Gå til innhold

Hvit pizza - forslag til rikelig med fyll?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker hvit pizza, men trenger litt inspirasjon til hva dere har på.

Det jeg helst vil ha er:

- masse kjøtt, gjerne noe annet enn kylling (kylling er også velkommen, men trenger forslag til noe uten også, siden mannen er allergisk)

- helst masse grønnsaker

- gjerne gode oster, som blåmuggost, gjetost, mozzarella

Er åpen for det meste, men trenger hjelp til å finne gode kombinasjoner. Jeg sliter med hva som passer sammen, jeg ser bare enkeltingredienser og klarer ikke forutse smakskombinasjonen.



Anonymous poster hash: 014d8...9ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Creme fraiche og pesto som saus. Tomater, løk, spekeskinke og mozarella oppå. Før du serverer(altså når den er ferdig stekt) har du over ruccolasalat. Nam!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit pizza? Som i at man bruker creme fraiche i stedet for tomatsaus? :klo:

Jeg lager en med creme fraiche på bunnen, spinat, soltørka tomat, oliven, løk og ost på toppen! Eller en helt enkel; creme fraiche på bunnen, purre, westfalerskinke og mozzarella i skiver :spise: Mistenker at en kombinasjon av disse to er helt fortreffelig også!

Endret av mijaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker creme fraiche iblandet litt hvitløk, Cayenne, paprikapulver, salt og pepper, sopp, løk, osteblanding og kylling og bacon på topp. Strør over ruccola og Cherry(Dulcita)-tomater før servering.

Ser ikke for meg at det er godt med "tungt kjøtt" - altså biff og kjøttdeig og lignende blir så godt i hvit pizza, men jeg skal ikke avvise det helt. Men kylling og bacon er digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips så langt :)

Ser også for meg at kjøttdeig, biff og strimlet svin ikke er en høydare. Kylling, spekeskinke, pepperoni og salami er godt på.

Hva med paprika, eller squash? Noen som har prøvd det på?



Anonymous poster hash: 014d8...9ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laks er forresten også veldig godt med hvit pizza. Men har noen prøvd med reker?



Anonymous poster hash: 014d8...9ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lager meg pizza pleier jeg å bruke revet reddik og sjampinjong som "ost", også pøser jeg på med finhakket rødløk, vårløk, paprika, sjampinjong i skiver og spinat. Farlig godt :)



Anonymous poster hash: 68c20...572
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creme fraiche med masse nykvernet sort pepper + tynne skiver av kokt potet + karamellisert løk + røkt bacon + vellagret Jarlsberg e.l. Gjerne også noen små biter litt kraftig blåmuggost innimellom. Timian og oregano på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza med masse gorgonzola og pære, med litt (helst frisk) rosmarin og gjerne litt valgmøter er dritgodt :-) helst på en litt tynn, italiensk-type pizza som du steker litt godt. Savner ikke kjøttet da jeg i alle fall.

Jeg pleier ikke bruke fremme fraiche eller noe annet, men det kan sikkert funke under gogonzolaen hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God hvit pizza: Jim Laheys pizza cipolla.

http://arugulafiles.typepad.com/the_arugula_files/2011/01/pizza-cipolla-or-how-to-turn-a-few-onions-into-dinner.html

Dvs enorme mengder tynnskåret vanlig løk mikset med fløte eller CF, frisk timian og litt salt (eller revet parmesan, som jeg liker selv om det ikke står i oppskriften).

Less is more.



Anonymous poster hash: 8cad5...4a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å lage saus av rømme, hvitløk og pepper. Som fyll har jeg bacon og spekeskinke, paprika og rødløk. Etter steking legges avokado og raspet parmesanost på. Veldig godt! Er også godt med litt chili i rømmesausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker creme fraiche/kremost med masse krydder i og steker det på bunnen med en blanding av jarlsberg og cheddar og halve cherrytomater. Legger på spekeskinke, ruccula og gjerne ristede pinjekjerner etter den er stekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...