Gå til innhold

Er naturlige skjønnheter mer intelligente?


Ungoliant

Anbefalte innlegg

Jeg er jusstudent og mann, ser jo på forelesningene at det er mange fine jenter og det er sikkert fordi de trener, kler seg pent og sminker seg.

Men synes ikke at jentene man møter på studentfestene er noe penere enn når man er ute på byen



Anonymous poster hash: 3be1e...92d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går medisin og her er det mange pene jenter.

Men kanskje noen grå mus, men kanskje det er fordi de blir litt presset til det fordi ingen vil ha en bimbo som lege.



Anonymous poster hash: c6e2f...daf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er den peneste jenta jeg vet om frisøren min!

Og jeg er egentlig uenig i hele tråden.



Anonymous poster hash: c6e2f...daf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går medisin og her er det mange pene jenter.

Men kanskje noen grå mus, men kanskje det er fordi de blir litt presset til det fordi ingen vil ha en bimbo som lege.

Anonymous poster hash: c6e2f...daf

Leste på nettet at psykologer mente at vakre mennesker hadde litt høyere IQ enn gjennomsnittet.

Så det stemmer nok litt.

Ellers vil jeg nevne at mange MENSA medlemmer jobber som sjåfører,dørvakter,lærere osv.Alltså lite utdanning.Selv om de kan ha en høyere IQ enn gjennomsnittsbefolkningen.

Så kom ikke her å tro at du er mer inteligent enn andre-bare forde du har prestert å bli lege eller advokat.

En helt vanlig buss sjåfør som er medlem i MENSA kan fort svimeslå deg på en IQ test ...he he

Bare les på MENSA egen side.Mange av de har ikke høyere utdanning.

Anonymous poster hash: d523f...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på nettet at psykologer mente at vakre mennesker hadde litt høyere IQ enn gjennomsnittet.

Så det stemmer nok litt.

Ellers vil jeg nevne at mange MENSA medlemmer jobber som sjåfører,dørvakter,lærere osv.Alltså lite utdanning.Selv om de kan ha en høyere IQ enn gjennomsnittsbefolkningen.

Så kom ikke her å tro at du er mer inteligent enn andre-bare forde du har prestert å bli lege eller advokat.

En helt vanlig buss sjåfør som er medlem i MENSA kan fort svimeslå deg på en IQ test ...he he

Bare les på MENSA egen side.Mange av de har ikke høyere utdanning.

Anonymous poster hash: d523f...14c

Jeg er medlem av mensa også. Topp score. :)

Anonymous poster hash: c6e2f...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er derimot ikke så veldig pen. Ganske stygg. Men foretrekker å være snill & smart.

De peneste syner jeg er frisører og flyvertinner. :laugh:



Anonymous poster hash: c6e2f...daf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste på nettet at psykologer mente at vakre mennesker hadde litt høyere IQ enn gjennomsnittet.

Så det stemmer nok litt.

Ellers vil jeg nevne at mange MENSA medlemmer jobber som sjåfører,dørvakter,lærere osv.Alltså lite utdanning.Selv om de kan ha en høyere IQ enn gjennomsnittsbefolkningen.

Så kom ikke her å tro at du er mer inteligent enn andre-bare forde du har prestert å bli lege eller advokat.

En helt vanlig buss sjåfør som er medlem i MENSA kan fort svimeslå deg på en IQ test ...he he

Bare les på MENSA egen side.Mange av de har ikke høyere utdanning.

Anonymous poster hash: d523f...14c

WFT? Lærere lite utdanning??

Lærerne er jo blant dem som har mest utdanning av dem alle. Det er flere lærere som har flere grader, og masse årsenheter i tillegg!

Anonymous poster hash: 3415c...799

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan ha noe med hvilken situasjon du ser menneskene i. Går du i klær fra rema 1000, og er sliten etter en lang arbeidsdag, ser du kanskje ikke like fresh ut som en våken jusstudent som har brukt en halvtime på å pynte seg og en halvtime på å finne ut hva hun skal ha på seg.

