Gå til innhold

Hjelp! 2 pp igjen å bli gravid på hvis ikke...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...må jeg vente i noen år 😱😔😔

Hvordan unngå å stresse med dette? Hvordan bli gravid? (Enkelt spm ja...) Hvor ofte rundt el burde man ha sex?

Utrolig kjip situasjon, men blir jeg ikke gravid på de neste to pp må jeg vente i noen år 😔😔 Jeg står uten jobb etter oktober og kan ikke bli gravid uten det økonomiske i orden. Vil heller ikke bli gravid for tidlig i en ny jobb.

Huffameg, jeg er stressa og det er jo heller ikke bra for prøvingen 😔😔😔

Anonymous poster hash: 6b1c7...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...må jeg vente i noen år 😱😔😔

Hvordan unngå å stresse med dette? Hvordan bli gravid? (Enkelt spm ja...) Hvor ofte rundt el burde man ha sex?

Utrolig kjip situasjon, men blir jeg ikke gravid på de neste to pp må jeg vente i noen år 😔😔 Jeg står uten jobb etter oktober og kan ikke bli gravid uten det økonomiske i orden. Vil heller ikke bli gravid for tidlig i en ny jobb.

Huffameg, jeg er stressa og det er jo heller ikke bra for prøvingen 😔😔😔

Anonymous poster hash: 6b1c7...5bc

Denne skjønner jeg ikke, hvorfor gjør det forskjell å bli gravid i oktober kontra november?

Anonymous poster hash: 58b8d...302

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel permisjonspenger av dagpenger også? Hva er problemet?



Anonymous poster hash: 88fd0...e44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høyrisikosvangerskap så blir sykmeldt hele svangerskapet. Derfor må jeg bli gravid før jeg står uten jobb. Sykepenger får jeg likevel etter oktober hvis jeg er gravid. Vil ikke ha foreldrepenger med dagpenger som grunnlag, det blir lave utbetalinger i lang tid fremover med både svangerskap og foreldrepenger som er 62 % av lønnen min.

Ts

Anonymous poster hash: 41b4f...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må du vente noen år? Har du ikke tenkt å få jobb så fort som mulig?

Jo, jeg vil gjerne ha jobb så snart som mulig. Men akkurat nå er det helt dødt her på jobbmarkedet. Jeg har fulgt med en stund men finner ikke noe som går an. Jeg vil ikke stå i butikk eller være ufaglært i helsevesenet heller. Så ser for meg at det blir en stund arbeidsledig og når jeg finner en jobb vil jeg ikkr bli gravid med en gang heller. Vil jobbe 1 år minst før jeg blir gravid. Siden jeg ikke får jobbe noe som helst etter at testen er positiv synes jeg ikke det er noe gøy å si til en arbeidsgiver kort tid etter at jeg har blitt ansatt at jeg blir fraværende i et helt svangerskap og en permisjon. Så det aller beste hadde vært å blitt gravid nå, så er jeg ferdig med alt dette når jeg skal finne meg en jobb ☺😊

Anonymous poster hash: 41b4f...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest daisydaisy

Det er vel ikke stort annet du kan gjøre enn å ha sex noen dager før eggløsning og etter. Ellers ligger det noen tips på nettet om sexstillinger som f.eks. doggy-style og orgasme osv. Hvorvidt dette funker eller ei har jeg ikke peil på, og det er nok neppe noen garanti for at du blir gravid. Men det skader vel ikke å prøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bli sykmeldt uten arbeidsgiver også, da antar jeg sykepengegrunnlaget blir satt på bakgrunn av inntekten du hadde i jobben? 



Anonymous poster hash: 49445...136
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bli sykmeldt uten arbeidsgiver også, da antar jeg sykepengegrunnlaget blir satt på bakgrunn av inntekten du hadde i jobben?

