Gå til innhold

BOIKOTT Eurovision-poengrunden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste dere at poenggivningen i Eurovision er et spill for galleriet? I stedet for å la landene gi poeng i en tilfeldig rekkefølge setter Eurovision opp rekkefølgen for å skape falsk spenning. Siden Sverige var så overlegne valgte de å vente med de fleste av Sveriges poeng til slutten av avstemningen, og "lot Russland lede" til langt ut i sendingen. De forsøkte dermed å skape et bilde av at det var jevnere enn det i virkeligheten var, og ga den stakkars russiske jenta falske forhåpninger.

Eurovision: Shame on you! Neste år hopper boikotter jeg poenggivningen og kommer tilbake når vinneren er klar.



Anonymous poster hash: a61cc...f93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal dette være sjokkerende? Det er TV, selvsagt er det ingenting som er tilfeldig, trodde det var åpenbart.



Anonymous poster hash: b6323...cbc
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Eurovisonen er grunn til å "boikotte" av mange grunner.... Den største er kanskje at det ikke er en reell musikkonkurranse og at stemmegivningen mer eller mindre er politikk?



Anonymous poster hash: f9799...448
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Eurovisonen er grunn til å "boikotte" av mange grunner.... Den største er kanskje at det ikke er en reell musikkonkurranse og at stemmegivningen mer eller mindre er politikk?

Anonymous poster hash: f9799...448

Hvis det var politikk ville ikke Russland tatt sølv, for Russland er hatet av de fleste.

Anonymous poster hash: b3e86...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var politikk ville ikke Russland tatt sølv, for Russland er hatet av de fleste. Anonymous poster hash: b3e86...105

Nei. Politisk fordi nabolandene stemmer på hverandre hver eneste gang. Og hvorfor Russland? Fordi de er gamle sovjet og er redde for ham som har makten :)

Anonymous poster hash: 3c15f...5de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden rekkefølgen for stemmeavgivingen er bestemt lenge før programmet, er ikke dette noe jeg ser på som reelt.

Men jeg er dritt lei av at ESC blir brukt som en politisk arena, også innen stemmegiving.

Mitt drømmescenario for ESC er at det fremover blir en øst-europeisk semifinale, der de øst-europeiske landene kan stemme frem de sangene de vil skal representere sin region.

Det samme for vest-europa.

Disse 20 landene møtes i en finale, der det ikke er telefonstemming, men at man går tilbake til den gamle juryordningen.

Noe politikk vil vi se i en slik setting også, men ikke i like stor grad som i dag.



Anonymous poster hash: 54555...14a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden rekkefølgen for stemmeavgivingen er bestemt lenge før programmet, er ikke dette noe jeg ser på som reelt.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Det er feil. Kommentatoren på østerriksk TV sa i går at en datamaskin valgte ut rekkefølgen etter at poengene var klare slik at det skulle bli spenning lengst mulig. Og vi så jo at Sverige dro ifra først på slutten, mens Russland tapte terreng.

Anonymous poster hash: b3e86...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden rekkefølgen for stemmeavgivingen er bestemt lenge før programmet, er ikke dette noe jeg ser på som reelt.

Men jeg er dritt lei av at ESC blir brukt som en politisk arena, også innen stemmegiving.

Mitt drømmescenario for ESC er at det fremover blir en øst-europeisk semifinale, der de øst-europeiske landene kan stemme frem de sangene de vil skal representere sin region.

Det samme for vest-europa.

Disse 20 landene møtes i en finale, der det ikke er telefonstemming, men at man går tilbake til den gamle juryordningen.

Noe politikk vil vi se i en slik setting også, men ikke i like stor grad som i dag.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Hvor kjipt er det ikke at en jury skal sitte og bestemme? Folket må få avgjøre.

Anonymous poster hash: b3e86...105

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil. Kommentatoren på østerriksk TV sa i går at en datamaskin valgte ut rekkefølgen etter at poengene var klare slik at det skulle bli spenning lengst mulig. Og vi så jo at Sverige dro ifra først på slutten, mens Russland tapte terreng.

Anonymous poster hash: b3e86...105

Rekkefølgen for avstemmingen var avklart allerede før programmet startet, du kan dobbeltsjekke med avisene og NRK hvis du vil, men dette er fakta.

(Nå ble det noen som avga stemmer etter Norge, men det var de landene der stemmegivingen måtte utsettes på grunn av dårlig forbindelse)

Denne artikkelen ble publisert ca kl 19.30, og der står det:

Norges stemmer blir lest opp sist, som nummer 60 i rekken. Og det er Margrethe Røed fra NRK Super som skal lese opp de norske stemmene.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjipt er det ikke at en jury skal sitte og bestemme? Folket må få avgjøre.

