Gå til innhold

Ville nakne jenter godtatt en mannlig reporter i dusjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, nakne jenter ville ikke det. Men så er kvinner kjent for å ha et latterlig usunt forhold til kropp.

Jeg har et sunt forhold til min egen kropp. Jeg ville uansett aldri ha gått med på noe sånt. Hvorfor skulle jeg det? Jeg synes ikke noe om at fremtidige arbeidsgivere, fremtidige pasienter og venner og familie ser meg i en slik setting. Ikke ønsker jeg å være i en slik setting heller. Vil det dermed si at jeg har et usunt forhold til min egen kropp?

Er det?

Det vil si at det er ok å vise alt på TV, uten å tenke på hvilke grenser folk vanligvis har i sånne situasjoner.

Det hun drev med var seksuell trakassering av iallefall ett av intervjuobjektene sine.

Jeg syns hun fikk en betimelig reaksjon av en påkledd mann, som pøste på henne vann. Det var et tydelig signal. At hun var der påkledd med mikrofonen sin for å "intervjue" om et sånt tema som nakenhet var ikke ok, når de var nakne, i en sånn situasjon.

Jeg lurer på hvofor dette innslaget ikke allerede har blitt slaktet offentlig av andre medier, journalister og TVfolk med litt omløp i skallen.

Nå legger du alt for mye i dette. Det at han sprutet vann på henne var ikke et tydelig signal på det du forteller her. Han gjorde det bare for å være artig. Dersom de ikke ønsket å bli filmet i en sånn setting hadde de selvfølgelg ikke trengt det. Som det fremgår i artikkelen har de et avslappet forhold til hele situasjonen.

Anonymous poster hash: 47287...5fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så innslaget. Ingen kvalitet som helst noe sted og det hele var unødvendig og totalt useriøst. Tommel ned fra meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som dette her...

http://www.tv2.no/2014/11/22/underholdning/god-kveld-norge/sport/get-ligaen/6264077

Anonymous poster hash: 8dd7c...76e

Det var en sak hvor en kvinnelig reporter klaget inn RBK til likestillingsombudet da spillerne nektet kvinner inn i garderoben etter kamp - mannlige journalister var greit og hadde vært det i mange år. Hadde tidligere ikke vært en problemstilling da ingen akkrediterte journalister hadde vært kvinner. Resultatet var vel den gang at de måtte stenge døra for alle medier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Når det kommer til dobbeltmoral vil hvem som helst nekte for det når det kommer dem selv til gode. Derfor vil du sjeldent høre verken en kvinne eller mann her innrømme dobbeltmoral. De vil snakke det bort med "kjønnsforskjeller" og "holdninger til kjønn".

Du vet kvinner er jo bare sterke, modige og vil jo bare ha det gøy! Menn derimot? Nei de er noen skitne griser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe veldig merkelig med kvinner og deres kroppsfokus. VG og Dagbladet publiserer nakne overvektige kvinner for å få alle til å føle seg normale, samtidig er det helt utenkelig at man ser sunne idrettskvinner nakne i samme setting som iskrigerne. Viser man en naken kvinne med normal BMI, så er det oppslag i media i dagevis fordi det bildet gjør tenåringsjenter og unge kvinner usikre på egen kropp. Seriøst?

Jeg er ikke like muskuløs som hockeyspillerne fordi jeg ikke er toppidrettsutøver. Jeg blir dog ikke støtt av å se de fantastiske magemusklene deres. Hvorfor blir kvinner støtt/usikre av å se normalvektige kvinnekropper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe veldig merkelig med kvinner og deres kroppsfokus. VG og Dagbladet publiserer nakne overvektige kvinner for å få alle til å føle seg normale, samtidig er det helt utenkelig at man ser sunne idrettskvinner nakne i samme setting som iskrigerne. Viser man en naken kvinne med normal BMI, så er det oppslag i media i dagevis fordi det bildet gjør tenåringsjenter og unge kvinner usikre på egen kropp. Seriøst?

Jeg er ikke like muskuløs som hockeyspillerne fordi jeg ikke er toppidrettsutøver. Jeg blir dog ikke støtt av å se de fantastiske magemusklene deres. Hvorfor blir kvinner støtt/usikre av å se normalvektige kvinnekropper?

Generalisering, much?

Har da aldri vært støtt over å se bra kropper, helt uavhengig av kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe veldig merkelig med kvinner og deres kroppsfokus. VG og Dagbladet publiserer nakne overvektige kvinner for å få alle til å føle seg normale, samtidig er det helt utenkelig at man ser sunne idrettskvinner nakne i samme setting som iskrigerne. Viser man en naken kvinne med normal BMI, så er det oppslag i media i dagevis fordi det bildet gjør tenåringsjenter og unge kvinner usikre på egen kropp. Seriøst?

Jeg er ikke like muskuløs som hockeyspillerne fordi jeg ikke er toppidrettsutøver. Jeg blir dog ikke støtt av å se de fantastiske magemusklene deres. Hvorfor blir kvinner støtt/usikre av å se normalvektige kvinnekropper?

Tja, jeg tror den jevne kvinne i liten grad bryr seg, det er i alle fall det inntrykket jeg har.

