Gå til innhold

Sverige har tatt i mot over 60 000 syria flyktninger, Tyskland ca 100 000.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor bør de sendes tilbake straks, jeg sier bare, sett deg inn i deres liv og situasjon, hva om du var en av dem ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Vi kan ikke ta inn fler en vi klarer, om vi skal bevare vår egen velferd. Det handler om å ta et valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bare referer til det regjeringen sier, de ønsker å ta im ot 10.000 og det synes jeg er et godt forslag, fordi alle land kan ta inn noen, og vet du, de som kommer her, får seg utdannelse og jobb, og sender penger ned til familie, så da vil de ikke være der og sulte skjønner du.

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Det er nettopp det som ikke skjer i dag. Mange sitter i årevis på asylmottak fordi ingen kommuner vil ha dem. Men du vil altså la 10.000 til kaste bort livet sitt på mottakene? Det er ikke noe godt forslag, det er et veldig lite gjennomtenkt forslag.

Anonymous poster hash: 6a913...bf2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ts har problemer med å innse at verden er urettferdig og at vi i trygge Norge er noen få heldige mens de aller fleste mennesker bare kan drømme om livet vi lever.

Jeg for min del godtar at det er slik, og er ikke villig å dele rikdommen med flyktninger fra fattige eller krigsherjede verdensdeler. Det er faktisk så enkelt og så brutalt.

Den afrikanske kontinent er full av naturressurser, akkurat som søkkrike Norge, likevel er den lutfattig. Hvorfor? Fordi pengene kommer bare eliten til gode. Det er samfunnsstrukturen som står imot utviklingen, så lenge de tenker familie/slekt/stamme istedenfor stat kan de aldri komme dit utviklede stater er. Å separere religion fra stat, et sekulært samfunn er også et fremmedord. Det er menneskene i Afrika som må løse disse problemer og ingen andre.



Anonymous poster hash: 63461...462
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ts har problemer med å innse at verden er urettferdig og at vi i trygge Norge er noen få heldige mens de aller fleste mennesker bare kan drømme om livet vi lever.

Jeg for min del godtar at det er slik, og er ikke villig å dele rikdommen med flyktninger fra fattige eller krigsherjede verdensdeler. Det er faktisk så enkelt og så brutalt.

Den afrikanske kontinent er full av naturressurser, akkurat som søkkrike Norge, likevel er den lutfattig. Hvorfor? Fordi pengene kommer bare eliten til gode. Det er samfunnsstrukturen som står imot utviklingen, så lenge de tenker familie/slekt/stamme istedenfor stat kan de aldri komme dit utviklede stater er. Å separere religion fra stat, et sekulært samfunn er også et fremmedord. Det er menneskene i Afrika som må løse disse problemer og ingen andre.

Det er veldig sant.

Det er dessverre det innvandringsfanatikkere ikke skjønner. De tror at vi hjelper Afrika ved å ta inn mennesker fra dem. For hver innvandrer vesten tar inn, blir flere født i Afrika. En evig ond sirkel som ingen andre de heldige lottovinnerne som for opphold vinner på.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig sterk sympati med menneskene det handler om og jeg ønsker at Norge skal hjelpe de. Problemet mitt er at jeg ikke har troen på at kulturene våre faktisk kan leve sammen i fred og harmoni side om side. Jeg sier ikke at en nordmann er bedre enn en hvilken som helst muslim, men vil vi kunne beholde freden om vi setter to motpoler like sterkt? Jeg frykter holdningene mange har om at det vestlige levesett ikke fortjener respekt og fred, og at flere ytterliggående muslimer ikke egentlig ønsker at vi skal leve sammen. Jeg håper jeg tar feil, men jeg frykter en hverdag der vi ser vold og konflikter mellom folkegrupper med ulike politiske og religiøse meninger. Se Sverige, Frankrike eller Storbritannia og de til tider ekstreme tilstandene som oppstår. Kan man egentlig forvente at vidt forskjellige kulturer skal være enige om alt fra skolepolitikk til alkohollovgivning? Jeg spør meg selv om jeg er rasist for å tenke disse tankene, men så slår det meg at dersom Kina eller Australia hadde havnet i en slik humanitær krise ville jeg oppriktig syntes vi godt kunne ta inn både 10 000 og 100 000 flyktninger.

Jeg er overhodet ingen muslimhater, men jeg er dessverre ikke overbevist om at vesten og muslimer kan leve i fred og harmoni i ett og samme land. Jeg håper jeg tar feil, men jeg er redd for konsekvensene. Ikke nødvendigvis bare velferdsstaten men fredssituasjonen vi har og har hatt veldig lenge.

