville lagt ut et sånt lettkledd bilde på verken blogg eller andre sosiale medier.

Grunn 1: fordi jeg ikke har god nok selvtillitt og trenger ikke oppmerksomhetsbehovet. Ville vært livredd for å få stygge komentarer

Grunn 2: fordi jeg bryr meg om hva folk tenker på visse områder. Bladde nedover bloggen og så at de tidligere bildene hun hadde lagt ut var langt i fra sannheten! Synes det er dumt å i utgangspunket framstille seg på en måte som ikke veier opp til realiteten...

Grunn 3: bildet kan bli misbrukt. Jaja, det hører man hele tiden og det skjer aldri. Men det KAN skje, og har det skjedd er detfor sent å gjøre noe.

EDIT; skrivefeil.

Endret av hmws
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lettkledd kropp er ganske privat, og man bør være forsiktig med hva man legger ut av private ting på nett. Man kan ikke alltid forutse hvilke følger det kan få. Dette gjelder uansett hvilken kropp man har, og om man er fornøyd med den eller ikke.

Derfor hadde jeg ikke turt å legge ut et lettkledd bilde av meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har lagt ut noen få slike bilder før, men uten å ta med ansiktet. Det var gøy å få litt selvbekreftelse i form av positive kommentarer, men det tok ikke langt tid før jeg slettet dem. Jeg vet at noen få har delt dem videre, og det er ganske ekkelt å tenke på at de fortsatt finnes i en eller annen krok på nettet jeg ikke har kontroll over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...