Gå til innhold

Forslag: Nullskatt på høye inntekter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke mye verdiskapning i å spekulere i eiendom som vi gjør her på bjerget.

Ellers så viser all analyse av "trickle-down"-økonomi i USA at veldig lite av verdiene går til amerikanske arbeidsplasser/samfunnet, men at det meste "forsvinner" ut av landet.

Endret av Lurium
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mye verdiskapning i å spekulere i eiendom som vi gjør her på bjerget.

Hva vil du frem til?

Anonymous poster hash: f4ada...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at gjennomsnittsinntekten i Norge er på over 500.000 sant? Innføring av dette vil føre til at oljefondet går tomt fortere enn svint. Dårlig ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et forslag fra meg.

I dag slipper man skatt om man tjener veldig lite. De første 50 000 (?) kronene er skattefrie. Tjener man mer så betaler man litt i skatt. Noe som er helt greit.

Men her er forslaget mitt: I tillegg til bunnfradrag bør det innføres toppfradrag. Slik at når man når en grense (si 500 000) så er alt man tjener over denne gresen skattefritt.

Da har man jo på en måte bidratt med sitt til staten. Det er ingen logikk i at en som tjener 5 millioner skal måtte betale 10 ganger så mye skatt som en som tjener en halv million. Begge har mer enn god nok råd, og bør betale det samme. La oss si 75 000 kroner.

Det vil stimulere til mer verdiskapning. Jeg synes ikke man skal straffes med høyere skatt for å tjene mye penger.

Anonymous poster hash: f4ada...356

Fristende, men hvordan kommer sosialistene da til å finansiere sine dyre, ikke-bærekraftige prosjekter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Ja det er klart

La de som tjener mest slippe å betale skatt.

Vi burde ha 0% skatt for de rike og 95% skatt for de fattige

Det er et slikt Norge vi vil ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...