Jeg har også vært innom tanken om hva jeg hadde tenkt om det var andre folkegrupper i nød. Tenkte øyeblikkelig på amerikanere (naturlig siden jeg har vært mye i USA og blitt behandlet veldig bra) og hadde det skjedd noe krise der ville jeg fylt opp Norge til randen, t.o.m vurdert muligheten for å ha noen boende hos meg selv om det passer dårlig.

Er fortsatt ikke rasist for syns det er mange ikke-vestlige innvandrere som er herlige mennesker, men jeg forstår fortsatt konsekvensen av hvor farlig den kulturen kan være, spesielt om de skulle komme i flertall, mange av de hater vesten og oss som bor her (spesielt kvinner) og jeg ønsker derfor ikke å motta noen her, ville aldri hatt noen med hjem heller. Men derimot støtter jeg forslaget om å hjelpe de der de er. Nok et bevis på at man ikke er rasist, det burde ikke være en tanke en gang at det har noe med hudfarge og verdi og gjøre, det handler om en kultur som blir farlig for oss her og det vil man naturligvis unngå.

Anonymous poster hash: 534e8...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, i "aktuelle saker og politikk" vil du se at flertallet er svært innvandringsfiendtlige. De kommer til å stå på standpunktet sitt uansett, du vil ikke kunne omvende deres syn. De fleste hevder de ikke er rasister, jeg tror ikke på de. Det du kan godte deg med, er at de mest sannsynlig ikke får sitt ønske innvilget. Norge kommer nok til å ta inn 10 000 syrere, om ikke fler.

Anonymous poster hash: e7c83...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, i "aktuelle saker og politikk" vil du se at flertallet er svært innvandringsfiendtlige. De kommer til å stå på standpunktet sitt uansett, du vil ikke kunne omvende deres syn. De fleste hevder de ikke er rasister, jeg tror ikke på de. Det du kan godte deg med, er at de mest sannsynlig ikke får sitt ønske innvilget. Norge kommer nok til å ta inn 10 000 syrere, om ikke fler.

Anonymous poster hash: e7c83...48a

Får håpe det finnes karma om hvem som rammes verst av den berikelsen da ;)

Anonymous poster hash: 534e8...48f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, i "aktuelle saker og politikk" vil du se at flertallet er svært innvandringsfiendtlige. De kommer til å stå på standpunktet sitt uansett, du vil ikke kunne omvende deres syn. De fleste hevder de ikke er rasister, jeg tror ikke på de. Det du kan godte deg med, er at de mest sannsynlig ikke får sitt ønske innvilget. Norge kommer nok til å ta inn 10 000 syrere, om ikke fler.

Anonymous poster hash: e7c83...48a

Uansett hva? Hvilke strålende argumenter er det du har for masseinnvandring til landet vårt?

Anonymous poster hash: 09bff...e2d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bør de sendes tilbake straks, jeg sier bare, sett deg inn i deres liv og situasjon, hva om du var en av dem ?

Anonymous poster hash: 69af8...b38

Vi har ikke økonomi til å fø på disse snylterne. Det koster mer en hva det er verdt. Jeg er ikke i deres situasjon, derfor helt uinteressant hva jeg eller du hadde gjort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan godte deg med, er at de mest sannsynlig ikke får sitt ønske innvilget. Norge kommer nok til å ta inn 10 000 syrere, om ikke fler.Anonymous poster hash: e7c83...48a

Krf og Venstre vil ikke tvinge regjeringen til å ta imot flyktninger når de er imot, heller ikke AP. Så dere blir nok skuffet når antallet krympes til noen få tusen :danse::laugh:

Anonymous poster hash: 87da1...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, i "aktuelle saker og politikk" vil du se at flertallet er svært innvandringsfiendtlige. De kommer til å stå på standpunktet sitt uansett, du vil ikke kunne omvende deres syn. De fleste hevder de ikke er rasister, jeg tror ikke på de. Det du kan godte deg med, er at de mest sannsynlig ikke får sitt ønske innvilget. Norge kommer nok til å ta inn 10 000 syrere, om ikke fler.

Anonymous poster hash: e7c83...48a

Om "vi" møter gode motargumenter, kommer vi til å snu. Men pussig nok har ikke 10.000+ tilhengerne noe særlig annet enn følelsesutbrudd å komme med. Da er det kanskje ikke noe rart at tingene er som de er?

Anonymous poster hash: 6a913...bf2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jeg hadde vært eller ikke vært har ingen ting med debatten å gjøre. Lykkejegere som strømmer til Europa bør straks sendes tilbake.

Mest utbrukte, gammeldagse, lusne, kjipe fordommen rasister bruker er "lykkejegere". Finn på noe nytt!

Anonymous poster hash: c8270...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest utbrukte, gammeldagse, lusne, kjipe fordommen rasister bruker er "lykkejegere". Finn på noe nytt!

