Gå til innhold

Lego kake


Nerdemamma

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil lage en lego kake til min sønns seksårsdag. Han skal invitere noen kompiser fra barnehagen og de er alle helt lego gale.

Men alle oppskriftene jeg finner rundt om er med vanlig sukkerbrød og buttercream frosting. Noe som mange voksne liker, men for ungene her så er det kun sjokolade som gjelder.

Finnes det en grei oppskrift jeg kan bruke som er av sjokolade med sjokoladefrosting, som ikke vil bare se brunt og guffent ut men ha litt gøye farger og se så nærme som mulig disse ut? Jeg skjønner jo at de har brukt sånn spesiell gel farge, og det er ikke noe problem. Men vil det se fint ut å farge sjokoladefrosting?

maxresdefault.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wei Wei

Hva med sjokolagekake med sjokoladekrem mellom lagene, mens topplaget er en annen farge. Det må nesten bli en typisk legofarge for at kaka skal likne en legokloss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "morsomme". "Gøye" er ikke et ord...

Anonymous poster hash: 2f034...d44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaniljesmørkrem på toppen? Og sjokoladekrem mellom lagene?

Det går an å farge sjokoladekrem også, men da trenger du mye farge. Prøv med en liten porsjon sjokoladekrem og se hvordan det går. (Og gi tilbakemelding, jeg er litt spent jeg også.)

Skal selve kaka også ha farge? Søk på "red velvet" kake/cupcake, så finner du oppskrift på rød sjokoladekake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter "morsomme". "Gøye" er ikke et ord...

Anonymous poster hash: 2f034...d44

Saklig...

Vaniljesmørkrem på toppen? Og sjokoladekrem mellom lagene?

Det går an å farge sjokoladekrem også, men da trenger du mye farge. Prøv med en liten porsjon sjokoladekrem og se hvordan det går. (Og gi tilbakemelding, jeg er litt spent jeg også.)

Skal selve kaka også ha farge? Søk på "red velvet" kake/cupcake, så finner du oppskrift på rød sjokoladekake.

Hmmm, er jo mulig det. Har tenkt litt på å se om jeg kan lage noe hvit sjokoladekrem av noe slag? For å ha litt sjokoladesmak ihvertfall? Men jeg er ingen kakebaker av natur, så er veldig usikker. Men han vil altså ha en slik lego kake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, er jo mulig det. Har tenkt litt på å se om jeg kan lage noe hvit sjokoladekrem av noe slag? For å ha litt sjokoladesmak ihvertfall? Men jeg er ingen kakebaker av natur, så er veldig usikker. Men han vil altså ha en slik lego kake...

Kom akkurat på at du kan bruke oboy i sjokoladekremen, tror du finner oppskrift på det på cacas sine sider, vet at noen har brukt det til "Lynet Mcqueen" kake med godt resultat, den ble skikkelig rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med hvit sjokoladeganache? Superenkelt å lage, og ungene her elsker det ihvertfall

Anonymous poster hash: 30c62...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hvit sjokoladeganache? Superenkelt å lage, og ungene her elsker det ihvertfall

Anonymous poster hash: 30c62...6d9

Hva er det for noe? :) Og hvordan lager man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...