Gå til innhold

Forlatt for en annen


Mamma36

Anbefalte innlegg

Har vært sammen med min mann i 6 år, og visst har det vært uenigheter og krangler som i alle forhold. Men vi har alltid respektert hverandre for det. I slutten av forrige måned bestilte vi en tur til Barcelona som skulle være en kjærlighetsreise etter vi har flyttet inn i vårt nye hjem. Har vært mye jobbing med flytting,så vi så virkelig fram til å nyte en hel uke sammen bort fra alt og alle. Min mann dro til en kompis helgen før vi skulle dra,og det oppmuntret jeg han til i og med at han for 2 uker tilbake hadde operert halsen og var veldig dårlig og lå sengeliggende og hadde det sikkert ganske trist.. Vel, han kom hjem på søndagen og da han hadde hatt en fin weekend med kompisen. Han var som vanlig og jeg ble veldig glad for hans skyld. Merket att han satt mer på telefon og pc,men jeg tenkte ikke noe over det. Når vi endelig kom oss ned til Barcelona så la jeg merke til at han holdt avstand til meg, og var ekkel i kjeften. Konfronterte han med det, og sa det ikke var noe, men jeg fortsatte å spørre og til sist sa han det.HAN VAR FORELSKET I EN ANNEN! En kvinne som også var hos kompisen den helgen. De har truffet hverandre en gang! Trodde jeg skulle besvime av sjokk. Denne "nye" kvinnen er gift og skal forlate sin mann for min mann. Jeg sa til min mann om han virkelig ønsket å legge hele sin og den andre kvinnens familie i ruiner. Vi har en datter hver fra tidligere forhold. De har alltid vært veldig nære hverandre og følt seg som "ekte" søsken. Nå som denne beskjeden kom har begge to gjort alt for å støtte meg, noe som jeg synes er utrolig rørende. Min stedatter tar ikke kontakt med sin far, og det samme gjelder den "andre" kvinnens barn. De vil ikke ha noe kontakt med mor. Jeg er fullstendig knust, kjennes som hjertet mitt er på vei ut av brystet. Det som skulle vært en kjærlighetstur og bursdagstur (jeg ble 36 der nede) ble ett mareritt! Hvordan kan 2 mennesker sove godt om natta når de forlater alt og ødelegger 2 familier... Legger alt i grus. Håper de møter seg selv i døra.. Tenk å skape sin egen lykke på bekostning av andres ulykke. Kanskje ikke den beste starten på ett forhold.. Kjenner meg så sviktet! Hva hadde dere gjort i en sånn situasjon? Trenger hjelp❤

Skal han ellers leve resten av livet sitt ulykkelig med deg?

 

Fortjener han det?

Fortjener du det? 

Anonymous poster hash: c370d...fc7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barna er 20 og 10. Min manns datter er eldst. Min datter på 10 vet ingenting om dette, det er hun selvfølgelig for liten til. Min manns datter har sagt hun ikke vil treffe denne nye kvinnen i det hele tatt og synes farens oppførsel er forkastelig. Man kan jo lure når de kun har treffes en gang og planlegger livet sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,ingen fortjener å leve ulykkelig, men det hender sikkert mange å bli forelsket i en annen enn den man lever sammen med.Jeg mener man må jobbe med forholdet sitt hele tiden. Gi hverandre tillit og rom til å dyrke egne interesser. Det har jeg gjort med han hele tiden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at man forelsker seg i noen andre og ønsker å stase på det. Det kan skje alle.

Men måten han håndterte dette på var jo ikke akkurat så veldig modent. Å bli sur og irritert på en kvinne som vil deg alt godt er ikke måten å gjøre det på, spesielt ikke under ferien, og spesielt ikke i ferien som er kjærlighets tur og bursdagsfeiring. Han skulle tatt dette opp FØR de dro og hatt en skikkelig prat om det.

Ikke kaste det i trynet hennes under middagen i ferien.

 

 

Når han er villig til å gå fra deg for en kvinne han har møtt en gang før, så tror jeg kanskje ikke følelsene hans var så sterke til å begynne med og at han kanskje bare ønsker en vei ut av forholdet. Og da er det lettere med en "støttespiller" som gjør det samme.

 

Skjønner du har det sårt og håper alt ordner seg for deg, bare ta deg god tid, prøv å ikke grav deg for langt ned i ulykka, det hjelper ikke.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig med deg😃 følte meg helt elendig i ferien etter budskapet. Helt alene med han på et hotellrom i 7 dager.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La denne fyren gå, TS, og gå videre som singel.

 

Tenk som så at en mann som vil forlate kona si for en dame han har møtt én helg, er litt koko og ikke bra nok for deg. Du vil aldri føle deg trygg på ham igjen.

 

Hvis han har en datter på 20 er han jo en godt voksen mann også.. Han høres utrolig umoden ut. Ikke at det er noe galt i å ville skilles, men utrolig snålt å gjøre det for en ny dame han har møtt noen få dager, og fryktelig dårlig gjort å holde deg på gress ved å si at han kommer tilbake til deg hvis det ikke funker med den nye.

 

Jeg tenker at han egentlig har hatt kjent denne nye damen mye lenger enn han forteller deg.. Men at han er redd for å brenne alle broer med deg hvis han innrømmer omfattende utroskap. Alternativt er han som sagt bare koko og eier ikke impulskontroll i nærheten av det motsatte kjønn og faller derfor pladask etter to dager.