Anonymous poster hash: b3e86...105

Kjipt er det, men det er bedre enn at det blir stemt ut i fra frykt og politiske sympatier/antipatier, slik det gjøres i dag.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele avstemningen i ESC er noe stort tull. Det er jo åpenbart at de fleste landene gir stemmene til sine naboland av politiske og kameratslige grunner, og ikke stemmer på de beste sangene. Det er særlig de øst-europeiske landene som gjør dette. Det hele er rett og slett helt latterlig.



Anonymous poster hash: d232a...ece
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkefølgen for avstemmingen var avklart allerede før programmet startet, du kan dobbeltsjekke med avisene og NRK hvis du vil, men dette er fakta.

(Nå ble det noen som avga stemmer etter Norge, men det var de landene der stemmegivingen måtte utsettes på grunn av dårlig forbindelse)

Denne artikkelen ble publisert ca kl 19.30, og der står det:

Anonymous poster hash: 54555...14a

Dette er jo litt merkelig, For Viksmo-Slettan sa faktisk at rekkefølgen på stemmene ble gjort slik for å skape spenning, han også. Kanskje noen er forhåndsbestemt, mens de i midten blir valgt ut slik?

Jeg vet ikke, men jeg finner det merkelig at kommentatorer fra to uavhengige tv-kanaler skulle feilinformere om dette.

Anonymous poster hash: cd602...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De stemmer nok på nabolandene først og fremst fordi de liker musikken. Jeg liker ofte musikken fra Sverige, UK og Island bedre enn sanger fra Øst-Europa. Intet politisk i det.

Anonymous poster hash: 53b1a...5e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Politisk fordi nabolandene stemmer på hverandre hver eneste gang. Og hvorfor Russland? Fordi de er gamle sovjet og er redde for ham som har makten :)

Anonymous poster hash: 3c15f...5de

Det er lang tradisjon for at naboland stemmer på hverandre. Bare se på hvordan de nordiske landene pleier å stemme på hverandre!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lang tradisjon for at naboland stemmer på hverandre. Bare se på hvordan de nordiske landene pleier å stemme på hverandre!

Og forskjellen er at mens Norge, Sverige, Danmark og Island gir brødrestemmer til 3 land, gir de øst-europeiske/baltiske landene brødrestemmer til 8-9 land.

Anonymous poster hash: 54555...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bossa Nova

Er det ikke folket som stemmer da? Jeg var også inne på tanken i går om politisk stemmegivning, men tenkte at det er stemmene til folket som blir lagt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dere at poenggivningen i Eurovision er et spill for galleriet? I stedet for å la landene gi poeng i en tilfeldig rekkefølge setter Eurovision opp rekkefølgen for å skape falsk spenning. Siden Sverige var så overlegne valgte de å vente med de fleste av Sveriges poeng til slutten av avstemningen, og "lot Russland lede" til langt ut i sendingen. De forsøkte dermed å skape et bilde av at det var jevnere enn det i virkeligheten var, og ga den stakkars russiske jenta falske forhåpninger.

Eurovision: Shame on you! Neste år hopper boikotter jeg poenggivningen og kommer tilbake når vinneren er klar.

Anonymous poster hash: a61cc...f93

Det heter for å lage det spennende. Er vel ikke verre enn at de i Idol sa "det er veeeeldig jevnt, så stem!" før avstemningen var ferdig. Så lenge de får de poengene de skal, er det da ikke så nøye at de kommer i en mer spennende rekkefølge. Det er jo TV-underholdning!

Anonymous poster hash: 53b1a...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forskjellen er at mens Norge, Sverige, Danmark og Island gir brødrestemmer til 3 land, gir de øst-europeiske/baltiske landene brødrestemmer til 8-9 land.

Anonymous poster hash: 54555...14a

- og Finland, som i tillegg til de andre landene i Norden, både får og gir til de baltiske landene.

I tillegg til at de nordiske landene stemmer internt på hverandre, har det også vært tradisjon for at Norge har fått fra og gitt til Tyskland, Nederland, Irland og Storbritannia. Landene rundt middelhavet har de fått lite fra. Dette viser igjen at land som har tettere kontakt stemmer på hverandre. Hellas og Kypros har ofte gitt hverandre 12 poeng.

Jeg er enig i at det blir mye intern stemmegiving mellom de tidligere Østblokk-landene. Det kan være politisk, men jeg tror det like mye skyldes den kontakten landene har hatt historisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stemmer at de legger opp for å få mest mulig spenning underveis så virket det i går... Avstemningsrunden har det med å bli lang og kjedelig, intet er bedre enn at de tar grep for å gjøre noe med det. Resultatet blir jo det samme uansett.

Nabostemming er en god gammel MGP-tradisjon, men hadde den vært så avgjørende ville vi fått de samme vinnerne hvert år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...