Gå til innhold

Integreringen går feil vei i Danmark


Snof

Anbefalte innlegg

Danske muslimer blir "mer" troende

 

http://www.b.dk/nationalt/danske-muslimer-bliver-mere-troende

 

I en undersøkelse fra Wilke, så ser det ut til at danske muslimer er blitt mer religiøs på alle plan der handler om tro og praksis. I utgangspunktet ville man tro at det motsatte skulle skje, at muslimer ble mer som dansker. Flere muslimer idag, enn før, mener også at jenter bør tildekke seg.

 

Er dette unikt for Danmark? Har mistanke om at det gjelder andre Europeiske land også, men har ikke noe å støtte opp om en slik påstand. Noen indikasjoner har jeg da. Blant annet at støtten til organisasjoner som den islamske stat, og ekstremisme, er mer utbredt blant unge, enn eldre.

 

Blant annet utsagn som dette fra aftenposten:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Det-nytter-ikke-a-lukke-oynene-for-islamismens-aggressive-vekkelse-og-dens-politiske-program-7907245.html

 

  • 28 prosent foretrekker sharia-lov fremfor britisk lov (37 prosent i aldersgruppen 16–24 år);
  • 7 prosent beundrer al-Qaida (13 prosent i aldersgruppen 16–24 år);

 

Hvis man ikke finner en "trylleformel", for å løse integrering, så får vi vi se mer av dette:

 

http://www.osloby.no/nyheter/-%C2%A0Det-er-vanskelig--a-vare-etnisk-norsk-her-5114671.html

 

Men kanskje også verre ting.

 

Jeg synes vi tar alt for lett på hva disse utfordringene kan medføre i det lange løp. Bedre blir det ikke ved at det går motsatt vei av det man ønsker. Kanskje alle integreringsprosjektene har hatt motsatt effekt  :vetikke:

Endret av Snof
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Integrering av muslimer kan man bare glemme. Som gruppe vil det aldri skje. Vi har prøvd i snart 50 år, uten å lyktes med det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytter ikke å integrere mennesker som står på tvers av vestens verdier.

Anonymous poster hash: 0ca6d...3b1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ''rasistene'' advart mot i mange år nå. De som ikke vil integrere seg forblir utenfor samfunnet og bidrar kun med elendighet på mange plan. Muslimer flest konkret har et helt annet levesett enn folk i Vesten, så det er ikke rart at de ikke vil integrere seg. Det betyr jo å miste sine kultur, identitet og for det meste religion når de hverken får lov å banke kona, bestemme over henne og hennes påkledning, kontrollere barnas kontakter med lokalbefolkningen, avbryte arbeidstid for å be når de vil, osv osv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei pakistansk venninne og hun forteller at når hun er på ferie i Pakistan så er hennes kusiner friere enn familien hennes i Norge er. Kusinene går med korte skjørt og røyker på åpen gate, hun må gå med burka og må gjemme seg for å få seg en røyk. Mennene i familien må ikke få å vite at hun røyker.

Hun har sterilisert seg i hemmelighet (24 år) i et annet land. Hun vil jobbe og ha en karrière og det passer seg ikke i hennes familie. Får hun barn må hun oppgi sitt liv som selvstendig.

 

Jeg har stor respekt for denne unge kvinnen, jeg vil tippe på at vi får høre om hennes kamp for 'omvendt' rasisme.



Anonymous poster hash: a17b0...b9c
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ei pakistansk venninne og hun forteller at når hun er på ferie i Pakistan så er hennes kusiner friere enn familien hennes i Norge er. Kusinene går med korte skjørt og røyker på åpen gate, hun må gå med burka og må gjemme seg for å få seg en røyk. Mennene i familien må ikke få å vite at hun røyker.

Hun har sterilisert seg i hemmelighet (24 år) i et annet land. Hun vil jobbe og ha en karrière og det passer seg ikke i hennes familie. Får hun barn må hun oppgi sitt liv som selvstendig.

 

Jeg har stor respekt for denne unge kvinnen, jeg vil tippe på at vi får høre om hennes kamp for 'omvendt' rasisme.

Anonymous poster hash: a17b0...b9c

 

Det skal selvfølgelig stå mot omvendt rasisme.

Anonymous poster hash: a17b0...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har ei pakistansk venninne og hun forteller at når hun er på ferie i Pakistan så er hennes kusiner friere enn familien hennes i Norge er. Kusinene går med korte skjørt og røyker på åpen gate, hun må gå med burka og må gjemme seg for å få seg en røyk. Mennene i familien må ikke få å vite at hun røyker.

Hun har sterilisert seg i hemmelighet (24 år) i et annet land. Hun vil jobbe og ha en karrière og det passer seg ikke i hennes familie. Får hun barn må hun oppgi sitt liv som selvstendig.