Kroppsfokuset er enormt i media, og spennet som vises og reageres på er enormt, alt fra syltynne modeller til overvektige blir presentert, og reagert på, men jeg tror allikevel den jevne kvinne ikke bryr seg i vesentlig grad. Men det er klart, debatt og motsetninger skaper salg, og det er vel det mediene vil ha. Jeg tror ikke de reflekterer virkeligheten.

Anonymous poster hash: f91bb...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tror den jevne kvinne i liten grad bryr seg, det er i alle fall det inntrykket jeg har.

Kroppsfokuset er enormt i media, og spennet som vises og reageres på er enormt, alt fra syltynne modeller til overvektige blir presentert, og reagert på, men jeg tror allikevel den jevne kvinne ikke bryr seg i vesentlig grad. Men det er klart, debatt og motsetninger skaper salg, og det er vel det mediene vil ha. Jeg tror ikke de reflekterer virkeligheten.

Anonymous poster hash: f91bb...199

Jeg håper dette er sannheten.

Generalisering, much?

Har da aldri vært støtt over å se bra kropper, helt uavhengig av kjønn.

På hvilken måte er det generalisering? Det blir jo fremstilt slik i media hver måned. Og som denne tråden omhandler: det er få her som synes det er greit med mannlig reporter i en kvinnegarderobe full av nakne kropper ...

Endret av jomann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke. Jeg viser meg ikke naken for hvermannsen og det er helt normalt.

Folk får for helvete la likestillingskampen ligge. Det er greit med en mannlig/kvinnelig reporter i dusjen om intervjuobjektene aksepterer det - enten de er menn eller kvinner.

Kun fordi noen menn inviterer en kvinne inn betyr det ikke automatisk at kvinner må det samme. Idiotisk diskusjon. Det er selvsagt mange menn som ikke ville hatt en kvinne inn i dusjen heller.



Anonymous poster hash: 4f835...c48
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sunt forhold til min egen kropp. Jeg ville uansett aldri ha gått med på noe sånt. Hvorfor skulle jeg det? Jeg synes ikke noe om at fremtidige arbeidsgivere, fremtidige pasienter og venner og familie ser meg i en slik setting. Ikke ønsker jeg å være i en slik setting heller. Vil det dermed si at jeg har et usunt forhold til min egen kropp?

Nå legger du alt for mye i dette. Det at han sprutet vann på henne var ikke et tydelig signal på det du forteller her. Han gjorde det bare for å være artig. Dersom de ikke ønsket å bli filmet i en sånn setting hadde de selvfølgelg ikke trengt det. Som det fremgår i artikkelen har de et avslappet forhold til hele situasjonen.

Anonymous poster hash: 47287...5fe

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ville jeg ikke. Jeg viser meg ikke naken for hvermannsen og det er helt normalt.

Folk får for helvete la likestillingskampen ligge. Det er greit med en mannlig/kvinnelig reporter i dusjen om intervjuobjektene aksepterer det - enten de er menn eller kvinner.

Kun fordi noen menn inviterer en kvinne inn betyr det ikke automatisk at kvinner må det samme. Idiotisk diskusjon. Det er selvsagt mange menn som ikke ville hatt en kvinne inn i dusjen heller.

Anonymous poster hash: 4f835...c48

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo selve definisjonen på en kjønnsforskjell.

Selve definisjonen på en kjønnsforskjell ligger i det at kvinner trener med en ball på 55 kg, mens en mann trener med en ball på 85 kg, for å få samme utfordring.

Det er en kjønnsforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja. Tror av biologiske grunner at det kan være litt mer flaut om kvinnfolk gjør slikt. Av det fysiske og det feminine. Med mindre man vil gjøre nakenhet om til en normal trend.

Noen politikere har utdypt at det ikke er noe skammelig å være naken (Sikkert for å vise at det er teit å dømme noen for skandale nyheter over slikt som man kan finne i USA) slikt kan man se blant annet. Jeg har litt sympati av den tanken egentlig.

Endret av PaparaGoWest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve definisjonen på en kjønnsforskjell ligger i det at kvinner trener med en ball på 55 kg, mens en mann trener med en ball på 85 kg, for å få samme utfordring.

Det er en kjønnsforskjell.

Goddag mann økseskaft.

Hva er poenget ditt, du skriver at her hadde det vært en forskjell om kjønnene var snudd om, så sier jeg meg enig at det er en forskjell på kjønnene, og så er du plutselig jævlig opptatt av at det ikke er en forskjell på kjønnene? Du skriver jo bare nonsens.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville i grunn ikke latt noen reporter være med i dusjen, uansett kjønn. Hvis ikke det var kjærsten min da.



Anonymous poster hash: 1ebe0...1d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor intervju skal skje i garderoben i det hele tatt, jeg.

Og nei, jeg hadde ikke ville hatt en mannlig journalist inn i garderoben, men så ville jeg helst sett at de kvinnelige journalistene ventet utenfor til jeg var ferdig også. Rent hypotetisk altså, jeg kommer neppe noen gang til å bli intervjuet etter noe som helst sportslig :P

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...