Gå til innhold

Stygge vs pene mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er pen, go har måtte tåle mye stygt pga av det.



Anonymous poster hash: dda0d...5dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er din subjektive mening som forøvrig er helt på trynet. På de fleste undersøkelser hvor det blir spurt hvilke yrker som innehar mest status og prestisje så ligger politi og brannmann høyt oppe.

http://www.studenttorget.no/index.php?show=4513&expand=4631,4513&artikkelid=10446

Akademiske tyngde er ikke et kriterium for å ha en prestisjefyllt yrke Mr. Bending Over. Selv fotomodeller og musikere scorer høyt på diverse undersøkelser.

Imponerende "studie" du flesker til med her, og morsomt at du viser til en meningsmåling (trodde du skulle servere noe som ikke var subjektivt?). Studenttorget som viser til en spørreundersøkelse gjort av Prooffice... Jo, da... Selv ikke denne kan direkte tas til inntekt for ditt syn på politi som prestisjetungt. Brannmenn er jo ikke nevnt, engang.

Uansett: Ser ikke på politiyrket som noe prestisjefylt, overhodet. Yrkene Lege, fysiker og professor ser jeg på som prestisjetunge. Hva andre ser på som prestisjetunge yrker, påvirker jo ikke hva jeg anser som prestisjetunge yrker.

Endret av Dude91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende "studie" du flesker til med her, og morsomt at du viser til en meningsmåling (trodde du skulle servere noe som ikke var subjektivt?). Studenttorget som viser til en spørreundersøkelse gjort av Prooffice... Jo, da... Selv ikke denne kan direkte tas til inntekt for ditt syn på politi som prestisjetungt. Brannmenn er jo ikke nevnt, engang.

Uansett: Ser ikke på politiyrket som noe prestisjefylt, overhodet. Yrkene Lege, fysiker og professor ser jeg på som prestisjetunge. Hva andre ser på som prestisjetunge yrker, påvirker jo ikke hva jeg anser som prestisjetunge yrker.

Det er bare en av haugevis av undersøkelser hvor politi scorer høyt.

Hva du personlig mener og ser på som prestisjetunge yrker er helt urelevant og revnende uinterresant. Bare fordi noen tror månen er en ost så betyr ikke det dermed at det er sant.

Alle yrker som blir sett på som et gode for samfunnet har prestisje i seg. Selv prester er det mange som ser opp til til tross for at de er ateister selv.

uansett så sa jeg vitterlig "Kan liksom ikke tenke meg at ei dame med topp jobb og super flott utseendet vil falle for en uføretryga , små feit og dvask mann selvom han har aldri så flott personlighet. tipper hun heller ville funnet seg en advokat, lege, politi eller andre prestisjetunge yrker såfremt han også ser bra ut."

hvorfor tror du at ei dame med topp jobb bare vil gå for mannfolk i akademiske yrker? ei fotomodell eller popstjerne er ikke sikkert liker akademikere engang for å si det på den måte.

politimenn og brannmenn derimot er ettertraktet av kvinner i alle slags jobber, enten det er på topp, midten eller bunn.

Men nei, orker ikke være med på denne barnslige sirkel kverruleringen din lillegutt. Snakka ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en av haugevis av undersøkelser hvor politi scorer høyt.

Hva du personlig mener og ser på som prestisjetunge yrker er helt urelevant og revnende uinterresant. Bare fordi noen tror månen er en ost så betyr ikke det dermed at det er sant.

Alle yrker som blir sett på som et gode for samfunnet har prestisje i seg. Selv prester er det mange som ser opp til til tross for at de er ateister selv.

uansett så sa jeg vitterlig "Kan liksom ikke tenke meg at ei dame med topp jobb og super flott utseendet vil falle for en uføretryga , små feit og dvask mann selvom han har aldri så flott personlighet. tipper hun heller ville funnet seg en advokat, lege, politi eller andre prestisjetunge yrker såfremt han også ser bra ut."

hvorfor tror du at ei dame med topp jobb bare vil gå for mannfolk i akademiske yrker? ei fotomodell eller popstjerne er ikke sikkert liker akademikere engang for å si det på den måte.

politimenn og brannmenn derimot er ettertraktet av kvinner i alle slags jobber, enten det er på topp, midten eller bunn.

Men nei, orker ikke være med på denne barnslige sirkel kverruleringen din lillegutt. Snakka ferdig.

Du virker like bastant som du er ute av stand til å se motsigelsene i det du selv skriver. Du sier at det er likegyldig hvilke yrker jeg ser på som prestisjetunge, men støtter deg likevel til meningsmålinger når du kommer med eksempler på yrker du mener er det. Du har jo allerede da sagt at du ikke bryr deg om definisjonen (intelligens/kunnskap, makt/popularitet, økonomi, osv.)