Presset er nok også større i forhold til kroppslig/utseendemessig press, på studier hvor det allerede er et stort press. Press avler press?

De som jobber i butikk har kanskje arbeidsklær, de skal gjøre en god kundejobb, men utover tidspress og andre arbeidsoppgaver, finner vi kanskje ikke et lignende press som det vi finner på enkelte studier?

Jeg tror nok ikke at jentene som går på medisin/jus er generelt penere enn jentene som jobber på rema 1000. Jeg tror det handler om situasjon, og press til at man bør se slik og slik ut.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan ha noe med hvilken situasjon du ser menneskene i. Går du i klær fra rema 1000, og er sliten etter en lang arbeidsdag, ser du kanskje ikke like fresh ut som en våken jusstudent som har brukt en halvtime på å pynte seg og en halvtime på å finne ut hva hun skal ha på seg.

Tror du virkelig at seriøse jusstudenter har tid til dette? Kanskje på BI, eller årsstudium i Lillehammer, men ikke på et ekte jusstudium.

Anonymous poster hash: 58ad3...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WFT? Lærere lite utdanning??

Lærerne er jo blant dem som har mest utdanning av dem alle. Det er flere lærere som har flere grader, og masse årsenheter i tillegg!

Anonymous poster hash: 3415c...799

Rart. Da jeg gikk på barneskolen virket det som om jeg kunne mer matte og engelsk enn de fleste lærerne. PÅ BARNESKOLEN! Vi hadde også opptil flere lærere med førskolelærerutdanning. Altså ingen lærerutdanning i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 58ad3...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krevende utdanninger krever konsentrasjon og at man er uthvilt. Da trenger man mange gode netters søvn. Og sover man nok blir man pen ;)



Anonymous poster hash: de2be...8d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten gikk jeg på den VGS-skolen med høyest karaktersnitt for å komme inn, så selv de som ikke var de smarteste i klassen var jo ikke helt bak mål skolemessig sett altså, vi kunne alle kommet inn på medisin.

Dere kunne alle kommet inn på medisin? Jeg vil vite hvilken skole dette er, så den kan granskes for å gi alt for gode karakterer. Det sier seg selv at alle i klassen ikke kan ha over 6 i snitt.

Å si at hvem som helst kan komme inn på medisin er også helt lattelig, og ikke minst svær frekt i forhold til de som har slitt vegg videregåendetida si på å få gode nok karakterer. Vi hadde en i klassen som kom inn på medisin på NTNU (jeg gikk på Katta) og han gjorde ikke annet enn lekser og ekstraarbeid igjennom hele VGS, og fikk 6 i alle fag, på alle eksamener og hadde fulle realfagstillegg. Ingen andre hadde så god viljestyrke og disiplin. Det skal nevnes at han også var utrolig intelligent og utmerket seg også innen sjakk, div. idrett og å spille saksofon. Kjekk er han også ;)

Hvem som helst kunne ikke ha gjort det. De fleste i klassen vår (som forøvrig også gikk på den skolen med høyest karaktersnitt for å komme inn) kunne ha klart dette. De kunne nok gjort det bedre, men aldri så bra.

Det skulle vært interessant å vite hva du studerer/jobber med Cuntzilla, da du er selverklært god nok til å bli lege. Regner med at du er hjernekirurg eller rakettforsker?

Anonymous poster hash: 58ad3...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jusstudent og mann, ser jo på forelesningene at det er mange fine jenter og det er sikkert fordi de trener, kler seg pent og sminker seg.

