Gå til innhold

hjemmelaget sunne karbonader


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har ei oppskrift på hjemmelaga sunne karbonader?

Skal brukes til å spise rene til lunsj, eventuelt på skive til kvelds ☺

Anonymous poster hash: 6fddb...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar bare karbonadedeig og krydrer godt med salt og pepper og former karbonader og steker i løk. Blir kjempegode:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare karbonadedeig og krydrer godt med salt og pepper og former karbonader og steker i løk. Blir kjempegode:)

Enkelt og greit ☺ Takk. Trodde man måtte ha egg og potetmel/mel osv også oppi. Men da kjører jeg for karbonadedeig og krydder☺

Anonymous poster hash: 6fddb...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ennasus

Som sagt kan du bare bruke karbonadedeig og krydder, men jeg syntes det er godt å tilsette litt grønnsaker og urter i tillegg, siden jeg syntes kjøttdeig er litt smakløst.

Så jeg pleier å bruke 400g karbonadedeig, 1 eggehvite (for å holde sammen karbonadene, grønnsakene gjør at de faller lett fra hverandre), 1 halv rødløk, litt purre, et par never timian, rosmarin og andre urter jeg har tilgjengelig. + godt med salt og pepper. Bland godt sammen, men ikke for mye for da blir karbonadene veldig kompakte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt å spe karbonadene med brød. Da tar jeg to skiver brød, deler dem i terninger og bløtlegger i ca 20min. Så klemmer jeg ut vannet og blander brødet sammen med kjøttdeig, krydder og egg. Jeg rører bare en vei (medsols), for jeg har lært at karbonadene henger bedre sammen da.

Jeg synes karbonadene blir mye saftigere med brød. Det er også godt å blande i moste bønner, linser eller tofu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er kjøttdeig , vårløk , 1 chili og litt fetaost + salt og pepper. De blir utrolig gode.



Anonymous poster hash: 7ac67...a8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...