Gå til innhold

Hvorfor påvirker en sang meg sånn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Zalomine

Jeg satt her for litt siden og hørte radio mens jeg jobbet, som jeg alltid gjør. Også spilte de den sangen. Av alle ting en sang med DDE! Vel, første gangen jeg hørt den, for ikke så lenge siden, syntes jeg den var dum, helt til slutten, når jeg skjønte at de antakelig la opp til det på den måten...

Det er sangen "E6". Når jeg altså satt her og jobba og hørte denne sangen, som jeg har begynt å like så godt etter at jeg hørte den første gang, så kjenner jeg at jeg rett og slett får frysninger av den... sånne helt merkelige reaksjoner... av bare en DDE-sang!

Andre som får sånne snåle reaksjoner av sånne ellers "normale" sanger? Jeg vet jo at jeg er sær da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kjente meg masse igjen i det du skriver! Musikk er følelser på en måte! Musikk du blir trist av, glad av, agressiv av, festhumør av, romantisk av..etc etc.. Jeg har og sanger jeg blir rørt av! Eller som rører meg på en spesiell måte! "From this moment on" med Shania Twain f.eks..Den er nyydelig!! Eller Safri Duo's <Played alive> Den får meg til å gi 200% på trening..Finner energi jeg ikke trodde jeg hadde etc etc.. Du er ytterst normal, og de aller fleste har det slik du beskriver!

Hilen penelene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg kjenner meg igjen.

Noen ganger tar det lang tid før jeg virkerlig liker en sang.

Hører de gang på gang, men plutselig så er det noe som rører ved meg.

Forøverig synes jeg teksten til E6 er fin..

Jeg har aldri hørt noe særlig på den musikken, men når jeg tok meg tid til å lytte til sangen, så var det en veldig fin tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sangen har et overraskelsesmoment, en tror at dama har en elsker. Men helt til slutt i sangen får vi altså høre at han freser oppover Gudbrandsdalen for å komme tidsnok til fødeavdeligen!

Det er jo koselig, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig rørt av Ronan Keatings "If tomorrow never comes", jeg. Det er jo egentlig en jallasang, men jeg får helt tårer i øynene av den....

Du er ikke den eneste som reagerer på ellers vanlige sanger, Fredagsbarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir veldig rørt av Ronan Keatings "If tomorrow never comes"' date=' jeg. Det er jo egentlig en jallasang, men jeg får helt tårer i øynene av den.... [/quote']

Jeg også. :Nikke:

Og, som nevt, E6 er veldig bra. Reagerer spesielt på den nå, men har alltid likt den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Betryggende at flere enn meg synes E6 er en sånn fin tekst på da. Ja, man tror hun har en elsker, derfor syntes jeg sangen var så dum og ekkel, men s var det fødeavdelinga... og etter det har jeg alltid likt den sangen, og fikk helt frysninger der jeg satt på jobb, og tenkte på han som raste avsted for å rekke fødselen...

(Ja, jeg er kanskje babysyk, men har ingen planer om å gjøre noe med det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sangen "E6". Når jeg altså satt her og jobba og hørte denne sangen' date=' som jeg har begynt å like så godt etter at jeg hørte den første gang, så kjenner jeg at jeg rett og slett får frysninger av den... sånne helt merkelige reaksjoner... av bare en DDE-sang![/quote']

En DDE-sang! :o Det hadde jeg aldri innrømmet om jeg så fikk prinsen og halve kongeriket! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Du om det, men det er altså mange av oss som reagerer på akkurat den sangen. Normalt sett kan jeg ikke si at DDE klarer gi meg slike reaksjoner, men akkurat denne gjør visst det.

Prinsen og halvekongeriket vil jeg ikke ha, så det er så greit så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får også frysninger av E6! Teksten er så god. Ellers liker jeg også veldig godt "Flamma" av DDE. Det mange ikke har fått med seg er at DDE faktisk har mange gode tekster og ikke bare rølpesanger om Rompa mi, sandpapir i moinn og rairai! :)

Ellers for å komme meg tilbake til temaet igjen har jeg mange slike sanger som jeg reagerer fysisk på på en eller annen måte. For det første knytter jeg alltid en sang til en person så enkelte sanger jeg normalt ville mislikt kan jeg like på grunn av personen den er knyttet til (og omvendt... Kan være ubehagelig...)

For det andre knytter jeg gjerne sanger opp til hendelser i livet mitt. Det er ikke alltid jeg husker hva som har skjedd, men jeg vet at denne sangen liker jeg ikke fordi det er noe ekkelt jeg forbinder med den... Mine venner mener jeg er temmelig ekstrem på denne måten.

Eksempler på sanger jeg reagerer fryktelig positivt på "While my guitar gently weeps", "Wish you were here"-Rednex :oops: , "Hysteria" - Def Leppard, "Tarquinia" - Da Vinci, "Kiss from a Rose" - Seal og ganske mange flere. Det handler ikke alltid om tekst (Eksempel ovenfor... :oops: ), men like gjerne stemning og minner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...