 

Det spiller uansett ingen rolle. Han elsker deg ikke, og du trenger ham ikke i livet ditt. Blokker ham ut totalt og ta vare på deg selv. Du har alle muligheter foran deg og finner helt sikkert en flott ny kjæreste i fremtiden.

 

Til sist: ikke dra din stedatter altfor langt inn i dette, ikke støtt henne i å straffe sin far. Det er flott at dere har et nært forhold og at hun har sympati med deg, men mannen din er samtidig pappaen hennes, som hun trenger en god relasjon til. Når man er 20 er man eksplosiv følelsesmessig og kan reagere veldig krasst mot foreldres oppførsel, for så å angre senere på at man skjøv foreldrene sine fra seg. Hennes fars umodne kjærlighetsliv betyr ikke at han ikke er en verdifull pappa, det er to ulike sider ved ham. Så pass på at du oppmuntrer henne til å beholde en god kontakt med sin far, selv om hun ikke applauderer alt han foretar seg for øyeblikket.



Anonymous poster hash: f6c7b...fca
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppmuntrer henne til å ha kontakt med faren sin. Har aldri sagt ett vondt ord om han til henne. Men det er faren som ikke tar kontakt med henne og det synes jeg er helt kokko. Har sagt til henne at jeg ønsker hennes far alt godt og at jeg alltid vil finnes for henne. Uansett. Hun vil ha kontakt med meg og ser på meg som en mamma nr 2.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppmuntrer henne til å ha kontakt med faren sin. Har aldri sagt ett vondt ord om han til henne. Men det er faren som ikke tar kontakt med henne og det synes jeg er helt kokko. Har sagt til henne at jeg ønsker hennes far alt godt og at jeg alltid vil finnes for henne. Uansett. Hun vil ha kontakt med meg og ser på meg som en mamma nr 2.

 

OK, skjønner. Flott at dere har et nært forhold. 

 

Husk at du fremdeles er ung og med muligheter foran deg. Ikke kast bort verdifull tid på en mann som ikke elsker deg nok, som tviler og vingler frem og tilbake, og faller for andre damer. 

 

Brudd er vanskelig akkurat mens det står på, men det går over. Ta noen samtaler hos psykolog hvis du føler for det, hold deg aktiv, og kos deg alene med barnet ditt. Gå turer, se noen gode filmer eller gå ut med en venninne. Livet har fremdeles mange gleder å høste.

 

Om noen år sitter du der kanskje og er lykkelig med en ny kjæreste du også, og er veldig glad for at livet tok den retningen det gjorde tross alt. :)

Anonymous poster hash: f6c7b...fca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode råd. Jeg ser fram i mot å leve som singel. Men har alltid trodd på den store kjærligheten❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaks for deg at gresset var grønnere på den andre siden sier jeg. Jeg hører om flere tilfeller hvor dette ikke er tilfellet nemlig...

Hvordan vet du forresten at du ikke hadde vært like lykkelig med ham du hadde valgt i utgangspunktet? Var han ikke all that, men du valgte å bli, slik at du i det minste slapp å være alene...?

Jeg trodde han var den rette. Helt til min nåværende mann dukket opp. Etterhvert ble det ganske så klart for meg at jeg slett ikke hadde funnet kjærligheten med min forrige samboer. Jeg visste at jeg hadde funnet drømmemannen når jeg hadde funnet han. Da ble plutselig alle andre mannfolk jeg har vært sammen med for "søppel" å regne. Stygt, men det er sannheten. De som ikke har kjent på den følelsen har vel kanskje ikke funnet den rette likevel? Når du finner den rette skal jo alt klaffe, du bare VET at dette er mannen du vil dele resten av livet med. Mener nå jeg.

Anonymous poster hash: 1b87c...6f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at mennesker finner kjærligheten. Gleder meg til min nye tilværelse som singel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonGangerTo

Takk for gode råd. Jeg ser fram i mot å leve som singel. Men har alltid trodd på den store kjærligheten❤

Aldri si aldri! Det skjer når du minst forventer det. Snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Jeg trodde han var den rette. Helt til min nåværende mann dukket opp. Etterhvert ble det ganske så klart for meg at jeg slett ikke hadde funnet kjærligheten med min forrige samboer. Jeg visste at jeg hadde funnet drømmemannen når jeg hadde funnet han. Da ble plutselig alle andre mannfolk jeg har vært sammen med for "søppel" å regne. Stygt, men det er sannheten. De som ikke har kjent på den følelsen har vel kanskje ikke funnet den rette likevel? Når du finner den rette skal jo alt klaffe, du bare VET at dette er mannen du vil dele resten av livet med. Mener nå jeg.Anonymous poster hash: 1b87c...6f4

Føler det samme om min nåværende kjæreste. Hadde aldri trodd på mirakler før han dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på en mann som sier at han har møtt kvinnen en gang. Jeg tror ikke at en kvinne forlater en mann pga hun har møtt en annen en gang.jeg tror ikke på den historien.

Min mann presterte å si at de ikke hadde hatt sex. Det etter å ha tilbrakt flere helger med henne.

Han sa det vel for å trøste meg i kampens hete.

Vel, vi gikk Fra hverandre. Deres forhold tok slutt etter 4 mnd. Hverdagen innhentet de.

At unger ikke vil møte forelder og den nye, det er noe de sier. Unger tar fort parti. Det et tøft når det står på.det er ikke uvanlig det du har opplevd.Det er ganske vanlig. Du kan se på skillsmussestatistikken

En dag er du over dette.

Anonymous poster hash: 0444c...cb8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...