Anonymous poster hash: c8270...294

Aner ikke hva rasister bruker som argumenter, da jeg ikke omgås eller har kontakt med slike. Jeg mener vi ikke kan ta i mot flere en vi klarer og håndtere. Vi har allerede 5 tusen som venter i dag. Vi må hjelpe dem der de er. Vær gjerne uenig i det. Men kutt ut tøv om beskyldninger om rasisme. Jeg er sterkt i mot rasisme.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig sterk sympati med menneskene det handler om og jeg ønsker at Norge skal hjelpe de. Problemet mitt er at jeg ikke har troen på at kulturene våre faktisk kan leve sammen i fred og harmoni side om side. Jeg sier ikke at en nordmann er bedre enn en hvilken som helst muslim, men vil vi kunne beholde freden om vi setter to motpoler like sterkt? Jeg frykter holdningene mange har om at det vestlige levesett ikke fortjener respekt og fred, og at flere ytterliggående muslimer ikke egentlig ønsker at vi skal leve sammen. Jeg håper jeg tar feil, men jeg frykter en hverdag der vi ser vold og konflikter mellom folkegrupper med ulike politiske og religiøse meninger. Se Sverige, Frankrike eller Storbritannia og de til tider ekstreme tilstandene som oppstår. Kan man egentlig forvente at vidt forskjellige kulturer skal være enige om alt fra skolepolitikk til alkohollovgivning? Jeg spør meg selv om jeg er rasist for å tenke disse tankene, men så slår det meg at dersom Kina eller Australia hadde havnet i en slik humanitær krise ville jeg oppriktig syntes vi godt kunne ta inn både 10 000 og 100 000 flyktninger.

Jeg er overhodet ingen muslimhater, men jeg er dessverre ikke overbevist om at vesten og muslimer kan leve i fred og harmoni i ett og samme land. Jeg håper jeg tar feil, men jeg er redd for konsekvensene. Ikke nødvendigvis bare velferdsstaten men fredssituasjonen vi har og har hatt veldig lenge.

Jeg skjønner poenget ditt og at du mener det i beste mening, men det er rasistisk å føre en politikk hvor man tar inn australere, kinesere, tyskere men ikke arabere, indonesere, kurdere, bare fordi de er fra såkalte muslimske land. Det er naturlig å frykte det som er mest fremmed for deg, men det er da man må ta et skritt tilbake og se at frykt ikke er grunn til å diskriminere en hel gruppe på bakgrunn av hva noen få av dem gjør.

Anonymous poster hash: 68ae9...5fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke noe til overs å ta inn flere flyktninger for vi har nok.

Det hadde vært helt greit å ta inn flere om Norge hadde klart å ta vare på dem som vi har fra før, og ikke minst hjulpet dem som bor i Norge, for er mange av nordmennene som faktisk trenger hjelp og støtte også.

Så Norge burde virkelig ta tak i sine egne først og de innvandrerne vi allerede har før de faktisk tar inn nye. Det burde være veldig lett å forstå. Er jo også grenser på hvor mange det er plass til også med tanke på jobb, barnehageplasser, og ikke minst boliger.



Anonymous poster hash: 8d49d...262
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget ditt og at du mener det i beste mening, men det er rasistisk å føre en politikk hvor man tar inn australere, kinesere, tyskere men ikke arabere, indonesere, kurdere, bare fordi de er fra såkalte muslimske land. Det er naturlig å frykte det som er mest fremmed for deg, men det er da man må ta et skritt tilbake og se at frykt ikke er grunn til å diskriminere en hel gruppe på bakgrunn av hva noen få av dem gjør.

Anonymous poster hash: 68ae9...5fd

Du har rett i at man ikke skal la frykten bestemme, vi kan heller la statistikken bestemme. De som kommer fra områder som har vist seg å integrere seg godt ( bla. høy arbeidsdeltakelse, lav kriminalrate) kan vi slippe inn flere av og så kan vi slippe inn færre av de med motsatt historikk. Trenger ikke blande inn fremmedfrykt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 09bff...e2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, i "aktuelle saker og politikk" vil du se at flertallet er svært innvandringsfiendtlige. De kommer til å stå på standpunktet sitt uansett, du vil ikke kunne omvende deres syn. De fleste hevder de ikke er rasister, jeg tror ikke på de. Det du kan godte deg med, er at de mest sannsynlig ikke får sitt ønske innvilget. Norge kommer nok til å ta inn 10 000 syrere, om ikke fler.

Dere kan jo begynne å komme med gode argumenter, som ikke baserer seg på deres egne følelser om skyldfølelse overfor resten av verden.

Hva har Norge å tjene på å ta inn 10 000 syrere?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har Norge å tjene på å ta inn 10 000 syrere?

Det eneste man tjener er dyrking av sin egen egoisme. Man opplever en følelse av å være snill. Slik dyrker man seg selv først og fremst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...