 

Jeg har stor respekt for denne unge kvinnen, jeg vil tippe på at vi får høre om hennes kamp for 'omvendt' rasisme.

Anonymous poster hash: a17b0...b9c

 

 

Sterilisert seg!!!  :sjokkbla:

Fordi hun vil jobbe med karrière, og et barn vil innebære at hun oppgir selvstendigheten sin.

 

Det du kommer med her er en ekstrem historie.

 

Har du mulighet til å hjelpe venninnen din på noen måte? Tror det er mange som er redd for å ta tak når man kommer borti sånt.

Endret av Snof
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterilisert seg!!!  :sjokkbla:

Fordi hun vil jobbe med karrière, og et barn vil innebære at hun oppgir selvstendigheten sin.

 

Det du kommer med her er en ekstrem historie.

 

Har du mulighet til å hjelpe venninnen din på noen måte? Tror det er mange som er redd for å ta tak når man kommer borti sånt.

Jeg støtter henne så godt jeg kan, men dette er ei sterk dame og jeg tipper på at vi kommer til å bli kjent med henne alle sammen.

Denne dama stikker hånden inn i vepsebolet hele tiden. Hun nektet å bli tvangsgiftet som 17 åring, faren prøvde å drepe henne. Da tok hun avstand fra familien. Problemet er at hele det pakistanske miljøet i byen mener de har noe med dette å gjøre. Hun kunne ikke gå ut i bybilde i et par år, hun satt nærmest i husarrest om hun ikke reiste vekk. Saken hennes er rasismen fra innvandrer miljøene mot nordmenn. Hun sier at den rasismen er både mer intolerant og voldelig enn rasismen innvandrere møter fra nordmenn.

Jeg vet at hun samler inn alt hun finner om omvendt rasisme, tenker det kommer ei bok om noen år. Og hun tørr!

Anonymous poster hash: a17b0...b9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg støtter henne så godt jeg kan, men dette er ei sterk dame og jeg tipper på at vi kommer til å bli kjent med henne alle sammen.

Denne dama stikker hånden inn i vepsebolet hele tiden. Hun nektet å bli tvangsgiftet som 17 åring, faren prøvde å drepe henne. Da tok hun avstand fra familien. Problemet er at hele det pakistanske miljøet i byen mener de har noe med dette å gjøre. Hun kunne ikke gå ut i bybilde i et par år, hun satt nærmest i husarrest om hun ikke reiste vekk. Saken hennes er rasismen fra innvandrer miljøene mot nordmenn. Hun sier at den rasismen er både mer intolerant og voldelig enn rasismen innvandrere møter fra nordmenn.

Jeg vet at hun samler inn alt hun finner om omvendt rasisme, tenker det kommer ei bok om noen år. Og hun tørr!

Anonymous poster hash: a17b0...b9c

 

 

At hun er en sterk kvinne hjelper nødvendigvis ikke så stort når det finnes de som er villig til å utføre drap. Det er vel nettopp det som gjør at noen vil ta livet hennes.

 

Har hun ikke mulighet til å gå til politiet for hjelp, å flytte, eller annet (hemmelig identitet)?  Vet ikke hva jeg selv ville gjort i en slik situasjon. Tror bare at det er mange som trekker seg unna, kanskje henne som person også, i frykt for å bli involvert i "dramaet". 

 

At situasjon er såpass prekær at hun har sterilisert, i frykt for hva familien skal gjøre hvis hun får barn er.... vel... hva skal man si... ekstremt! Tenker jo også at noe sånt er et stort tap. Mange ønsker barn, og nå har hun ikke den muligheten.

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et faktum at nye landsmenn ofte søker til religion for å skape en identiet og bli med i et fellesskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert som innvandrerbefolkningen blir større og større og parallellsamfunnene blir større og større blir det jo mindre og mindre behov for å omgås med nordmenn, så det er jo naturlig at det blir mindre integrering. Tidligere ble innvandrere tvunget til å forholde seg til nordmenn i det daglige liv siden nordmenn utgjorde en så stor andel av befolkningen. 



Anonymous poster hash: f58f8...b2a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Integrering av muslimer kan man bare glemme. Som gruppe vil det aldri skje. Vi har prøvd i snart 50 år, uten å lyktes med det.

 

De som kommer hit av den grunn å jobbe, kan integreres er også villige til å la seg intergrere. Andelen muslimer som kommer hit av yrkesgrunner ser ut til at blir stadig mindre og mindre. De aller aller fleste kommer hit fordi de flykter fra et sted som er verre og har dårligere velferdstilbud. 