Men synes ikke at jentene man møter på studentfestene er noe penere enn når man er ute på byen

Anonymous poster hash: 3be1e...92d

Kanskje de pene jentene er hjemme og får skjønnhetssøvnen sin i stedet for å feste? Det er heller ingen hemmelighet at mange står opp tidlig for å lese også i helgene :)

Anonymous poster hash: 58ad3...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns folk i alle former går på slike studier jeg. Men jeg mener at alle kan være vakker hvis de bare går inn for det, uten kosmetiske inngrep. Tror heller på en korrelasjon mellom selvtillit og høy utdannelse. Samme med selvtillit og det å være pen. De som tar vare på sitt eget utseende og er fornøyd med seg selv, får gjerne også bedre selvtillit, som gjør at de presterer bedre. Skal ikke slå alle under en kam, men i mange tilfeller er det nok slik. Hvorvidt de er veldig intelligente kan jo diskuteres, for det avhenger av hva man definerer som intelligens.



Anonymous poster hash: 5c52b...75e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at seriøse jusstudenter har tid til dette? Kanskje på BI, eller årsstudium i Lillehammer, men ikke på et ekte jusstudium.

Anonymous poster hash: 58ad3...9e7

Det er jo bare å stå opp litt tidlig, så får du fint tid til det :) Men havtime var ment som et eksempel på at de kanskje bruker mer tid på å pynte seg, enn en som skal jobbe på rema 1000 - og har arbeidsklær. Igjen: press kan avle press på andre områder.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig og naturlig fru blom.. De fleste mennesker som studerer "prestisje"fag og senere jobber i slike yrker er veldig pene, fordi de går inn for det. Å være godt trent, tenke på hva man spiser, kle seg riktig, ha riktig hår og hudtone etc er en del av det miljøet de er en del av, og dermed blir det en del av deres personlighet og hvordan man fremstår for andre. De lar seg ikke forfalle.

Bare se på Birken, der er det jo ledere innen flere yrkesgrupper som har til felles at de tjener godt og er sporty.

Anonymous poster hash: 1bd7b...1c2

Skriver under på denne altså..

Mange som velger slike yrker gjør det delvis fordi det gir status eller fordi foreldrene forvebter det/det er tradisjon i familien.

Selvfølgelig kan de fleste trene fem dager i uka, gå gjevnlig til frisør og bruke penger på dyre skjønnhetsprodukter og klær, det handler om prioriteringer. Jo mindre man har jo "strammere" må man prioritere og det er nok en kulturforskjell også i forhold til fokus på det ytre og helse.

Går man lengre opp i "gradene" og ser på universitetsorofessorer og forskere er disse helt vanlige folk og en del av de ser heller litt ruskete ut. Tenker at dette er "nerdene" som har sin utdanning pga interesse, ikke status og penger.

Anonymous poster hash: e59ec...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere kunne alle kommet inn på medisin? Jeg vil vite hvilken skole dette er, så den kan granskes for å gi alt for gode karakterer. Det sier seg selv at alle i klassen ikke kan ha over 6 i snitt.

Å si at hvem som helst kan komme inn på medisin er også helt lattelig, og ikke minst svær frekt i forhold til de som har slitt vegg videregåendetida si på å få gode nok karakterer. Vi hadde en i klassen som kom inn på medisin på NTNU (jeg gikk på Katta) og han gjorde ikke annet enn lekser og ekstraarbeid igjennom hele VGS, og fikk 6 i alle fag, på alle eksamener og hadde fulle realfagstillegg. Ingen andre hadde så god viljestyrke og disiplin. Det skal nevnes at han også var utrolig intelligent og utmerket seg også innen sjakk, div. idrett og å spille saksofon. Kjekk er han også ;)

Hvem som helst kunne ikke ha gjort det. De fleste i klassen vår (som forøvrig også gikk på den skolen med høyest karaktersnitt for å komme inn) kunne ha klart dette. De kunne nok gjort det bedre, men aldri så bra.

Det skulle vært interessant å vite hva du studerer/jobber med Cuntzilla, da du er selverklært god nok til å bli lege. Regner med at du er hjernekirurg eller rakettforsker?

Anonymous poster hash: 58ad3...9e7

Haha, unnskyld da, ikke meningen å tråkke noen på tærne.

