Gå til innhold

merket dere når egget festet seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gyn fortalte at mange får vondt I korsryggen. Fikk dere det?

Anonymous poster hash: 9395c...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har dårlig tro for at noen kan kjenne dette. De eneste som merker noe må være de få som har festeblødning, men det er vel ikke smertefullt etter hva jeg har lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig tro for at noen kan kjenne dette. De eneste som merker noe må være de få som har festeblødning, men det er vel ikke smertefullt etter hva jeg har lest.

Nå er det jo faktisk mange som merker eggløsning og noen har veldig vondt. At de da kan merke andre ting har jeg full tro på..

Anonymous poster hash: fbdd6...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men merket at noe spesielt skjedde kort tid etter samleiet! Akuratt som at det skrudde seg på et lys i kroppen min "pang" . Og vips 4 uker senere positivt gradivitetstest. Hadde ikke planlagt det og befruktning var virkelig ikke noe jeg tenkte eller bekymret meg over, men merket i "sjela" at denne gangen skjedde det noe! Eller at man merket at spermen og egget forente seg og feira på innsiden der på en måte. Vanskelig å forklare.



Anonymous poster hash: 60b56...32b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo faktisk mange som merker eggløsning og noen har veldig vondt. At de da kan merke andre ting har jeg full tro på..

Anonymous poster hash: fbdd6...e25

 

Mange merker eggløsning ja, meg selv inkludert, men få kan vel si at de merker det eksakte tidspunktet egget løsnet. Likeså tviler jeg sterkt på at noen kan kjenne at egget fester seg. Det er tross alt ikke store celleklumpen det er snakk om som skal borre seg inn i livmorslimhinnen. At noen kan kjenne det tviler jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befruktningen du mener? Ja, jeg merket det for rundt en uke siden. Ble kvalm, trøtt og mange andre graviditetssymptomer helt plutselig. Varte i 1-2 dager og så var jeg OK igjen. Det var ikke sånn at jeg kjente etter heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Befruktningen du mener? Ja, jeg merket det for rundt en uke siden. Ble kvalm, trøtt og mange andre graviditetssymptomer helt plutselig. Varte i 1-2 dager og så var jeg OK igjen. Det var ikke sånn at jeg kjente etter heller.

Samme her! :) Nå er jeg utålmodig. Ikm til helga...

Anonymous poster hash: e4305...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på eggløsningen og når egget fester seg. Eggløsningsmerter oppstår pga den lille væskeansamlingen som oppstår i buken når eggposen sprekker. Å kjenne at egget fester seg etter befruktning mener de lærde ikke er mulig pga størrelsen på egget.

 

Nei, jeg kjente ingenting. Og jeg viste på dagen når egget festet seg siden vi hadde prøverør.



Anonymous poster hash: 8b4f1...abb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange merker eggløsning ja, meg selv inkludert, men få kan vel si at de merker det eksakte tidspunktet egget løsnet. Likeså tviler jeg sterkt på at noen kan kjenne at egget fester seg. Det er tross alt ikke store celleklumpen det er snakk om som skal borre seg inn i livmorslimhinnen. At noen kan kjenne det tviler jeg på.

Ja, men akkurat som man merker eggløsning ( ved symptomer) så mener jeg at man merker befruktningen (ved symptomer). Ikke at man merker akkurat øyeblikket, men at rundt da det skjer så får man symptomer på at noe skjer...

Anonymous poster hash: fbdd6...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kan da ikke kjenne at egget feste seg, hehe. Men at man kan kjenne på kroppen i form av graviditetssymptomer er for meg udiskutabelt da jeg opplevde dette nettopp, og det var ikke akkurat innbilt. Skjønte etterpå at det var tiden da et egg kunne bli befruktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen jeg går til er spesialist på området. Hun fortalte at vanlige "symptomer" når egget fester seg, er at korsryggen blir vond. 

 

Med min første fikk jeg kjempe vondt i korsryggen. Så jeg tviler ikke. Men der og da trodde jeg ikke at det var egget som festet seg. 

 

TS 



Anonymous poster hash: 9395c...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merket det begge gangene. Det lignet en svak menssmerte, men på et annet sted enn de pleier å komme.

Anonymous poster hash: 2c722...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjente et skikkelig stikk ca 6 dager etter eggløsningen. Varte bare noen sekunder, jeg lå i senga helt rolig på ryggen og leste en bok. Var såpass at jeg sa "au" (delvis vondt, delvis skvatt). 5 dager senere testet jeg positivt. Hva det var kan jeg jo ikke love, men har ikke hatt det siden og jeg tenkte der og da at det var festesmerte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på eggløsningen og når egget fester seg. Eggløsningsmerter oppstår pga den lille væskeansamlingen som oppstår i buken når eggposen sprekker. Å kjenne at egget fester seg etter befruktning mener de lærde ikke er mulig pga størrelsen på egget. Nei, jeg kjente ingenting. Og jeg viste på dagen når egget festet seg siden vi hadde prøverør. Anonymous poster hash: 8b4f1...abb

Du vet det ikke på dagen likevel, alle egg fester seg ikke samme dag:-)

Jeg har blitt gravid 2 ganger. Andre gang kjente jeg en rar, kortvarig smerte, som om noen skrapte en gang med neglen inni livmoren min. Det var på riktig dag i forhold til ivf, men tror ikke at smertene kommer fra festing egentlig, tror det var et tilfeldig ubehag. De to neste dagene begynte jeg å få murringer, det har jeg aldri ellers i den fasen av syklus.

Anonymous poster hash: 2b3bd...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...