Anonymous poster hash: f2a79...2c5

Anonymous poster hash: f2a79...2c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ei pakistansk venninne og hun forteller at når hun er på ferie i Pakistan så er hennes kusiner friere enn familien hennes i Norge er. Kusinene går med korte skjørt og røyker på åpen gate, hun må gå med burka og må gjemme seg for å få seg en røyk. Mennene i familien må ikke få å vite at hun røyker.

Hun har sterilisert seg i hemmelighet (24 år) i et annet land. Hun vil jobbe og ha en karrière og det passer seg ikke i hennes familie. Får hun barn må hun oppgi sitt liv som selvstendig.

 

Jeg har stor respekt for denne unge kvinnen, jeg vil tippe på at vi får høre om hennes kamp for 'omvendt' rasisme.

Anonymous poster hash: a17b0...b9c

 

 

 

Litt ekstremt vel å sterilisere seg ... Har hun overveid muligheten at hun møter Herr Riktig og vil skape familie med ham og ha barn med ham, osv? Det er ikke slik at alle kvinner må ha barn eller ønsker seg barn, men mange som ikke vil ha i ung alder plutselig vil ha noen år senere når de møter en de vil ha barn med. Ellers mye bra og beundringsverdig du skriver om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet

Sånn har det blitt. Sukk. I dag er i det minste muslimene venner med hverandre på tvers av grupper. Lurer på hvor fredelig det blir her i vesten når gruppene blir så store at de kan isolere seg 100% med sine egne. Europa blir vel som India til slutt. Svært overbefolket med 100vis av etniske grupper med eget språk, religion og kultur, som diskriminerer og hater hverandre. Det skal bli mye vold, korrupsjon og jævelskap når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Jeg støtter henne så godt jeg kan, men dette er ei sterk dame og jeg tipper på at vi kommer til å bli kjent med henne alle sammen.

Denne dama stikker hånden inn i vepsebolet hele tiden. Hun nektet å bli tvangsgiftet som 17 åring, faren prøvde å drepe henne. Da tok hun avstand fra familien. Problemet er at hele det pakistanske miljøet i byen mener de har noe med dette å gjøre. Hun kunne ikke gå ut i bybilde i et par år, hun satt nærmest i husarrest om hun ikke reiste vekk. Saken hennes er rasismen fra innvandrer miljøene mot nordmenn. Hun sier at den rasismen er både mer intolerant og voldelig enn rasismen innvandrere møter fra nordmenn.

Jeg vet at hun samler inn alt hun finner om omvendt rasisme, tenker det kommer ei bok om noen år. Og hun tørr!

Anonymous poster hash: a17b0...b9c

Jeg kjenner at jeg allerede har stor respekt for venninnen din. Problemet er at Europa er farlig for henne, og trygt for de som vil skade henne. Fred og sikkerhet my ass. Europa blir mer og mer likt de landene vi prøver å redde folk fra for hvert år som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Integrering av muslimer kan man bare glemme. Som gruppe vil det aldri skje. Vi har prøvd i snart 50 år, uten å lyktes med det.

Du slår av litt for kjentfolk, hva? Vi har IKKE forsøkt å integrere muslimer i femti år.

Du tenker formodentlig på 70-tallets arbeidsinnvandrere som en gruppe det norske samfunn forsøkte å integrere, men det tror jeg ikke stemmer. Det var en gruppe det norske samfunn utnyttet så godt man kunne, men integrering var det ingen som hadde i tankene den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du slår av litt for kjentfolk, hva? Vi har IKKE forsøkt å integrere muslimer i femti år.

Du tenker formodentlig på 70-tallets arbeidsinnvandrere som en gruppe det norske samfunn forsøkte å integrere, men det tror jeg ikke stemmer. Det var en gruppe det norske samfunn utnyttet så godt man kunne, men integrering var det ingen som hadde i tankene den gangen.

 

Synes du intergreringen i Norge har vært en suksesshistorie?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et faktum at nye landsmenn ofte søker til religion for å skape en identiet og bli med i et fellesskap.

De flytter til områder hvor det ikke er et hvitt ansikt å se, hvordan de fortsatt ikke føler fellesskap da skjønner jeg ikke.

Anonymous poster hash: b5ff7...c10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker formodentlig på 70-tallets arbeidsinnvandrere som en gruppe det norske samfunn forsøkte å integrere, men det tror jeg ikke stemmer. Det var en gruppe det norske samfunn utnyttet så godt man kunne, men integrering var det ingen som hadde i tankene den gangen.

Utnytte arbeidsinnvandrere på venstreekstreme 70-tallet? :laugh:

Jeg synes virkelig vitsene dine er ganske morsomme til tider.  :) 

 

Helt på begynnelsen av 70-tallet hadde faktisk den venstreekstreme avisen Klassekampen et par stopp innvandringen-forsider nettopp av arbeiderpolitiske hensyn, men den tankegangen ble raskt erstattet av multikultiideologien som vokste frem på venstresiden den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...