Ang. den siste setningen: Dette blir for dumt. Go lay an egg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mennesker er 100% gode, som jeg antar at engler visstnok skal være. Man kan være veldig snill, jada, men overalt og hele tiden? Njet! jeg får også høre at jeg er "usedvanlig snil", men det er jeg jo ikke. Folk ser ikke tankene mine, bare handlingene.

Anonymous poster hash: 7642a...c7d

Det er ikke tanken som teller, men handlingene du utfører ;) Og de er ikke usedvanlig snille. De er helt herlige. Er snakk om to stykker. Aldri møtt noen som dem i hele mitt liv :blomst: De er også de to vakreste jeg noensinne har sett (bare basert på utseende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker like bastant som du er ute av stand til å se motsigelsene i det du selv skriver. Du sier at det er likegyldig hvilke yrker jeg ser på som prestisjetunge, men støtter deg likevel til meningsmålinger når du kommer med eksempler på yrker du mener er det. Du har jo allerede da sagt at du ikke bryr deg om definisjonen (intelligens/kunnskap, makt/popularitet, økonomi, osv.)

Ang. den siste setningen: Dette blir for dumt. Go lay an egg!

Politi og brannmenn har og vil alltid være et yrke folk ser opp til. Det er så enkelt som at jeg har rett og du tar feil og alle undersøkelser om man googler på "most respected jobs" sier det samme. Politi og brennmenn troner på topp overalt så hva du måtte mene er helt urelevant ettersom det er helt i strid med hva flesteparten mener og tenker.

http://mix1051.cbslocal.com/2014/09/11/the-10-most-respected-professions/

1. Doctor, 88% of people consider it a “Prestigious” job to have
2. Military Officer, 78%
3. Firefighter, 76%
4. Scientist, 76%
5. Nurse, 70%
6. Engineer, 69%
7. Police officer, 66%
8. Religious figure, like a priest, 62%
9. Architect, 62%
10. Professional athlete, 60%

http://www.ehow.com/list_5925228_top-ten-respected-jobs.html

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politi og brannmenn har og vil alltid være et yrke folk ser opp til. Det er så enkelt som at jeg har rett og du tar feil og alle undersøkelser om man googler på "most respected jobs" sier det samme. Politi og brennmenn troner på topp overalt så hva du måtte mene er helt urelevant ettersom det er helt i strid med hva flesteparten mener og tenker.

http://mix1051.cbslocal.com/2014/09/11/the-10-most-respected-professions/

1. Doctor, 88% of people consider it a “Prestigious” job to have
2. Military Officer, 78%
3. Firefighter, 76%
4. Scientist, 76%
5. Nurse, 70%
6. Engineer, 69%
7. Police officer, 66%
8. Religious figure, like a priest, 62%
9. Architect, 62%
10. Professional athlete, 60%

http://www.ehow.com/list_5925228_top-ten-respected-jobs.html

Selvfølgelig blir det sett opp til. Stort sett alt innen humanitært arbeid blir det.

Men nei, når du viser til meningsmålinger så har du allerede innrømmet at det er basert på mange uvitende menneskers meninger og at det kan forandre seg hele tiden. Formuleringene i artiklene og forbindelse med spørreundersøkelsene du refererer til, er på "gakk-gakk"-nivå. Prestisje har med langt mer enn hva som er populært å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det sett opp til. Stort sett alt innen humanitært arbeid blir det.

Men nei, når du viser til meningsmålinger så har du allerede innrømmet at det er basert på mange uvitende menneskers meninger og at det kan forandre seg hele tiden. Formuleringene i artiklene og forbindelse med spørreundersøkelsene du refererer til, er på "gakk-gakk"-nivå. Prestisje har med langt mer enn hva som er populært å gjøre.

Det er en grov løgn at jeg har "innrømmet at undersøkelsene er basert på mange uvitende menneskers meninger", men det er som forventet fra din kant at du benytter deg flittig av fantasien din for så å fremstille det som fakta.

Jeg ser heller ikke virkelig hvor du vil hen med den tåpelig kverruleringen din, mener du virker at damer med topp jobber bare vil falle for akademikere og ikke politi/brannmen? for det er det som diskuteres her vesle kverulant gutten.