Poenget mitt var bare at da brutal_mann pekte på at det at disse folkene i klassen min som endte på medisin sannsynligvis var de smarteste siden medisin er noe av det vanskeligste å komme inn på, så stemte faktisk ikke det i mitt tilfelle.

Jeg sa ikke at medisin ikke var vanskelig å komme inn på, jeg sa bare at det var ikke de smarteste (eller peneste) i klassen min som endte der! Og da var det jo kanskje relevant å legge til at det nok var et relativt høyt snitt i klassen da.. for ja, medisin krever høye karakterer. Jeg var tilfeldigvis i flinkis-klassen, alle skoler har en.

Men tror du virkelig alle intelligente mennesker vil bli hjernekirurger? De tre som omtrent bare hadde 6ere i klassen min endte på u-landsstudier, språk og journalistikk.

Selv hadde jeg nok også hatt poeng til å studere medisin, bortsett fra at jeg ikke tok alle realfagene man må ha. For jeg har aldri hatt lyst til å bli lege, og jeg skjønner ikke hvorfor det skal irritere deg så jævlig. Det er kanskje din drøm, men det er ikke alle andre sin.

Jeg har faktisk tilfeldigvis en nerdete stilling med en tittel folk assosierer med høy intelligens på samme måte som rakettforsker, men jeg oppgir den ikke her, for du slår meg som en som kan finne på å google meg og ringe meg opp på natta for å si at du har hacket deg inn på karakterlistene fra skolen min og det var minst 7 personer i klassen som ikke hadde hatt kjangs i helvete til å komme inn på medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på denne altså..

Mange som velger slike yrker gjør det delvis fordi det gir status eller fordi foreldrene forvebter det/det er tradisjon i familien.

Selvfølgelig kan de fleste trene fem dager i uka, gå gjevnlig til frisør og bruke penger på dyre skjønnhetsprodukter og klær, det handler om prioriteringer. Jo mindre man har jo "strammere" må man prioritere og det er nok en kulturforskjell også i forhold til fokus på det ytre og helse.

Går man lengre opp i "gradene" og ser på universitetsorofessorer og forskere er disse helt vanlige folk og en del av de ser heller litt ruskete ut. Tenker at dette er "nerdene" som har sin utdanning pga interesse, ikke status og penger.

Anonymous poster hash: e59ec...9ce

Man blir ikke noen Cleopatra kun med trening, frisørtimer, og skjønnhetsprodukter. Man er nødt til å ha genene også. Noen er rett og slett utrolig vakre uten å prøve så hardt. Andre legger all energien sin inn i det, og lykkes forsatt bare halvveis. Det er i hvertfall min erfaring at de som ser under gjennomsnittlig pene ut er mest opphengt i klær og sminke. De som ikke føler seg underlegne utseenedemessig (de pene) bryr seg ikke like mye.

Man kan dessuten ha et estetisk ansikt og en bra fysikk uten å gjøre så mye for det hvis man har de riktige genene. At noen kaker på ansiktet sitt med sminke gjør dem ikke nødvendigvis pene (bare se på f.eks Livingdoll, Ulrikke Lund og Sophie Elise. De er etter min mening stygge, tross sine desperate forsøk på forbedring).

Jeg tror heller på teorien om at de smarteste individene fikk velge de vakreste partnerne, og at vi derfor har en gruppe mennesker på toppen som har fått både utseende og intelligens. Eller kanskje de pene ikke bryker så mye energi på å bekymre seg over/forbedre på utseendet sitt, og heller kan bruke energien på å lykkes på andre områder?

Når jeg sier smart, mener jeg ikke utelukkende Magnus Carlsen -intelligens, men kanskje fra 110 i IQ og oppover. Det finnes nok stygge glupinger og pene bimboer, men i gjennomsnitt tror jeg oftere at de "smarte" er penere enn de "dumme". Min erfaring er at de som virker under gjennomsnittlige i topplaget, ofte er stygge også. At lav intelligens er uattraktivt er vel heller ingen hemmelighet.

Anonymous poster hash: 58ad3...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...