Anonymous poster hash: 49445...136

Ja, kan være sykmeldt uten arbeidsgiver men etter en stund (14 dager?) uten arb.forhold blir sykepengene redusert til rundt 60 % av lønnen. Omtrent det samme som dagpenger. Man får da sykepenger som inaktiv. Men dette kan jeg for lite om. Jeg vil ikke ha sykepenger og foreldrepenger som tilsvarer ca 60 % av inntekten min så da må jeg bli gravid i løpet av de neste 2 pp. 😥😣😰

Anonymous poster hash: 41b4f...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har dere vært prøvere nå da?

Ble gravid i februar etter 2 pp, hadde en MA i mai. Har vært prøvere siden da😔

Anonymous poster hash: 41b4f...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan være sykmeldt uten arbeidsgiver men etter en stund (14 dager?) uten arb.forhold blir sykepengene redusert til rundt 60 % av lønnen. Omtrent det samme som dagpenger. Man får da sykepenger som inaktiv. Men dette kan jeg for lite om. Jeg vil ikke ha sykepenger og foreldrepenger som tilsvarer ca 60 % av inntekten min så da må jeg bli gravid i løpet av de neste 2 pp.

Anonymous poster hash: 41b4f...a45

Ja, dersom du blir gravid og sykmeldt etter arbeidsforholdet er avsluttet så stemmer jo det (65 %). Hvis du blir sykmeldt siste dag av arbeidsforholdet derimot, får du 100 %. 

Anonymous poster hash: 49445...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom du blir gravid og sykmeldt etter arbeidsforholdet er avsluttet så stemmer jo det (65 %). Hvis du blir sykmeldt siste dag av arbeidsforholdet derimot, får du 100 %.

Anonymous poster hash: 49445...136

Jepp! Er enig med deg i dette. Derfor må jeg få en sykmelding på arbeidsforholdets siste dag. Hvis jeg ikke er gravid så er det heller ikke grunnlag for sykmelding. Jeg har ikke lyst til å vente leeeenge på å få barn 😞😔😞

Anonymous poster hash: 41b4f...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gitt blanke faen i økonomien!Gi full gass og bli gravid.



Anonymous poster hash: a3d93...cfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt blanke faen i økonomien!Gi full gass og bli gravid.

Anonymous poster hash: a3d93...cfd

Hehe, kanskje jeg ender opp med det når jeg kommer til november hvis det ikke har klaffet enda... 😉😁😂

Anonymous poster hash: 41b4f...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi wild yam et forsøk! Ta vitamintilskudd og legg ei varmeflaske på magen dagene etter eggløsning.

Hadde MA som ble oppdaget da jeg var 8 uker på vei, og grunnet en del komplikasjoner i ettertid tok det lang tid før vi kunne prøve igjen. Jeg var BESTEMT på å ikke passere min termindato (med spiren som døde) uten en liten i magen! Så etter 3PP ble jeg desperat fordi termindatoen ikke nærmet seg, så Wild Yam ble bestilt - og samme måned satt spira, altså i 4 PP. Jeg var 8 iker på vei da termindatoen ble passert.

Anonymous poster hash: 39a90...b9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gi wild yam et forsøk! Ta vitamintilskudd og legg ei varmeflaske på magen dagene etter eggløsning.

Hadde MA som ble oppdaget da jeg var 8 uker på vei, og grunnet en del komplikasjoner i ettertid tok det lang tid før vi kunne prøve igjen. Jeg var BESTEMT på å ikke passere min termindato (med spiren som døde) uten en liten i magen! Så etter 3PP ble jeg desperat fordi termindatoen ikke nærmet seg, så Wild Yam ble bestilt - og samme måned satt spira, altså i 4 PP. Jeg var 8 iker på vei da termindatoen ble passert.

Anonymous poster hash: 39a90...b9e

Tusen takk for tips😊 så bra det funket for deg! Skal definitivt sjekke opp og bestille det altså! 👍

Anonymous poster hash: 41b4f...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...