Den eneste som virker uvitende med gakk-gakk nivå her er deg ettersom du ikke har fått med deg at politi og brannmenn blir sett opp til av den gjennomsnittelige borger som høyt respekterte yrker med prestisje (med unntak av deg og muligens de fleste blitzere).

http://www.prnewswire.com/news-releases/doctors-military-officers-firefighters-and-scientists-seen-as-among-americas-most-prestigious-occupations-274579231.html

NEW YORK, Sept. 10, 2014 /PRNewswire/ -- When shown a list of occupations and asked how much prestige each job possesses, doctors top the Harris Poll's list, with 88% of U.S. adults considering it to have either "a great deal of prestige" (45%) or to "have prestige"(44%).

After doctors, the rest of the top ten occupations seen as prestigious include military officers (78%), firefighters (76%), scientists (76%), nurses (70%), engineers (69%), police officers (66%), priests/ministers/clergy (62%), architects (62%), and athletes (60%).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grov løgn at jeg har "innrømmet at undersøkelsene er basert på mange uvitende menneskers meninger", men det er som forventet fra din kant at du benytter deg flittig av fantasien din for så å fremstille det som fakta.

Jeg ser heller ikke virkelig hvor du vil hen med den tåpelig kverruleringen din, mener du virker at damer med topp jobber bare vil falle for akademikere og ikke politi/brannmen? for det er det som diskuteres her vesle kverulant gutten.

Den eneste som virker uvitende med gakk-gakk nivå her er deg ettersom du ikke har fått med deg at politi og brannmenn blir sett opp til av den gjennomsnittelige borger som høyt respekterte yrker med prestisje (med unntak av deg og muligens de fleste blitzere).

http://www.prnewswire.com/news-releases/doctors-military-officers-firefighters-and-scientists-seen-as-among-americas-most-prestigious-occupations-274579231.html

NEW YORK, Sept. 10, 2014 /PRNewswire/ -- When shown a list of occupations and asked how much prestige each job possesses, doctors top the Harris Poll's list, with 88% of U.S. adults considering it to have either "a great deal of prestige" (45%) or to "have prestige"(44%).

After doctors, the rest of the top ten occupations seen as prestigious include military officers (78%), firefighters (76%), scientists (76%), nurses (70%), engineers (69%), police officers (66%), priests/ministers/clergy (62%), architects (62%), and athletes (60%).

Stråmann. Du får prøve å lese innlegget på nytt, så kanskje du vil forstå det.

Selvfølgelig, visse yrker har nok prestisje for idioter. I seriøse kretser skal det en del til før et yrke kan kalles prestisjetungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Det er forskjell på utseendefiksert og pen. En såkalt "stygg" person kan være like utseendefiksert som en "pen" person. Og så finnes det utallige mennesker som ikke er utseendefikserte. Det kommer mer an på personlighet og selvtillit.

Jeg blir ofte kalt "pen", men jeg ikke utseendefiksert, og jeg får aldeles ikke ting på sølvfat pga. det. Personlighet har mye å si. Jeg er den stille og rolige personen som ofte ikke blir sett pga. det. Da spiller ikke utseende noen rolle. Kjæresten min er sammen med meg fordi han liker meg, både hvordan jeg ser ut og hvordan jeg er som person. Det har han sagt. Jeg er ganske sikker på han ville gått fra meg om jeg var en skikkelig drittsekk, uansett utseende.

Uansett. Jeg tror det er fordeler og ulemper med alt og jeg tror ikke KUN utseende/personlighet alene har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stråmann. Du får prøve å lese innlegget på nytt, så kanskje du vil forstå det.

Selvfølgelig, visse yrker har nok prestisje for idioter. I seriøse kretser skal det en del til før et yrke kan kalles prestisjetungt.

Og en fyr som legger ut halve-nakne bilder hvor man bøyer seg over med rompa i været på et kvinne forum tilhører disse "prestisjetunge seriøse kretsene hvor det ikke finnes idioter" ? Haha HAHA.

Håper for all del du tuller med all kveruleringa di som ikke har noe med temaet å gjøre i det hele tatt, vis ikke så blir jeg bekymret ;)

Men nå har du avsporet nok med våset ditt så jeg takker for meg og takker for latteren jeg fikk på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som dømmer andre etter personligheten.

Noe som tydeligvis ikke gjelder deg ettersom du tar det for gitt at pene mennesker er fikserte på eget og andres utseende og ikke har noe annet å by på enn six packen sin.

Jeg har mer å by på enn bare sixpacken min. F.eks rumpa! Så godtar jeg alle mennesker uansett utssendet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Blablabla...
...Blablabla...

RRRRoooaarr!

Catfight! :ler:

Anonymous poster hash: 00158...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RRRRoooaarr!

Catfight! :ler:

Anonymous poster hash: 00158...3e1

Dog fight mener du vel? Og den som kom ut fighten som den soleklare alpha'en var etter min ydmyke mening meg :trene:

Eller nei den meningen var kanskje ikke ydmyk, men den var da hvertfall ærlig og korrekt :smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tror dere har høyest livskvalitet av pene og mindre pene mennesker? Jeg fikk bare en rar tanke her om dagen og ønsker å høre andre rares tanker. Jeg kjenner så mange "i'm sexy and i know it"-jenter, som bare går de kjekkeste mannfolka som finnes der ute og ser litt ned på meg fordi mannen min er skalla og litt rund i kantene. Jeg gikk for noe så dumt som personlighet nemlig!

Men hvordan tror dere det er å være sammen et menneske som er fiksert på sitt og andres utseende? Tror dere mindre pene mennesker har det bedre siden de ikke kommer til å bli dumpa med en gang kjerringa finner seg en ny fyr med enda finere six-pack?

Anonymous poster hash: 4608c...86f

Jeg mener du stiller spørsmålet feil. Det er ikke de mindre pene menneskene som har denne fordelen. Denne fordelen har de pene menneskene som velger å bli sammen med mindre pene mennesker.

Realiteten er jo at du, hvis du er på samme utseendemessige nivå som disse «jeg er deilig og vet det»-venninnene dine, er betydelig mindre utsatt enn venninnene dine for at mannen din skal skifte deg ut med en vakrere kvinne deg. Ganske enkelt fordi han mest sannsynlig ikke vil få noen vakrere kvinne enn deg.

Med andre ord er det ikke et spørsmål om stygge mennesker har bedre livskvalitet enn vakre mennesker. Per definisjon har ikke stygge mennesker det, siden de naturlig nok ikke har livsfordelene vakre mennesker har.

Spørsmålet er hvorvidt pene mennesker får bedre livskvalitet ved å velge stygge mennesker som ektefelle. Noe som i sin tur gjør dette til et spørsmål, spesielt for kvinner, om trygghet gir bedre livskvalitet enn seksuelt begjær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de middels pene har høyest livskvalitet.

Jeg har "slitt" med å være "for pen" hele livet.Dette har for det meste ført til mye sjalusi og ondskap mot meg.Utført av sjalu mennesker av begge kjønn.

Noe mange av dere ikke forstår eller vet-er at usedvanlig pene mennesker,like gjerne kan tiltrekke seg ekstra mye vondt som godt her i livet,vi får mer av begge deler servert ufrivillig.Mer drama og stress,bakvaskelser.sladder og dritt om oss.Oftere utsatt for psykisk vold,fysisk vold og sexuelle overgrep.Ofte grunnet sjalusi..det også.Ønske om å straffe oss,eie oss,kue oss,trykke oss ned,forde folk automatisk tror at vi er høye på pære,kunn pga utseendet.Ne som er fullstendig feil.Vi er ofte ikke helt kar over hvordan andre oppfatter oss.Vi klarer ikke å se oss selv.Slik andre gjør...

Vakre mennesker er overrepresentert som voldsoffere,særlig sexuell vold ofte pga sjalusi osv.Det er nok vi vakre mennesker som ser flest psykopater og mest ondskap i verden, i løpet av livet...

Svært mange vakre mennesker må være ekstra psykisk sterke-for å tåle alt dette....forde vi er mer utsatt også for DENNE TYPE uønsket oppmerksomhet..

Tenk over dette...ikke all oppmerksomhet er positiv oppmerksomhet.Heller ikke for oss pene.

Ingen tror pene mennesker kan ha et tøfft og vanskelig liv,eller ha det vondt..

Ingen forstår oss nesten.Annet enn andre veldig pene mennesker.Og de er det så få av.At vi føler oss ensomme og alene ofte.Og vi skjuler våre problemer for omverden.

Jeg er glad for at jeg er pen.Men jeg er ikke glad for alt jeg har opplevd,pga det...

Jeg kommer ikke til å bli så veldig gammel pga det.Det er for slitsomt.

Anonymous poster hash: f6c83...3db

Jeg jobber med voldsofre, og dette er direkte feil! Voldsofre finnes i alle fasonger, farger og "vakkerhet". Det er absolutt INGEN sammenheng mellom voldsofre og utseende.

Anonymous poster hash: fe872...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dog fight mener du vel? Og den som kom ut fighten som den soleklare alpha'en var etter min ydmyke mening meg :trene:

Eller nei den meningen var kanskje ikke ydmyk, men den var da hvertfall ærlig og korrekt :smoke:

Nei. Jeg mente catfight.

Anonymous poster hash: 00158...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...